forums

כיצד תזונה נכונה משפיעה על הבריאות בגיל השלישי?

ככל שמתרחשת עלייה בגיל, כך מתחוללים שינויים פיזיולוגים אשר גורמים לירידה בקצב חילוף החומרים ולספיגה מופחתת של הרכיבים התזונתיים. לצד הירידה בקצב חילוף החומרים והספיגה המופחתת, קיימת על פי רוב ירידה בתאבון, בצריכת המזון ובפעילות היום יומית וזאת לאור השינויים החברתיים, הנפשיים והפיזיים המתקיימים באופן טבעי. כדי לשמור על הבריאות גם בגיל המתקדם, יש לשמור בין היתר על תזונה נכונה.
 
כיצד תזונה נכונה משפיעה על הבריאות בגיל השלישי?

לשמור על בריאות בכל גיל

ככל שמתרחשת עלייה בגיל, כך מתחוללים שינויים פיזיולוגים אשר גורמים לירידה בקצב חילוף החומרים ולספיגה מופחתת של הרכיבים התזונתיים. לצד הירידה בקצב חילוף החומרים והספיגה המופחתת, קיימת על פי רוב ירידה בתאבון, בצריכת המזון ובפעילות היום יומית וזאת לאור השינויים החברתיים, הנפשיים והפיזיים המתקיימים באופן טבעי. כדי לשמור על הבריאות גם בגיל המתקדם, יש לשמור בין היתר על תזונה נכונה.

 

תזונה נכונה וחיזוק העצמות

אוכלוסיית הגיל השלישי סובלת רבות מחולשה בעצמות וזאת בשל ירידה בספיגת מרכיבי המזון, לצד הירידה בפעילות הגופנית, שהיא אך טבעית בגילאים המבוגרים. אחת הבעיות השכיחות בגיל הזהב היא אוסטאופורוזיס ובעיקר בקרב הנשים. כדי למנוע החמרה במצב, נכון לספק לגוף את רמת הסידן הנדרשת ולהקפיד על תכולת הסידן בתפריט היומי ובין היתר יש לשלב בתזונה טחינה, סויה, ירקות ירוקים ועוד.

 

תזונה לפתרון בעיית העצירות

בגילאים המתקדמים ובעיקר בגיל השלישי, ישנה ירידה משמעותית בשרירי הגוף ותפקודם, מה שגורם באופן ישיר לתנועה קטנה יותר של השרירים במערכת העיכול ולמעבר איטי של המזון וכתוצאה מכך לעצירות. כל עוד ישולבו מזונות ובין היתר: פירות וירקות עם קליפתם, סולת מלאה, שיבולת שועל , גריסי חיטה ושיבולת שועל, הרי שהבעיה עתידה להעלם. עוד חשוב להקפיד ולהימנע מגבינות במקרים בהם העצירות מתמשכת.

 

תזונה והקשר לבעיות שיניים וחניכיים

תזונה נכונה מסייעת לבעיות חניכיים. כדי שהחניכיים יהיו בריאים ויהוו מצע נוח לסט השיניים התותבות בהם נעזרים מרבית הקשישים, יש להזין את הגוף בויטמין C  ובין היתר אשכוליות, קלמנטינות, עגבניות לימונים ותפוזים. מהרגע בו החניכיים יהיו בריאים וחזקים, השיניים התותבות לא יגרמו לשטפי דם ומחלות חניכיים שונות. חשוב עד מאוד לזכור כי בגילאים אלו מאבדת האוכלוסייה הקשישה את שיניה, כך שפעולת הלעיסה אינה כתמול שלשום והאוכל שאינו נטחן כראוי, אינו מתעכל כיאה לדרישות הגוף. אם השיניים אינן מצליחות לטחון את האוכל המזין לגוף, חשוב לטחון אותו באמצעות מעבד מזון. 

 

חיזוק השרירים והעור והקשר לתזונה

גיל הזהב מאופיין בירידה הקשורה לחוזק השרירים ואף בהידלדלות העור. תזונה נכונה יכולה בהחלט לסייע לשיפור המצב. כדי לשמור על השרירים בגוף, על העצמות ועל עור הגוף, נכון להזין את הגוף בחלבון מהחי, בויטמין B בברזל ובאבץ ובין היתר לשלב בארוחות עוף, דגים ובשר.

 

תזונה נכונה בגיל השלישי

לעיתים על מנת לשמור על תזונה נכונה יתבקש הקשיש לשלב מזון רפואי בהתאם למצבו בנוסף לתזונה ולמזון הרפואי, יכול כל אדם שהגיע לגיל השלישי לשלב בתזונה הרבלייף שייק לתזונה נכונה אשר יסייע בשמירה על בריאות הגוף. כל עוד התזונה תהיה בהתאם למצב הגופני של הקשיש ולמצבו הבריאותי, כך ניתן יהיה לשפר את איכות החיים ואת הידרדרות המצב הבריאותי שקורה באופן כמעט טבעי.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
חדשנות בטשטוש קמטים בגיל השלישי
הגיל השלישי הוא כבר מזמן לא גיל זקנה קלאסי. עבור נשים רבות זו הזדמנות להתפתח, לבלות ולנצל כל רגע. טיפולי האסתטיקה החדשים שמסייעים לטשטש את הקמטים עוזרים להן להרגיש נפלא ולממש את עצמן.
לקריאה
רכיבה על אופניים – קורס הכשרה לגמלאים
ספורט הרכיבה הוא ענף ספורט שקיבל תאוצה רבה בעשור האחרון. מספרם של רוכבי האופניים בארץ ובעולם הוא גדול מאד ואפשר לראותם בכל מקום. רכיבה על אופניים מתקיימת גם בקבוצות של אוהבי הרכיבה היוצרת ביניהם הווי משותף, חוויות נפלאות וידידות נהדרת.
לקריאה
המלצות לארוחת בוקר מזינה לבני הגיל השלישי
תזונה נכונה היא מרכיב חשוב מאוד ואפילו קריטי בבריאות מיטבית בכל שלבי החיים ובפרט כך כשמגיעים לגיל השלישי. חשוב להבין שכשאנחנו מתבגרים ישנם שינויים משמעותיים בכל מערכות הגוף וגם במבנה הגוף, וגם הרגלי התזונה חייבים להתעדכן.
לקריאה
יתרונות טיפולי הילינג בגיל השלישי
שיטות טיפול אלטרנטיביות שונות יכולות לסייע ולהקל על מטופלים בני הגיל השלישי. טיפולי הילינג, המתבססים על טיפול באמצעות אנרגיה ורוחניות יכולות להקל על מתחים ולחצים שונים בקרב הקשיש וכתוצאה מכך אף להקל על כאבים פיזיים.
לקריאה
טבעונות בגיל השלישי
בני הגיל השלישי המקפידים על תפריט טבעוני ושומרים על אורח חיים בריא נוטים לסבול פחות ממחלות האופייניות לגיל זה ונהנים מאיכות חיים גבוהה. למדו על היתרונות השונים של המזון הטבעוני במאמר הבא.
לקריאה
דיקור סיני למחלות עיניים בגיל השלישי
דיקור סיני נחשב לאחד הטיפולים היותר אפקטיביים בהפחתת חוסר נוחות וכאבים הנגרמים על ידי מחלות. אבל האם ידעתם שהוא יעיל גם בטיפול במחלות עיניים הנפוצות בגיל השלישי?
לקריאה
תזונה נכונה ובריאה בגיל השלישי
תזונה נכונה ובריאה חשובה בכל גיל, אך בגיל הזהב יש לה משמעות קריטית ויש להתאים את התזונה למצב הבריאותי, לשינויים הגופניים ולמצב התפקודי של הקשיש
לקריאה
יתרונות הדיקור הסיני בגיל השלישי
הדיקור הסיני הוא טיפול בעלת היסטוריה ארוכה ויעילות מוכחת. באמצעות דיקור סיני מטפלים לא רק בגוף אלא גם בנפש ולכן הטיפול בו יעיל למטרות שונות, גם עבור אנשי צעירים כגון נשים בגיל הפוריות וגם עבור אנשים בגיל השלישי הזקוקים לחיזוק ושיפור באורח החיים שלהם.
לקריאה
יתרונות השימוש במוצרים טבעיים בגיל הזהב
עד לא מזמן התבגרות וזקנה היו גזרות שלא ניתן היה להתמודד איתן. אך כיום, הודות לרפואה הטבעית והמוצרים הטבעיים, ניתן להקל, לשפר ולשדרג את חייהם של רבים.
לקריאה
טיפולים אלטרנטיביים לטיפול בפריצת דיסק בגיל הזהב
פריצת דיסק בגיל השלישי פוגעת במידה ניכרת באיכות החיים ויש לטפל בה בהקדם בנוסף לשיטות הטיפול המסורתיות המוכרות קיימים כיום טיפולים אלטרנטיביים אשר יעילים גם לטיפול, במאמר זה אביא אותם בפניכם.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.