forums

כל מה שרציתם לדעת על הדפסת תכניות בנייה לדיור מוגן

אחד מההיבטים החשובים ביותר הנוגעים לעליה בתוחלת החיים, היא הצורך ההולך וגובר במרכזי דיור מוגן. ככל שיותר ויותר אנשים מגיעים לגיל מתקדם, כך גם עולה הביקוש לדיור מוגן
 
כל מה שרציתם לדעת על הדפסת תכניות בנייה לדיור מוגן
אחד מההיבטים החשובים ביותר הנוגעים לעליה בתוחלת החיים, היא הצורך ההולך וגובר במרכזי דיור מוגן. ככל שיותר ויותר אנשים מגיעים לגיל מתקדם, כך גם עולה הביקוש לדיור מוגן. כיום רוב מרכזי הדיור המוגן עומדים כמעט בתפוסה מלאה, ולכן עולה הצורך ליצור תכניות בנייה חדשות, עבור מרכזי דיור מוגן שייבנו בעתיד הקרוב. אז מה חשוב לדעת על הדפסת תכניות בנייה עבור מרכזי דיור מוגן? מה מביאים בחשבון בתכניות הבנייה הללו? היכן מדפיסים את תכניות הבנייה, ומי אחראי לכך?

 

היבטים חשובים בתכניות הבנייה

  • הדפסה לקבלת היתר - הסיבה הראשונית לכך שיש לדאוג לנושא של הדפסת תכניות בנייה לדיור מוגן, היא שלא ניתן להקים כיום שום מבנה בישראל, מבלי שיש לו תכנית בנייה מוגדרת ומסודרת, ועל אחת כמה וכמה כשזה מגיע לדיור מוגן. תכניות בנייה תפקידן בעצם לתת מענה לכל היבטי התכנון של המבנה - כולל שטח המבנה, קירות, דתות וריצוף, פתחי חירום, תשתיות מים, תקשורת וחשמל, ובעצם - בתכניות הבניה המהנדס והאדריכל מביאים בחשבון את כל הנתונים הנדרשים - על מנת שהרשויות הרלוונטיות יוכלו לאשר את הקמת המבנה והוצאת התכנית לפועל.
  • מה מיוחד בדיור מוגן? - חשוב מאד לשים לב ספציפית לנושא של תכניות בנייה עבור הדיור המוגן. הדיור המוגן משלב בתוכו כמה וכמה אלמנטים. מצד אחד זהו מרכז דיור לכל דבר ועניין. מהצד השני, בדיור המוגן יש גם מתחמים מיוחדים - מכון כושר ובריכות שחיה, מועדון, מטבח ציבורי, מדשאות, ועוד. נוסף על כך, המרכז הרי נותן מענה מיוחד לאוכלוסיה מבוגרת ולכן יש לגביו תקנות מיוחדות הקשורות לפתחי חירום, בטיחות באש, תברואה, רפאוה, ועוד. תכניות הבנייה אמורות לספק מענה לכל ההיבטים הללו באופן ייחודי, והדברים חייבים לבוא לידי ביטוי.
  • והיכן מדפיסים את התכניות? - כאשר אנשי המקצוע מעוניינים לבצע הדפסת תכניות בנייה עבור הדיור המוגן, עולה גם השאלה החשובה, היכן כדאי להדפיס את התכניות הללו. יש לזכור כי תכניות בנייה באופן כללי, אינן מודפסות על דפי 4A רגילים. התכניות הללו מודפסות לרוב על גיליונות נייר גדולים במיוחד ורחבים מאד. לכן, מומלץ בחום לפנות למכון  העתקות מקצועי. ברוב מכוני ההעתקות, משתמשים במדפסות פלוטר של הדפסת אור, וכך אפשר להדפיס את תכניות הבנייה לדיור המוגן.
  • לאן שולחים את תכניות? - אחרי שמדפיסים את תכניות הבנייה, יש לשלוח אותן לכמה וכמה גורמים שונים. ראשית יש לשלוח את תכנית לרשות המקומית שבה רוצים להקים את המרכז לדיור מוגן. לאחר מכן, יש לשלוח את התכנית גם לרשויות ציבוריות שצריכות לאשר את המתחם - משטרת ישראל, מכבי האש, משרד הבריאות, ועוד.
 

לעבוד לפי כל השלבים

שימו לב כי רק לאחר שתכניות הבנייה לדיור המוגן מאושרות ע"י הגורמים הרלוונטיים, אפשר להתחיל באמת לבנות את המרכז, כמובן תחת פיקוח מלא של הגורמים המקצועיים. כך האוכלוסיה המבוגרת בישראל יכולה לקבל מענה מושלם!



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.