forums

מהי תעודת נצח ומדוע חשוב להכיר אותה?

איכות חיים היא לא רק לדאוג לבריאותנו, למצב נפשי תקין ורגוע ולתחושה של איזון בחיים. לעיתים קרובות השאלה מה יקרה לאחר שכבר לא נהיה פה גורמת לנו לחוסר שקט. כתיבת צוואה שתגדיר את חלוקת הרכוש לאחר לכתנו מסייעת לפעמים ליצירת אותו שקט נפשי.
 
מהי תעודת נצח ומדוע חשוב להכיר אותה?
כיום, אנחנו יכולים לקחת איתנו בארנק או לחבר לטלפון הנייד את המשנה הסדורה שלנו – הרוחנית והפיזית, אותה אנחנו מעבירים אל הדור הבא.

 

תעודת נצח – הדור השלישי של הצוואות

קוראים לה תעודת נצח והיא צוואה קצת אחרת. אם עד כה היינו כותבים צוואה בכתב יד וחותמים עליה בנוכחות עדים או בבית המשפט, היום אפשר ליצור צוואה דיגיטלית, כזו שמכילה בתוך שבב קטן אחד את כל האמת שלנו. תעודת הנצח מהווה קפסולה בעלת תוקף משפטי, שבעצם מאפשרת לנו ליצוק אליה את הצוואה החומרית הסטנדרטית, זו שאנחנו מבטאים בה חלוקת רכושנו בין הקרובים לנו, לצד צוואה רוחנית. הצוואה הרוחנית מאפשרת לנו להגיד דברים שהיה חשוב לנו לתעד, לחלוק ולהעביר את המידע ללא מתווכים אל הדור הבא.

 

איך זה עובד בעצם?

תעודת נצח כוללת כאמור צוואה רוחנית לצד צוואה חומרית, המבטאת את חלוקת הרכוש ככל צוואה אחרת. המידע מצולם בוידאו או נכתב ומועבר לשבב אלקטרוני אחד, המאוחסן על כרטיס מגנטי, אותו אפשר לשים בכל ארנק. הכרטיס הזה שניתן לנשיאה לכל מקום הוא צוואה מהלכת, שקל לפתוח ולראות מה היא מכילה. לתעודת הנצח יש תוקף משפטי. הצוואה מצולמת בנוכחות עדים וקבילה על פי החוק. את התעודה אפשר לשאת עליכם, בארנק או בכל תיק. או לחילופין לשמור אותה במקום מבטחים שאינו משרד עורך הדין. לתעודת נצח תוקף משפטי חוקי מלא והיא מוכרת כיום ומאושרת על ידי בתי המשפט בישראל. פרט חשוב נוסף הוא כמובן המחיר שמקביל ושווה ערך למחיר של צוואה רגילה.

 

היתרון – יצירת קשר אישי ומהיר עם הדור הבא

לצד העובדה שמדובר בכלי מצוין לביטוי חלוקת הרכוש, כלי שלא מצריך מעורבות של עורך דין ומאפשר עריכת צוואה מצולמת, בה הכל נאמר במפורש ובבירור, מדובר בתעודה בעלת ערך משפחתי ורגשי גדול. תעודת נצח יוצרת קשר ישיר מאד עם הדור הבא. כל בן משפחה נבחר יכול לצפות במסר ישיר, שמועבר דרך אותו אדם ולא דרך מתווכים או עדים. הוא שומע את המילים מפי אותו אדם שכתב את הצוואה ובכך נוצר ביטוי אישי וחיבור ישיר וטבעי. זה הזמן לספר לכל אחד מהקרובים על הקשר ביניכם, דברים שלא דיברתם עליהם, לנקות את הלב ולדעת שאתם הולכים הלאה בידיעה שהכל נאמר.

 

פתרון יעיל עבור מי שכבר אינו יכול לכתוב

אחת הבעיות הנפוצות בכתיבת צוואות, בעיקר בגיל מבוגר, הוא הקושי לכתוב את הצוואה בפועל. לעיתים קרובות אותו אדם סובל ממחלה או מצב בריאותי קשה, שמונע ממנו לשבת ולכתוב. תעודת נצח מאפשרת הקלטה וצילום של אותו אדם, כשהוא מדבר על הדברים החשובים לו ומחלק את הרכוש בעל פה. כתוצאה מכך נחסכים הרבה כאבים, עוגמות נפש ומצבים קשים. הכל פתוח והכל נאמר, ואין דרך לערער על כך.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.