forums

הקשר בין מזרונים ובריאות

גם אם אתם מאלו שמסתפקים אך ורק ב- 6 שעות שינה מטכ"ליות, הרי שבסופו של דבר חלק נכבד מחייכם עובר במיטה.
 
הקשר בין מזרונים ובריאות
גם אם אתם מאלו שמסתפקים אך ורק ב- 6 שעות שינה מטכ"ליות, הרי שבסופו של דבר חלק נכבד מחייכם עובר במיטה. עובדה זו הופכת את מיטתכם לזירה חשובה במיוחד, בה אתם חייבים לזכות בשינה בריאה שמיטיבה עם גופיכם. הדבר תלוי בצורה ישירה באיכות המזרון שהמיטה כוללת, ובשורות הקרובות נבין את טיב הקשר.

 

 

נוחות השינה

הקריטריון שיפיע בצורה הקריטית ביותר על איכות השינה הוא כמובן נוחות המזרון. כאשר נוח לנו על המזרון שבחרנו, אנו ישנים טוב ועמוק יותר, עם פחות מעגלי עירות בלתי מודעים במהלך הלילה. כאשר המצב הוא הפוך, חוסר השינה חושף אותנו למספר תחלואות כרוניות כגון יתר לחץ דם, סכרת, דיכאון וקשיי ריכוז בעבודה.

 

 

בריאות הגב

הגב שלנו בנוי מחוליות שמגיבות לשינויים במרחב ומעצבות את עצמן על מנת להפחית מהלחץ. כאשר אנו נמצאים במצב מאוזן (מצב שינה), חשוב שהמזרון יתאים את עצמו למבנה שלנו כך שפחות לחץ יופעל על הגב. כאשר אין הדבר כך, הגוף מפעיל מנגנוני פיצוי ומכווץ את השרירים לאורך הגב שלנו. מצב שכזה עשוי ליצור דלקות מקומיות וכאבי גב שלא היו לנו טרם לכן. במידה ולאדם כבר יש בעיות גב קיימות, הרי שתנוחת שינה שאינה טובה אף עשויה להחריף את המצב, בוודאי שלא לעזור לו.

 

 

זרימת דם תקינה

על מנת להשיג זרימת דם טובה במהלך השינה, חשוב שנקודות המגע של המזרון עם הגוף יהיו כמה שיותר "רכות". מזרונים אורטופדיים נוחים יבצעו זאת על הצד הטוב ביותר, יגיבו למשקל הגוף ואף יתאימו את צורתם אליו. תגובה זו של המזרונים חיונית להפחתה של הלחץ על הגוף וזרימת הדם במהלך הלילה משתפרת. אל דאגה – מזרונים אלו חוזרים בחזרה לצורתם המקורית לאחר שקמים מהם.

 

 

שחרור הלחץ מאיברי הגוף

בהמשך לסעיף הקודם, מזרונים שאינם אורטופדיים מגיבים ללחץ שמפעיל הגוף בצורה שאינה טובה לנו. הגוף שלנו כולל מספר נקודות מגע עיקריות עם המזרן, נקודות שמפעילות את רוב המשקל וחשות אותו בחזרה מהמזרון. במידה ומדובר במזרון שאינו מגיב טוב, קמים עם תחושות קשות בברכיים, במרפקים ובאגן בדומה לשינה בתוך שק שינה מיושן.

 

 

מניעת אלרגיות

עוד קריטריון חשוב לאיכות המזרון טמון בעמידותו כנגד מחוללי אלרגיה למיניהם. בעבר הסוג היחיד של מזרונים שהיה קיים היה המזרן הספוגי, חומר שנתון כל העת לחדירת רטיבות ואבק שאין אפשרות להסיר. האלרגיה לאבק מחמירה עם חשיפה גבוהה ללחות והיא מאופיינת בתחושות קשות של שריפה בעיניים, גירוד בגרון, שיעול, פריחה ושאר מרעין בישין. מזרונים איכותיים מודרניים כבר מצליחים להתגבר על החשיפה האלרגנית ומתאימים במיוחד לסובלים מאלרגיה לאבק. מזרנים אלו הינם מזרני הלטקס, שאינם סופגים אבק כלל וכלל והלחות נשארת תמיד מחוץ למזרון.

 

 

על כל הנאמר לעיל אין שום ספק – יש להשקיע מחשבה ותקציב ברכישת מזרונים אורטופדיים איכותיים שישמרו על בריאותכם לאורך שנים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.