forums

קרינה ממוצרי חשמל - איך זה משפיע על מבוגרים?

כולנו מכירים את ההשלכות של קרינה אלקטרומגנטית, אך רק מעטים מבינים את ההשפעה שלה על איכות החיים בגיל הזהב ואת הצורך בהתייעצות עם חשמלאי. הנה כל מה שצריך לדעת כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים.
 
קרינה ממוצרי חשמל - איך זה משפיע על מבוגרים?

הסכנה: קרינה אלקטורמגנטית

חלק ממכשירי החשמל שנמצאים סביבנו גורמים לחשיפה ברמה גבוהה לשדה מגנטי. החשיפה היא לא רק בלתי סבירה ובלתי מוצדקת, אלא גם רצופה וממושכת. קרינה ממכשירי חשמל עלולה לגרום לתחלואת יתר והיא מסוכנת בעיקר עבור קשישים, מבוגרים ובני גיל הזהב. קרינה אלקטרומגנטית עלולה להגיע ממקורות מגוונים כמו גלי רדיו, גלי מיקרו, אור נראה, קרינה על-סגולה, קרני רנטגן וקרינת גמא. חשוב להתייעץ עם חשמלאי לגבי מכשירי החשמל הנמצאים בבית ולהכיר את גורמי הסיכון העיקריים.

 

איפה נמצאים מכשירי החשמל המסוכנים?

השדה המגנטי סביב מכשירי החשמל מעלה את הסיכון לחלות בסרטן, גורם נזק לתאי הזרע ובתדרים גבוהים עלול לקרוע אלקטרונים מהאטומים בגוף ולהפוך אותם ליונים. בגיל הזהב גם גורמת קרינה ממוצרי חשמל מסוימים להריסה של מבנים מולקולריים שלמים בגוף. זו גם הסיבה לנקיטת משנה זהירות בבדיקות המחייבות שימוש במכשירים רפואיים פולטי קרינה בקרב בני הגיל השלישי.

 

קרינה לא רק בבית

מכשירי חשמל בולטים הגורמים לחשיפה רצופה וממושכת הם חימום חשמלי תת רצפתי ומיטות מתכוונות מופעלות חשמל, אך חשוב לשים לב גם לשילוב שלהם במוסדות דיור מוגן ובתי אבות. במילים אחרות, הקרינה ממוצרי חשמל לא משפיעה על מבוגרים רק בבית.

 

התייעצות עם חשמלאי 

הדרך הטובה ביותר להפחית את הקרינה היא לתאם בדיקות תקופתיות המבוצעות על ידי חשמלאי מוסמך. זהו איש מקצוע שיכול להגיע לבית הפרטי, למוסדות דיור מוגן או לבתי אבות ולבדוק את הפליטה האלקטרומגנטית של כל מכשיר חשמלי בנפרד. לאחר מכן מסופק דוח ממצאים המשמשים לשינוי המצב הקיים ולטיפול בנקודות מסוכנות במיוחד.

 

טיפים למניעת קרינה

כדאי לאמץ את הטיפים הבאים למניעת קרינה בכל גיל ולעשות זאת בעיקר בגיל השלישי:

 

א. כיבוי מכשירים חשמליים בלילה – בני גיל הזהב צריכים להתרגל לכבות את מכשירי החשמל במהלך הלילה. ניתוק של המכשירים מהחשמל גם חוסך בהוצאות וגם מונע התפשטות שדה אלקטרומגנטי בחלל הפנים.

 

ב. מתן עדיפות לפתרונות קוויים – קשישים בבתי אבות ומוסדות דיור מוגן יכולים לנצל את הפריבילגיה של מתן עדיפות לפתרונות תקשורת קוויים. אלו קווי תקשורת שלא פולטים קרינה ולכן הם מומלצים על פני פתרונות אלחוטיים.

 

ג. שימוש נכון במחשבים ניידים – מבוגרים שרגילים להשתמש במחשבים ניידים צריכים להציב אותו על שולחן ייעודי. אין למקם את המחשב על הברכיים ועדיף להימנע מנוכחות מוגברות של טלפון סלולארי צמוד לגוף.

 

קל להתרגל להרגלים נכונים בהפעלת מכשירי חשמל. יש להשקיע משאבים בהגברת המודעות לקרינה ולתת למבוגרים את הכלים להתמודד איתה בצורה אפקטיבית.

 

באדיבות – א.ד שמש חשמלאי בחולון



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.