forums

מה היתרונות של שיניים תותבות לקשישים?

אחד המאפיינים המובהקים ביותר של גיל צעיר הוא שיניים בריאות וחזקות. ככל שהשנים חולפות פגעי הזמן עושים את שלהם והשיניים מאבדות את צבען, נפגמות ובמקרים רבים נופלות או נשברות. חשוב לדעת שלהעדר שיניים יש גם מחיר בריאותי שכן השיניים מסייעות לנו בזמן הדיבור, הלעיסה ואפילו הנשימה. בגיל הזהב יש להקדיש תשומת לב מיוחדת לשיניים כדי להבטיח איכות חיים מיטבית.
 
מה היתרונות של שיניים תותבות לקשישים?

אילו פתרונות קיימים לשיניים תותבות?

הביטוי שיניים תותבות מוכר לכולם, ומרביתנו מדמיינים מערכת שיניים שלמה המורכבת בפה חסר שיניים ומוסרת לעת לילה. זהו אכן פתרון שכיח שמשמש קשישים רבים לאורך שנים. בנוסף, מדובר בפתרון הנוח ביותר לכיס. יתרון נוסף של שיניים תותבות נשלפות הוא הניקיון הקל יחסית: מסירים את מערכת השיניים לאחר כל ארוחה ומנקים אותה היטב. את השיניים התותבות הנשלפות חייבים לזכור להרכיב באופן יומיומי כדי למנוע להרגיל את החניכיים ולמנוע פגיעה במבנה הלסת.

 

שיניים תותבות על שתלים דנטאליים

בשנים האחרונות מקובל להתקין שיניים תותבות על גבי שתלים דנטאליים. מדובר בתהליך ארוך ויקר יותר אך רבים בוחרים בו מכיוון שיש לו יתרונות שונים. היתרון המרכזי, מעבר לעובדה שקל יותר לחיות עם תותבות כאלו, טמון בכך שאין מסירים את השתלים וכך המראה הצעיר מלווה את האדם ביום ובלילה. למעשה, הטיפול מחזיר את הגלגל לאחור והאדם שהשיניים הותקנו בפיו חווה תחושה טבעית לחלוטין . כאשר בפיו של אדם מותקנים תותבים על גבי שתלים דנטאליים, חשוב מאד להקפיד על היגיינת הפה ועל טיפולים סדירים כדי למנוע פגימה בתותב.

 

איזו מערכת של שיניים תותבות לבחור?

חשוב לדעת שכל סוגי התותבות אינן מגיעים בהכרח כמערכת שלמה. אדרבה, לרוב ההתפתחות הטבעית דורשת שיקום או החלפה של שן בודדת, וניתן להתקין במהירות רבה תותבת זמנית אשר תפצה על העדרה של השן מבחינה אסתטית. התותבות הזמניות יוכלו לשמש את המטופל לתקופת מה, אך חשוב להמשיך את הטיפולים מכיוון שהן אינן מיועדות לשימוש ממושך. לאחר שמטפלים במצב החירום יש לשקול את הפתרון הנכון מבחינת מחיר ויכולת להתמודד עם טיפולים. ממש כמו עם מערכות שיניים תותבות מלאות, שן תותבת נשלפת קבועה תהיה קלה יחסית להתקנה. תהליך ההשתלה הוא ממושך הרבה יותר ועשוי לכלול סדרת טיפולים. אפשרות ביניים שניתן לשקול היא התקנת גשרים – שיניים תותבות שנאחזות בשיניים שלידן.

 

למה חשוב להתקין שיניים תותבות?

על הטיפול הנכון ימליץ לך רופא השיניים שלך, ויתאים אותך למצבך הכלכלי, למצב הבריאות וליכולת שלך לטפל בשיניים בצורה הטובה ביותר. בכל מקרה כדאי לטפל באופן מיידי במצבים של שיניים חסרות. העדר מלא שיניים עשוי, כאמור, להפריע לאכילה, לדיבור ולנשימה. כאשר שיניים בודדות נעדרות מן הפה מדובר במפגע אסתטי אשר פוגע בביטחון העצמי. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.