forums

טיפולי רפלקסולוגיה בגיל השלישי מגוון פתרונות אלטרנטיביים

הרצון לשמור על בריאות בגיל השלישי הופך לאתגר משמעותי. פעמים רבות אנו חווים מחלות אשר הרפואה המודרנית אינה יודעת לאבחן כראוי. רפלקסולוגיה יכולה לסייע בהתמודדות עם הסימפטומים לשיפור ההרגשה.
 
טיפולי רפלקסולוגיה בגיל השלישי מגוון פתרונות אלטרנטיביים

השמירה על הבריאות בגיל מבוגר הופכת לאתגר אדיר

השמירה על בריאותנו הינה אחד מהאתגרים המשמעותיים ביותר עמם עלינו להתמודד. השמירה על הבריאות מתחילה כבר מגילאים צעירים בהם אנו מנסים להתמודד עם מחלות שונות על ידי הליכה לקבלת טיפול רפואי, והולכת והופכת מאתגרת יותר ככל שאנו מתבגרים. בגיל השלישי, פעמים רבות הבעיות הבריאותיות שלנו הן שילוב של מספר מחלות, מה שהופך את הרופאים פעמים רבות לחסרי אונים בטיפול בהן. לעיתים קרובות אנו מתחילים בשלב זה לחפש אחר פתרונות אחרים אשר יסייעו לנו להרגיש טוב יותר, תוך שימוש מינימלי בתרופות וחומרים כימיים. חשוב להדגיש, כי המשך המעקב הרפואי המקצועי הינו חיוני לשמירה על הבריאות ולמניעת הדרדרות, ועם זאת ניתן בשיתוף הרופא להתחיל לעבור טיפולים אלטרנטיביים מסוגים שונים. רפלקסולוגיה הינה אחד מהתחומים הנפוצים ביותר בגיל השלישי לסיוע להתמודדות עם כאבים ובעיות בריאותיות שונות. הרפלקסולוגיה פועלת על ידי שיטה של לחיצות על כף הרגל, אשר לטענת העוסקים במקצוע משפיעים באופן ישיר על התחושה שלנו באזורים אחרים בגוף. בעוד למעשה לא נמצאו ראיות בניסויים להשפעה המרפאת של התהליך, הטיפול עצמו נמצא יעיל לשיפור המצב הבריאותי בשל הרוגע והתחושה הטובה שהעניק למטופלים.

 

מהם היתרונות אשר אנו מפיקים מטיפולי רפלקסולוגיה בגיל השלישי?

יש הסוברים שהתחושות המיוחדות של לחיצות בכף הרגל נובעות מהיעדר התחושה בכפות הרגליים לאורך רוב היום עקב נעילת נעליים. לכן, בעת לחיצה על כף הרגל המוח משדר לנו אותות של מגע המשותפים לכף הרגל ולאזור אחר בגוף. היתרונות אשר אנו מפיקים מטיפולי רפלקסולוגיה בגיל השלישי כוללים בין השאר:

• רגיעה: חשוב מאוד בגיל השלישי, בו פעמים רבות אנו עמוסים בדאגות לכל בני המשפחה ולמצב הבריאות שלנו, להירגע. ההורדה המשמעותית של לחץ וחרדה נמצאה כיעילה לשיפור המצב הבריאותי והתחושה הכללית.

• הקלת תסמינים: הטיפול המסור עצמו לו אנו זוכים, מסייע לזרימת הדם שלנו על ידי חימום כפות הרגליים, ולעיתים הינו בעל השפעה פסיכולוגית המסייעת לשיפור כאבים או תסמינים אחרים אשר אנו חשים בשל מצבנו הגופני עצמו.

 

חשוב לקבל טיפול רפלקסולוגיה תוך שקילה של מספר פתרונות אלטרנטיביים

חשוב לזכור כי לצד רפלקסולוגיה קיים סל שלם של פתרונות אלטרנטיביים אשר יכולים לסייע לנו להתמודד עם מצבנו הרפואי, כאשר לכל פתרון יתרונות וחסרונות משלו. חשוב לקבל את הטיפול מגורם מקצועי, אשר ידע להעניק לנו אותו תוך כדי המשך הטיפול הרפואי המודרני הניתן לנו. רק שילוב מוצלח בין המטפלים השונים יבטיח לנו תהליך הבראה יעיל, אשר שם אותנו במוקד ופועל לצמצום התחלואה ומזעור התסמינים הנלווים אליה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.