forums

הקשר בין מזרונים ובריאות

גם אם אתם מאלו שמסתפקים אך ורק ב- 6 שעות שינה מטכ"ליות, הרי שבסופו של דבר חלק נכבד מחייכם עובר במיטה.
 
הקשר בין מזרונים ובריאות
גם אם אתם מאלו שמסתפקים אך ורק ב- 6 שעות שינה מטכ"ליות, הרי שבסופו של דבר חלק נכבד מחייכם עובר במיטה. עובדה זו הופכת את מיטתכם לזירה חשובה במיוחד, בה אתם חייבים לזכות בשינה בריאה שמיטיבה עם גופיכם. הדבר תלוי בצורה ישירה באיכות המזרון שהמיטה כוללת, ובשורות הקרובות נבין את טיב הקשר.

 

 

נוחות השינה

הקריטריון שיפיע בצורה הקריטית ביותר על איכות השינה הוא כמובן נוחות המזרון. כאשר נוח לנו על המזרון שבחרנו, אנו ישנים טוב ועמוק יותר, עם פחות מעגלי עירות בלתי מודעים במהלך הלילה. כאשר המצב הוא הפוך, חוסר השינה חושף אותנו למספר תחלואות כרוניות כגון יתר לחץ דם, סכרת, דיכאון וקשיי ריכוז בעבודה.

 

 

בריאות הגב

הגב שלנו בנוי מחוליות שמגיבות לשינויים במרחב ומעצבות את עצמן על מנת להפחית מהלחץ. כאשר אנו נמצאים במצב מאוזן (מצב שינה), חשוב שהמזרון יתאים את עצמו למבנה שלנו כך שפחות לחץ יופעל על הגב. כאשר אין הדבר כך, הגוף מפעיל מנגנוני פיצוי ומכווץ את השרירים לאורך הגב שלנו. מצב שכזה עשוי ליצור דלקות מקומיות וכאבי גב שלא היו לנו טרם לכן. במידה ולאדם כבר יש בעיות גב קיימות, הרי שתנוחת שינה שאינה טובה אף עשויה להחריף את המצב, בוודאי שלא לעזור לו.

 

 

זרימת דם תקינה

על מנת להשיג זרימת דם טובה במהלך השינה, חשוב שנקודות המגע של המזרון עם הגוף יהיו כמה שיותר "רכות". מזרונים אורטופדיים נוחים יבצעו זאת על הצד הטוב ביותר, יגיבו למשקל הגוף ואף יתאימו את צורתם אליו. תגובה זו של המזרונים חיונית להפחתה של הלחץ על הגוף וזרימת הדם במהלך הלילה משתפרת. אל דאגה – מזרונים אלו חוזרים בחזרה לצורתם המקורית לאחר שקמים מהם.

 

 

שחרור הלחץ מאיברי הגוף

בהמשך לסעיף הקודם, מזרונים שאינם אורטופדיים מגיבים ללחץ שמפעיל הגוף בצורה שאינה טובה לנו. הגוף שלנו כולל מספר נקודות מגע עיקריות עם המזרן, נקודות שמפעילות את רוב המשקל וחשות אותו בחזרה מהמזרון. במידה ומדובר במזרון שאינו מגיב טוב, קמים עם תחושות קשות בברכיים, במרפקים ובאגן בדומה לשינה בתוך שק שינה מיושן.

 

 

מניעת אלרגיות

עוד קריטריון חשוב לאיכות המזרון טמון בעמידותו כנגד מחוללי אלרגיה למיניהם. בעבר הסוג היחיד של מזרונים שהיה קיים היה המזרן הספוגי, חומר שנתון כל העת לחדירת רטיבות ואבק שאין אפשרות להסיר. האלרגיה לאבק מחמירה עם חשיפה גבוהה ללחות והיא מאופיינת בתחושות קשות של שריפה בעיניים, גירוד בגרון, שיעול, פריחה ושאר מרעין בישין. מזרונים איכותיים מודרניים כבר מצליחים להתגבר על החשיפה האלרגנית ומתאימים במיוחד לסובלים מאלרגיה לאבק. מזרנים אלו הינם מזרני הלטקס, שאינם סופגים אבק כלל וכלל והלחות נשארת תמיד מחוץ למזרון.

 

 

על כל הנאמר לעיל אין שום ספק – יש להשקיע מחשבה ותקציב ברכישת מזרונים אורטופדיים איכותיים שישמרו על בריאותכם לאורך שנים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.