forums

שימושים שונים של קביים

לקביים תפקיד משמעותי והם נועדו לעזור בהליכה לאנשים הזקוקים לכך. בין אם מדובר על אנשים בעלי מוגבלויות או אנשים מבוגרים שמתקשים בהליכה, הקביים יוכלו לקחת אותנו צעד קדימה. במאמר הבא נסקור את סוגי הקביים השונים.
 
שימושים שונים של קביים

סוגיי הקביים נחלקים לשניים

 

הצעד הראשון בדרך לבחירת אמצי העזר להליכה למרחקים ארוכים או קצרים היא להכיר את הדרך, ובמקרה זה את סוגי הקביים. אתם יכולים לבחור האם להתהלך בקביים קנדיים או בקביים אקסלריים, ולהתאים את גובה הקביים, כיוון הידיות והאיזונים שביניהם.

 

קביים קנדיים

 

 הנם קבי אמה, אשר תומכים בזרוע ובכפות הידיים וכוללים טבעת אחיזה. הם יתאימו לצעירים או לבני הגיל השלישי אשר שתי רגליהן מאפשרות דריכה נוחה. הם מאפשרים יציבות לגוף  ומעניקים לו תמיכה בהליכה. התמיכה ניתנת תחת אזור המרפק על ידי טבעת מותאמת וידית אחיזה לכף היד, והיא מעניקה אפשרות לניידות טובה.

 

קביים אקסלריים

 

הנם קבי שעינה לבית השחי. אלה הם קביים מסורתיים יותר, אשר יתאימו למבוגרים שבינינו, או למשתמשים זמניים בקביים, בשל היציבות הגדולה שהם מספקים. הם מגיעים עם ידיות יד המותאמות לשורש כף היד ותמיכה בבית השחי. הם מספקים יציבות גדולה יותר, אך ניידותם מופחתת בהשוואה לאלה הקנדיים.

 

גיל הזהב הולך קדימה

 

עבור בני ובנות הגיל השלישי על מנת להמשיך ולהתנייד כהולכי רגל מן המניין גם כאשר התנועה האישית מוגבלת או מוחלשת, הקביים נכנסים לתמונה. כשם שכל אחד ואחת מהולכי הרגל מתהלכים על פי העדפה אישית, מהליכה נמרצת ועד לשיטוט נינוח ואיטי, גם קביים הם עניין של העדפה אישית וניתן להתאימם לפי סוגיהם. קביים יכולים להיות מותאמים אישית לפי גיל, מבנה גוף ואופן השימוש, וגם לפי מבנה הידיות, ריפוד והאפשרויות לכוון את אורכם ואת המרחק שבין טבעת התמיכה לידית האחיזה שלהם. גם סוג החומר הוא עניין של בחירה, כל אחד לפי מידותיו וצעדיו.

 

הליכה נכונה עם קביים, צעד צעד

 

עבור בני ובנות הגיל השלישי לפעמים מספיקות שתי רגליים על הקרקע, ולפעמים יש צורך בכסא גלגלים, ברולטור, בהליכון, במקל הליכה או בקביים. הקביים מסייעים להולכי הרגל אשר אחת מן הרגליים שלהם או שתיהן מתקשות בהליכה. בתמיכתם ובעזרתם ניתן להתהלך בתוך המרחב הביתי וגם במרחב שבחוץ. למתקדמים ולמיטיבי הלכת קביים יאפשרו גם ירידה ועליה במדרגות. הקביים הם פשוטים לשימוש אך מצריכים מיומנויות, יציבות בסיסית וחוזק יחסי של פלג הגוף העליון לשימוש בהם, וכדאי לקחת זאת בחשבון לפני הבחירה בהם עבור בני גיל הזהב.

 

כללי זהב למרחב בטוח להליכה

 

שימוש נכון בקביים יכול לעזור בהליכה ובתנועה עבור בני ובנות גיל הזהב וגם עבור צעירים, בגילם או בנפשם. השימוש בקביים נעשה ככלי עזר לרגליים עם מוגבלויות שונות, יכולות שונות, לרגליים שהתעייפו עם השנים וזקוקות לתמיכה, או לכאלה שההליכה כבר לא מה שהיתה פעם. בעוד הקביים מעניקים יציבות לעמידה ולתנועה, גם על המרחב עצמו להיות נגיש וללא מהמורות שמונעות נגישות וגישה עבור הולכי הרגל והקביים. כאשר מרחב התנועה אכן מותאם ונגיש עבור המבוגרים שבינינו, חשוב לזכור שבהליכה נכונה הקביים הם ההולכים מקדימה, מובילים את שאר הגוף אל הצעד הבא.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.