forums

הסרת משקפיים לגילאי 50+ ולגיל השלישי

במשך שנים רבות מאוד, ובמידה רבה גם כיום, כולנו ידענו בצורה כזו או אחרת של ודאות כי החל מסביבות גיל 50 נזדקק למשקפיים כי הראייה שלנו תיחלש ותתחיל להידרדר. יש כאלו שזה קורה להם מוקדם יותר וכאלו שמאוחר יותר, יש כאלו המתקשים בראייה מקרוב וכאלו שדווקא מרחוק, אך באופן כללי בהחלט ניתן לומר כי תהליכי הבלאי וההזדקנות הטבעיים של הגוף פוגעים בראייה ומחייבים את מרבית האנשים להרכיב משקפיים על מנת לראות באופן ברור וטוב.
 
הסרת משקפיים לגילאי 50+ ולגיל השלישי
כיום ישנם אפשרויות מעשיות ורלוונטיות של הסרת משקפיים למבוגרים בגיל השלישי – נסקור את האפשרויות וננסה לתת לכם המלצות מעשיות.

 

לגיל יש משמעות, אך ניתן להתגבר על כך!

 

ראשית כל נדגיש כי לגיל ולתהליכי הבלאי של העיניים יש בהחלט משמעות בהקשר של ניתוח הסרת משקפיים בלייזר למבוגרים בגיל השלישי ושל טיפולים לשיפור הראייה בכללותם. אנו לא אומרים כי מגבלות אלו אינן קיימות או שאינן משפיעות על אפשרויות הטיפול ומידת ההצלחה, אך אנו בהחלט טוענים כי ניתן להתגבר על כך ובמקרים רבים ההשפעה של הגיל היא שולית - זאת על פי מחקרים חדשניים ועדכניים שבוצעו בנושא. למשל, מחקר שנערך בארה"ב ובחן מעל 400 מטופלים בגילאי 40-70 שעברו ניתוח הסרת משקפיים בלייזר מצא כי ברובם המוחלט של המטופלים התקבלו תוצאות טובות וכי התוצאות היו טובות גם בקרב המבוגרים יותר לעומת הצעירים יותר.

 

אז אולי אי אפשר להחזיר לכם ראייה 6/6 בגיל הזהב, אבל ניתן ללא ספק להגיע לתוצאות מרשימות ומשביעות רצון אשר ישפרו את איכות החיים ואיכות הראייה שלכם.

 

חשוב להתחשב במחלות עיניים קיימות

 

נושא מהותי מאוד לגבי הסרת משקפיים למבוגרים בגיל השלישי הוא מחלות עיניים אחרות הקיימות אצל המטופל או המטופלת. מחלות עיניים כמו קטרקט, ניוון מקולרי בעדשה, גלאוקומה וכיוצא באלו. במקרים רבים, מחלות עיניים ניווניות אלו מונעות ביצוע של ניתוח להסרת משקפיים ומהוות התוויית נגד מהותית. כך שמבחינה מסוימת יש אולי יתרון לביצוע של טיפול הסרת משקפיים למבוגרים בגיל השלישי בשלב יחסית מוקדם, עוד לפני התפתחות מחלות עיניים אחרות שלא תאפשרנה את הטיפול לאחר התפתחותן.

 

כמו כן, אם המטופל עבר בעבר ניתוח קטרקט או כל ניתוח אחר בעיניים, חובה עליו לדווח על כך לפרטי פרטים לצוות הרפואי. יש לכך משמעות רבה על הבטיחות ועל סיכויי ההצלחה של הטיפול.

 

טיפים והמלצות

 

  • מטופלים רבים בגיל השלישי בוחרים בטיפול Mono Vision הכולל טיפול בעין אחת לרוחק ראייה ובעין השנייה לקוצר ראייה. כך ניתן להשיג ביטול מוחלט בצורך במשקפיים כי עין אחת רואה טוב מקרוב ועין שנייה מרחוק.
 

  • חשוב מאוד לדווח לרופא המטפל על כל תרופה שלוקחים וכאמור על כל טיפול מהותי שנעשה בעבר בעיניים.
 

  • הצטיידו במשקפי שמש כהים המכסים את כל העיניים, ליציאה הביתה לאחר הניתוח.
 

  • חשוב שמישהו ילווה אתכם לכל אורך הטיפול ובמיוחד בחזרה הביתה לאחר מכן. הראייה תהיה מטושטשת וללא ליווי זה עשוי להיות מסוכן.
 

באופן כללי, הסרת משקפיים למבוגרים בגיל השלישי אפשרית בעיקר הודות להתקדמות בניתוחי הלייזר המדויקים הזמינים כיום בשוק. הטיפול אפשרי ואף יעיל, רק חשוב לשים לב ולבחור רופא מומחה ובעל ניסיון בטיפולים בגיל השלישי.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.