forums

כיצד איכות החיים בגיל השלישי יכולה להשתפר עם אנגלית טובה?

הגיל השלישי מעניק לרבים מתנה נפלאה – זמן פנוי שניתן לנצל על מנת להתמקד בתחביבים השונים, בתקשורת עם חברים ותיקים, וכן בלימוד ובעיסוק בתחביבים חדשים עליהם פסחו במהלך השנים בשל שעות עבודה מרובות או בגלל התמקדות בבניית קריירה או זוגיות.
 
כיצד איכות החיים בגיל השלישי יכולה להשתפר עם אנגלית טובה?
בשנים האחרונות העולם הפך לטכנולוגי יותר, ובני הגיל השלישי מאמצים בשמחה מוצרים כמו טלוויזיות חכמות, טאבלטים ולפטופים. משחקי הקלפים והשולחן כמו ברידג', רמי, שחמט ודמקה עברו גם הם למכשירי האייפד ולמסך המחשב, ואפילו סדרות הטלוויזיה הנוסטלגיות והמערבונים נגישים כיום לכל אחד דרך האינטרנט.

 

עבור בני גיל הזהב קיים גם מחסום שפה, מעבר לאתגר הטכנולוגי. מערכת החינוך בעשרות השנים האחרונות משלבת את השפה האנגלית כבר מהכיתות הנמוכות, אך אנשים מבוגרים הנמצאים בארץ עוד מקום המדינה או אלה שעלו אליה ממדינות אחרות, דוברי אידיש, ערבית, צרפתית, רוסית ושפות אחרות לא קיבלו את אותו הרקע בלימודי האנגלית של הדורות אחריהם.

 

לימודי אנגלית בגיל השלישי משפרים את איכות החיים במגוון תחומים

לדוגמה:

 

  1. אישה המעוניינת לשחק ברידג' או שח עם משתמשים שונים ברחבי העולם, כמו גם עם בני משפחה שאינם חיים בסמוך – הם יכולים להיות מעיר אחרת או אפילו מעבר לים. מרבית האתרים הכוללים משחקים כתובים בשפה האנגלית ודורשים ידע בסיסי בשפה על מנת לתפעלם כראוי.
  2. יכולת הבנת השפה האנגלית מסייעת לתפעול תפריטים שונים של מסכי טלוויזיה חכמה או של מכשירי טלפון חכם. בתי אבות רבים מספקים חדרי טכנולוגיה עם חיבור לאינטרנט לשימוש הדיירים בגיל השלישי, ואף אנשי צוות שמסייעים בפן הטכנולוגי, אך מחסום השפה עשוי להפוך את המשימה למורכבת יותר עבור בן משפחה מבוגר.
  3. לבני הגיל השלישי יש פעמים רבות ילדים ונכדים הנמצאים בחו"ל. חלקם לא למדו מעולם לדבר עברית, והבנת השפה האנגלית מסייעת לשמור על קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הנכדים מבלי צורך בתרגום של בן משפחה שיודע אנגלית.
  4. תוכנות וידיאו צ'ט רבות כמו סקייפ כוללות ממשקים בשפה האנגלית וידיעת השפה יכולה להקל את השימוש בהן. אין כמו ליצור קשר עם בן משפחה באופן שוטף מבלי לנסוע לצד השני של הארץ על מנת להיפגש.
  5. מבוגרים רבים הם בעלי שמיעה לקויה או ראייה לקויה, והחוקים השונים הקשורים לנגישות ברחבי העולם פותחים בפניהם עולם שלם של מידע בשפה האנגלית, אליו ניתן להגיע בלחיצת כפתור.
  6. מבוגרים רבים נזקקים לסיוע של עובדים ממדינות אחרות, כמו למשל מהפיליפינים או מתאילנד. עובדים אלה מגיעים לארץ למספר שנים בלבד, ופעמים רבות אינם יודעים ולו מילה אחת בעברית. לימוד השפה האנגלית מסייע לתקשורת ישירה ללא צורך בתיווך של בני משפחה במהלך הטיפול בהם.
  7. הגיל השלישי הוא הזמן בו רבים אוהבים לטייל ברחבי העולם. ידיעת השפה האנגלית מאפשרת תקשורת קלה יותר במלון או במסעדה, והיכרות עם תיירים נוספים מרחבי העולם.
  8. המתנה הטובה ביותר שניתן להעניק לבן משפחה או למכר מבוגר הינה היכולת לפתח תקשורת עם אנשים נוספים. בתי האבות היום מלאים בתושבים חוזרים שהעברית שלהם בסיסית, ואת רוב התקשורת עם סביבתם הם מבצעים בשפה האנגלית. ידיעת השפה פותחת אפשרויות להכיר ולהתחבר עם אנשים אחרים דוברי שפות שונות שמרביתם דוברים גם את השפה האנגלית הבינלאומית.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
לקריאה
עבודה בגיל השלישי – מהן זכויות גמלאים ועובדים מבוגרים?
לא מעט עובדים שמגיעים לגיל הפרישה, מעוניינים להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה או לעבוד במקום עבודה חדש, בו יש תנאי העסקה שמתאימים לגילם המתקדם
לקריאה
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית
לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
לקריאה
קורס הכשרת גימלאים להוראה באנגלית
אנשים רבים, בייחוד לאחר היציאה לפנסיה ובגיל השלישי, מחפשים דרכים בהן יוכלו להשתלב בחיים הציבוריים וכן לתרום את חלקם לחברה בצורה כזו או אחרת.
לקריאה
יזמות בגיל השלישי - על השקעה בנדל"ן כבר חשבתם?
אחד מהיתרונות בגיל השלישי הוא שכל עיתותיכם נתונות בידיכם. לעיתים, את כל מה שרציתם לעשות לאורך כל השנים בהן עבדתם ולא היה לכם זמן לנשום, תוכלו להגשים עכשיו. על השקעה בנדל"ן, כבר חשבתם?
לקריאה
לא מפסיקים לגדול וללמוד גם בבתי הדיור המוגן
גם בבתי הדיור המוגן המבוגרים שבחבורה ממשיכים ללמוד ולהחכים במגוון נושאי הנדל"ן ועוד. היכנסו למאמר הבא והעשירו ידע רב איך גם בגיל השלישי אפשר ללמוד נדל"ן לבד.
לקריאה
קורס גינון לבני הגיל השלישי
מבוגרים בגיל הזהב מחפשים תעסוקה למילוי שעות הפנאי. אחד הפתרונות הטובים הוא קורס גינון אחת. את קורס הגינון ניתן לעבור בטווח רחב של גילאים ובמגוון מוסדות הפזורים ברחבי הארץ. הקורס לא דורש ידע קודם והוא מתאים לגברים ונשים כאחד.
לקריאה
לימודים בגיל הזהב– הסבת מקצוע לעבודה
לימודים אקדמאים או לימודי תעודה? בדרך כלל אנשים צעירים אשר סיימו צבא מתחבטים בסוגיה הזאת, אולם בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה היענות מרשימה מאוד בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ללימודים – הרחבת האופקים ומציאת עבודה גם בגיל הזהב.
לקריאה
אסקייפ רום - פעילות חברתית בגיל הזהב
אז נכון, מזמן עברתם את גיל עלילות הבלשים וסיפורי הרפתקה כאלה ואחרים לא תופסים נוכחות רבה על המדפים בספרייה האישית שלכם. אבל כשאתם בעצמכם מתמזגים עם העלילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, כשאתם נדרשים להפעיל את מיטב הכישורים במטרה להיחלץ מתסריט אימים כזה או אחר, וכשאתם נדרשים להיות הבלשים בכבודם ובעצמם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
לקריאה
תכניות בריאות בטלוויזיה עבור הגיל השלישי
ערוצי הטלוויזיה השונים מספקים כיום מגוון תכני בריאות. במסגרת תכנים אלו ניתן למצוא מגוו טיפים ומידע בריאותי חשוב עבור בני הגיל השלישי.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.