forums

שמירה על אסתטיקה דנטלית בגיל השלישי

בגיל השלישי, שמירה על השיניים שלנו נדמית לפעמים כמשימה לא פשוטה כלל וכלל. ישנו קשר ברור בין בריאות השיניים והחניכיים שלנו, עם זאת, אנחנו רוצים להתמקד באסתטיקה דנטלית, במיוחד בכל הנוגע לגיל השלישי.
 
שמירה על אסתטיקה דנטלית בגיל השלישי
שמירה על השיניים שלנו היא תמיד מטרה חשובה. הדבר נכון הן מבחינת בריאות השיניים והן מבחינת מראה השיניים האסתטי, כאשר יש כמובן קשר בין שני הפרמטרים ואחד מהם לרוב לא יכול להגיע בלי השני. מעבר לזה, הוכח בצורה חותכת שישנו קשר ברור בין בריאות השיניים והחניכיים שלנו לבין הבריאות שלנו באופן כללי, ואנשים שסובלים מבעיות חניכיים הם סטטיסטית אנשים פגיעים יותר לבעיות לב ולאירועים מוחיים.

 

מדוע יש להתמקד באסתטיקה דנטלית?

אנחנו רוצים להתמקד באסתטיקה דנטלית, במיוחד בכל מה שנוגע לגיל השלישי. עם ההתבגרות שלנו ושל הגוף שלנו, השיניים שלנו לא תמיד נשארות כשהיו, ושמירה על מראה השיניים האסתטי שלנו הופכת למשימה יותר ויותר קשה. כיום אמנם יש פחות ופחות קשישים שסובלים מנשירת שיניים של ממש, אך עדיין ישנן בעיות אובייקטיביות שעולם רפואת השיניים צריך להתמודד איתן – ואם בעבר הפתרון היחיד היה תותבות, כיום המצב רחוק מכך, כאשר ישנן אפשרויות נוספות של שתלים או של תותבות על שתלים, בנוסף כמובן לשמירה על השיניים לאורך כמה שיותר זמן.

 

מהם המפתחות לשמירה על אסתטיקה דנטלית ומדוע טיפול איכותי הוא חשוב?

 

  • שגרה דנטלית נכונה – משום שבגיל השלישי השיניים שלנו פגיעות יותר, בכדי לשמור על אסתטיקה דנטלית בצורה איכותית בגיל מבוגר זה אנחנו צריכים להקפיד על שגרה דנטלית נכונה מקצה לקצה. זה כולל צחצוח שיניים לאחר כל ארוחה, עיסוי לחניכיים למטרת חיזוק כחלק מצחצוח השיניים, שתייה של מים עם פלואוריד או שימוש במשחת שיניים עם פלואוריד, וביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים – לפחות אחת לחצי שנה.
  • ערנות לבעיות – אם ישנן בעיות שונות שמופעיות לפתע בשיניים או בחניכיים, בגיל השלישי במיוחד עלינו להיות ערניים לכך במיוחד. חניכיים מדממות הן האינדיקציה הברורה ביותר, אך כמובן שגם בעיות אחרות בהחלט יכולות להתרחש ויש לפנות מידית לרופא השיניים.
  • בדיקה תקופתית – הבדיקה התקופתית אצל רופא השיניים היא חשובה במיוחד לשמירה על אסתטיקה דנטלית בגיל השלישי. בדיקה זו צריכה לכלול, לפי סדר זה: ייעוץ איכותי שבו אנחנו נותנים את כל הפרטים הרלוונטיים על בריאות השיניים והשגרה שלנו לרופא השיניים ועל כל טיפול אחר שמשפיע על הפה שלנו, נבדקים ומקבלים טיפול בהתאם למצב השיניים שלנו, כולל שלילה של מחלות אפשריות או איתור שלהן, ניקוי יסודי של השיניים, ותחזוקה של תותבות, שתל או גשר במידה ואלה קיימים.
 

עם ליווי של קליניקה דנטלית איכותית והרגלים נכונים, החיוך שלנו נשאר זהב

כאשר אנחנו מקבלים טיפול צמוד ותקופתי מקליניקה דנטלית ברמה הגבוהה ביותר, וכאשר אנחנו שומרים על שגרה נכונה של טיפול בשיניים שלנו, אנחנו יכולים לשמור על אסתטיקה דנטלית כיום גם בגילאים מתקדמים ביותר – וחבל לוותר על החיוך שלנו.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.