forums

מחלות חניכיים שכיחות בגיל השלישי ודרכי התמודדות עימן

בעיות שיניים הן מאפיין משמעותי של הגיל השלישי, אז מערכות הגוף חשופות יותר לסיכונים והופכות רגישות עם הגיל. מחלות חניכיים שכיחות מאד אצל קשישים ומבוגרים אשר נאלצים לפגוש את רופא השיניים ולהנות, במרכאות, מטיפולים לא פשוטים, כואבים ולא תמיד נעימים.
 
מחלות חניכיים שכיחות בגיל השלישי ודרכי התמודדות עימן

דלקות חניכיים

אולי המחלה השכיחה ביותר שאנחנו מכירים בכל מה שקשור לטיפול בחניכיים. דלקות חניכיים מתחילות בדרך כלל בגלל הצטברות חיידקים ואבנית, דבר אשר ניתן למנוע באמצעות ביקור קבוע אצל שיננית וביקורת אצל רופא השיניים.

 

ומה הטיפול?

הבעיה עם דלקות חניכיים היא שלא תמיד ניתן לחוש בהן. הן לא תמיד כואבות ולא תמיד גורמות לנו להרגיש שעלינו להזמין תור לרופא השיניים. כתוצאה מכך אנחנו מזניחים את האזור והדלקת הופכת חמורה יותר. ביקור קבוע אצל רופא השיניים וקביעת תור פעם בכמה חודשים לניקוי השיניים אצל שיננית יכולים לצמצם את הסיכוי לדלקות בחניכיים. הטיפול בדלקות יכול להסתכם בלקיחת אנטיביוטיקה ובמקרים אחרים בטיפולים מהותיים יותר, בהתאם לשיקול הרופא המטפל.

 

נסיגת חניכיים

דלקות החניכיים, לצד מחסור בסידן – תופעה המאפיינת את בני הגיל השלישי, עלולים לגרום להקטנה של העצם התומכת בשיניים. החניכיים מתחילות לסגת לאט לאט, השיניים מתגלות יותר והופכות מאורכות ובסופו של דבר העצם איננה יכולה להחזיק את השן והן נוטות ליפול.

 

איך מטפלים?

במקרה זה הפתרון מתחלק לשניים – מניעתי וטיפולי. כדי למנוע בעיה של נסיגת חניכיים אנחנו צריכים להיות אחראיים ולדאוג לטיפול קבוע בחניכיים. מפגש עם שיננית וביקורת אצל רופא השיניים יעזרו לכך. מבחינה טיפולית, במקרה בו יש נסיגה קיימת צריך לקבוע תור אצל מומחה חניכיים שיעריך את המצב ויבנה תוכנית טיפולים. התוכנית תכלול בדרך כלל טיפול בדלקת, לצד השתלת עצם ושיקום הפה והחניכיים.

 

בעיות חניכיים כתוצאה משימוש בתרופות

אחת הבעיות המהותיות של בני הגיל השלישי נמצאת בתוך קופסת התרופות ההולכת וגדלה. רבים מהקשישים לוקחים תרופות שתופעות הלוואי שלהן כוללות חבלה בשיניים. החומרים הפעילים בתוך התרופות משפיעים על הפה והלסת ויכולים לגרום בעיות כמו הגדלת חניכיים. מטופלים הצורכים תרופות שיכולות להשפיע על החניכיים לרעה, צריכים לדאוג באופן מהותי יותר לניקיון ולהגיינה של הפה כך שלא יווצרו דלקות ובעיות נוספות שיחריפו את המצב ויחדדו את השפעת החומרים הפעילים.

 

כיצד מונעים בעיות חניכיים בגיל השלישי?

אם כך, ישנן כמה דרכים לשמור על חניכיים בריאות. הדרך הראשונה היא ביקור קבוע אצל רופא שיניים, רצוי מומחה חניכיים אשר יעריך את מצב החניכיים, יבדוק את הסיכונים והבעיות ויקבע טיפול מתאים.

הדרך השניה היא לדאוג לניקיון של הפה ולשמירה על הגיינה לאורך כל ימות השנה. ביקור אצל שיננית, צחצוח נכון של השיניים, שימוש במי פה וניקוי מהותי של החניכיים, כל אלו יסייעו למנוע בעיות חניכיים קשות יותר אצל בני הגיל השלישי ובכלל.

 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.