forums

טיפול במשבר גיל אמצע החיים באמצעות שינוי בחשיבה

משבר אמצע החיים הוא נושא המוכר היטב לאחוז ניכר מהאוכלוסייה. אנשים רבים חווים את השלב בחיים שבו הם בוחנים את חייהם עד לאותה נקודת זמן, כאשר עולות בתהליך בחינה זה תחושות של פספוס, חוסר הגשמה אולי ובעיקר של רצון עז בשינוי. מדובר בתופעה בעלת היבטים פיזיולוגיים וביולוגיים אך בעיקר מחשבתיים, לכן זה אך הגיוני שניתן יהיה לטפל בה באמצעות מהלכים מחשבתיים ושינויים בתחום זה.
 
טיפול במשבר גיל אמצע החיים באמצעות שינוי בחשיבה

זיהוי משבר אמצע החיים

משבר אמצע החיים אמיתי ועוצמתי ילווה ברוב המקרים בהרגשה בלתי ניתנת לשליטה של צורך בשינוי אדיר בחיים, כאשר רבים מהאנשים החווים זאת אכן מבצעים שינויים דרסטיים ומהירים, לעתים כמעט בכל היבטי החיים שלהם. שינוי הוא לרוב דבר טוב המעיד על תנועה ועל חיות, אך במקרה זה, השינוי בהחלט יכול להיות פיתרון רגעי מאוד לבעיה עמוקה יותר, קצת כמו לשים פלסטר על פציעה רצינית המחייבת טיפול מעמיק ומורכב יותר.

 

שינוי בחיים

מבחינת זיהוי משבר אמצע החיים, יש דוגמאות "פשוטות" יחסית כמו אלה של אנשים בגילאי 40-60 המרגישים שהם חייבים שינוי ואשר אולי אפילו מבצעים שינויים משמעותיים אך לא קיצוניים בחייהם, זאת כאשר הצורך בשינוי מגיע ממקום של תחושות פספוס או חוסר בהנאה מהחיים. זיהוי של מקרים קשים וקיצוניים יותר הוא לרוב קל יותר וכולל ביצוע שינויים דרסטיים – למשל גבר החווה משבר ופתאום עוזב הכול והופך את חייו, עוזב את אשתו ואת הבית, מושך את חסכונותיו ועובר לגור במקום אחר לחלוטין (דוגמא קיצונית אך אפשרית).

 

שינוי בחשיבה כטיפול יעיל וארוך טווח למשבר אמצע החיים

כאמור, משברי אמצע החיים נובעים בחלקם מסיבות ביולוגיות טבעיות של הגוף המתבגר והמזדקן. אך עיקר המשבר נובע על פי  מרבית המומחים מגורמים רגשיים ונפשיים – למשל השוואה לאנשים אחרים, מצב שבו הילדים כבר גדלו ופתאום האדם מוצא עצמו כביכול נטול משמעות בעולם וכיוצא באלו. מכיוון שמדובר ב"בעיה" שמהותה מחשבתית ורגשית, ניתן להשיג תוצאות טיפוליות מרשימות וברות קיימא באמצעות תהליכי שינוי מחשבה ועבודה על ההיבטים הרגשיים והנפשיים של כל אדם. להלן כמה דוגמאות לטיפולים יעילים ורלוונטיים במשבר אמצע החיים באמצעות שינוי מחשבה:

 

  • שיטת NLP: התרגום העברי לשיטה פורצת דרך ומרתקת זו הינו "ניתוב לשוני פיזיולוגי. מהותה של שיטת NLP היא לחולל שינוי בהתנהגות ובתפישת המציאות של אדם, באופן מהיר, יעיל ועמוק. השיטה משלבת היבטים פיזיולוגיים-נוירולוגיים, הבנת היבטים לשוניים, הקשרם והאינטראקציות הנוירולוגיות שלהם וסוג של "תכנות" מחדש של המחשבה. שיטת NLP מאפשרת שינוי הרגלים, שינוי תפישה עצמית, דפוסי מחשבה וכו', כאשר כל זה רלוונטי מאוד למשבר אמצע החיים.
 

  • דמיון מודרך: טיפולים שבהם המטופל מודרך במחוזות דמיונו, במטרה להגיע למקור של דפוסי חשיבה ופעולה שונים, כאשר מתוך הבנה זו ניתן לבצע תיקונים ושינויים מחשבתיים לשיפור איכות החיים בכללותם.
 

שיטות נוספות העשויות להיות רלוונטיות הן שיטת "המסע", שיטת ביירון קיטי, טיפול פסיכולוגי "סטנדרטי", טיפול באמצעות תיאטרון וכן הלאה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.