forums

פתיחת עסק בגיל השלישי - למי זה מתאים ואיך עושים את זה?

אנשים רבים מגיעים לגיל הפרישה לפנסיה עם תחושה שעדיין יש להם מה לתת, עדיין יש להם אנרגיה לעבוד או עדיין לא הגשימו חלום שקשור לחיים המקצועיים שלהם. הבחירה המקצועית שעשינו בגיל עשרים, היא בהכרח הבחירה שהכי מתאימה לנו לכל החיים ולפעמים אנחנו מתקרבים לגמלאות עם תחושת החמצה.
 
פתיחת עסק בגיל השלישי - למי זה מתאים ואיך עושים את זה?

למי זה מתאים?

רבים מאיתנו פורשים לפנסיה ומרגישים שמחים ליהנות מהזמן הפנוי, מלבלות אותו עם הנכדים או עם חברים, לצאת לטיולים, להירשם לחוגים או לעסוק בפעילות התנדבותית בתחום שקרוב ללבנו. אם אתם מרגישים שעדיין לא מיציתם את עצמכם בחיים המקצועיים שלכם ואתם מחפשים מקור הכנסה - תוכלו לשקול לפתוח עסק עצמאי.

לא לכולם זה מתאים להיות יזם עסקי. הכניסה לעולם העסקים התחרותי של ימינו דורשת תכונות אופי וכישורים מסוימים, כגון יכולת לקחת סיכונים ולהתמודד עם חוסר וודאות, יוזמה ויצירתיות, יכולת ניהול ותקשורת בין אישית טובה, משמעת עצמית גבוהה, יכולת התמודדות עם מצבי לחץ ועוד. אם מה שאתם מחפשים זה יציבות ובטחון כלכלי, עדיף לכם לחפש פתרון תעסוקתי כשכירים. גם המצב הכלכלי שלכם הוא פרמטר – חלק גדול מהעסקים הקטנים והבינוניים נסגרים תוך כמה שנים לאחר פתיחתם, ודרושה יכולת כלכלית לא רק להשקיע בפתיחת העסק אלא גם לספוג הפסדים ואף פשיטת רגל. בהקשר זה אפשר להזכיר שדרושה גם יכולת רגשית להתמודד עם חוסר הצלחה ויכולת לצאת ממצבי משבר ולהמשיך הלאה.

פתיחת עסק בגיל השלישי יכולה להיות יחד עם שותף צעיר יותר, למשל אחד הילדים שלכם אשר ימשיך אחריכם את העסק.

 

איך עושים את זה?

היתרון בפתיחת עסק בגיל מבוגר הוא שאתם מביאים אתכם ניסיון חיים עשיר, ידע שצברתם במשך השנים וגם קשרים אישיים שיכולים לשרת אתכם בעולם העסקי.

 

הכל מתחיל ברעיון

כל עסק מצליח מתחיל מרעיון עסקי מבריק. זה יכול להיות חלום שמזמן רציתם להגשים או רעיון חדש שנחת עליכם ברגע של השראה. אך לפני שאתם "קופצים למים" עם רעיון שנשמע לכאורה מצוין, כדאי תחילה לבדוק את מצב השוק בארץ באותו תחום, וספציפית באזור המגורים שלכם. יש תחומים בהם השוק כבר רווי בעסקים, וזה לא מעניק הרבה סיכויים לעסק חדש להצליח.

 

השלבים בפתיחת עסק

פתיחת עסק היא משימה מורכבת, שכוללת מספר שלבים: אפיון העסק (לאיזה תחום העסק משתייך, מיהו קהל היעד, בחירת שם לעסק או למוצר, כיצד העסק יפעל- מהבית או ממקום מושכר ועוד), הכנת תכנית עסקית, רישום העסק ברשויות השונות (מס הכנסה ומע"מ), פתיחת חשבון בנק עסקי, גיוס עובדים, גיוס הלוואות עסקיות, בחירת מיקום והשכרת מקום ועוד. בהמשך תתמודדו עם סוגיות נוספות, כגון שיווק וגיוס לקוחות.

 

אל תתמודדו עם זה לבד

אם זה נשמע קשה אז זה באמת כך, אך החדשות הטובות הן שאתם לא צריכים להתמודד עם הכל לבד. לשם כך אנו ממליצים על ייעוץ עסקי, כבר בשלבים הראשונים או לפני פתיחת העסק. ייעוץ עסקי יכול לסייע לכם במגוון תחומים: בניית תכנית עסקית שמתאימה לכם, ניהול נכון של תזרים מזומנים, גיוס אשראי בנקאי ועוד. הייעוץ ניתן ע"י חברה חיצונית אשר מתמחה בייעוץ וליווי עסקי לעסקים קטנים ובינוניים.

למעשה, אף אחד לא יכול להבטיח לכם שהעסק שהקמתם באמת יצליח. בכל מקרה, תנסו גם ליהנות מהדרך ולצמוח מההתמודדות עם האתגרים השונים. כך בטוח תרוויחו!



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.