forums

האם זוגיות בגיל השלישי היא אפשרית?

אנו נוטים לייחס את האהבה בעיקר לזוגות צעירים, ומאתרים את האהבה כמשהו יצרי, רגשי וסוער מאד - אבל האם זה אומר שאין דבר כזה זוגיות בגיל השלישי? מובן שהתמונה היא אחרת לגמרי.
 
האם זוגיות בגיל השלישי היא אפשרית?

להכיר גם בגיל מבוגר

למעשה, יש בהחלט זוגיות בגיל השלישי מכל סוג שהוא! סקרים מראים שגם אחרי גיל 65, אנשים ממשיכים בקשרים רומנטיים מכל סוג - בין אם מדובר על זוגיות ממושכת של שנים רבות, זוגיות חדשה לגמרי, היכרות עם אנשים בסביבה החדשה, זוגיות עם אנשים שהכירו במסגרת של בית אבות או דיור מוגן, וכיו"ב - אין כל מניעה, והרי בכל גיל הרומנטיקה עשו לנו טבו - אז למה לא בגיל השלישי?

 

האם זו אותה אהבה?  

באופן כללי, לא מעט מבוגרים בגיל מתקדם דיווח ושאם החלו בקשר רומנטי בגילם הנוכחי, הרי שזה היה שונה לא רק מאהבת הנעורים שלהם, אלא אפילו מקשרים שקיימו בגילאי 20-30-40. מדעו זה כך? נראה כי בגילאים מתקדמים יותר, ישנו מעבר מהיר הרבה יותר למה שנקרא "שלב האהבה המודעת". כלומר - השלב שבו אנו מקבלים את בן או בת הזוג שלנו, נעשים נינוחים לגביהם, ולומדים להשלים גם עם מגרעותיהם. אפשר שזה הניסיון שהצטבר, או פשוט הכמיהה לקשר אנושי ורגשי שהופך את המבוגרים לנינוחים יותר. למרות זאת חשוב לסייג ולומר שמדובר על מגמה ולא על עובדה -  יש לא מעט אנשים (שחלקם אף גרים בתוך בית אבות) שמדווחים על קשרים סוערים ויצריים מאד, כך שאין מודל אחד שהוא אפשרי.

 

האם יש אינטימיות ומיניות? 

בהחלט כן. יחסי מין בפרט, ויחסים אינטימיים ככלל, אינם משהו ששמור אך ורק לצעירים. מחקרים רבים מראים כי חלק ניכר מהמבוגרים אינם מאבדים את החשק המיני שלהם, ורבים מגלים רצון עז להמשיך ולקיים יחסי מין. מחקרים שנעשו על זוגות מגיל 70 ומעלה הראו כי כשליש מהם המשיכו לקיים יחסי מין בתדירות קבועה. חשוב כמובן לציין שבגיל השלישי, אפשר בהחלט להיעזר בתרופות שיאפשרו לכם לשמור על החשק המיני מבחינה פיזית, ויעזרו לכם לתרגם את התשוקה הנפשית לפיזית. זכרו כי דווקא הגיל המבוגר הוא ההזדמנות להיפתח וליהנות מקשרים אינטימיים שונים.

 

פרק ב' בגיל מבוגר

לא מעט מהמבוגרים מגיעים למצב שבו בגילם המתקדם הם צריכים לפתע להתחיל בזוגיות חדשה. זה קורה בין השאר מהשכיחות העולה במקרי הגירושין - אך לעתים גם כתוצאה מהמקרה המצער של המוות של בן הזוג השני. חשוב להבין שפתיחת פרק ב' היא לגיטימית בכל גיל שהוא - בין אם מדובר על אדם בן 30, 60 או בן 80 שגר בתוך בית אבות. עליכם לקבל את עצמכם ושהסביבה תקבל אתכם ואת הקשר החדש שלכם.

 

לאהבה אין גיל!

אנו מאחלים לכם בריאות, אריכות ימים, וכמובן - הרבה מאד אהבה. זכרו כי לאהבה אין גיל, ובכל יום שבו אנו חיים - אנו תמיד כמהים לקשרים ולזוגיות.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.