forums

היווצרות מחלות חניכיים בגיל השלישי

מחלות חניכיים הן מצב דלקתי בחניכיים אשר נפוץ במיוחד בגיל השלישי. חלק מסוגי המחלות גורמות לנסיגה ברקמת החניכיים והעצם סביב השן, ולכן חשוב מאוד לטפל בהן ולמנוע אותן.
 
היווצרות מחלות חניכיים בגיל השלישי

מהן מחלות חניכיים?

 

אלו הן מחלות דלקתיות ברקמת החניכיים, אשר מאופיינות באדמומיות, ברגישות למגע ובמקרים קשים אפילו בכאב רב באזור. זוהי למעשה קבוצה של מחלות ולא רק מחלה אחת. המחלה הפשוטה היא דלקת חניכיים קלאסית, אשר מאופיינת בעיקר באדמומיות ובכאב וניתן לגלות אותה כשיורד דם כאשר מצחצחים שיניים. המחלה הפריודנטאלית היא הסוג הקשה ביותר של מחלות החניכיים, והיא נפוצה יותר בגיל השלישי. מחלה זו היא מצב כרוני, והיא מאופיינת בנסיגה ברקמת החניכיים וגם בירידה בנפח העצם שמחזיקה את השן. זוהי הסיבה שבגיל זה ניתן לראות הרבה אנשים שהשיניים שלהן נראות גדולות מהרגיל. במקרים מסובכים הדבר עשוי לגרום לאי יציבות של השיניים ולבעיות במערכות נוספות בגוף.

 

כיצד המחלות בחניכיים נוצרות?

 

למחלות החניכיים יש סיבות שונות להיווצרות:

 

  • הופעה באופן טבעי עקב גיל מבוגר - נקודת המפגש בין השיניים לחניכיים היא מקום אסטרטגי לחיידקים לשגשג בו. בנקודה זו הם יוצרים שכבה הנקראת פלאק, וזהו דבר טבעי שנוצר אצל כל אחד. במצב בו המערכת החיסונית מתפקדת בצורה חלשה יותר, כמו בגיל השלישי, הגוף נכנס למגננה ויוצר מצב דלקתי באזור, שבמקרים רבים הופך להיות כרוני. כשהמצב הכרוני מחריף עלולה להיווצר נסיגת חניכיים עם ירידה בצפיפות העצם באזור השיניים. גם הגיל המבוגר עצמו, ללא קשר למערכת החיסונית, מהווה גורם סיכון להתפתחות של מחלות חניכיים, ולכן בגיל זה בהחלט חשוב מאוד לשמור על בריאות החניכיים.
 

  • אורח חיים – דרך החיים של האדם יכול להשפיע מאוד על התפתחות המחלות. בקרב אנשים מעשנים רואים הופעה רבה יותר וחמורה יותר של מחלות החניכיים מהסוגים השונים, במיוחד בקרב כאלו שעישנו לאורך שנים רבות. גם סוג המזון אותו אוכלים משפיע על כך, למשל אכילה רבה של סוכרים פשוטים נותנת מזון לחיידקים שחיים ברקמות הפה ומאפשרת להם לשגשג. עוד דבר חשוב הוא שמירה על בריאות השן. אנשים שלא צחצחו שיניים בכמות המומלצת לאורך שנים, סובלים באחוזים הרבה יותר גבוהים ממחלות בחניכיים. אי טיפול והגעה לרופא השיניים בזמן הוא גם מצב שיכול לסכן את החניכיים.
 

איך נמנע אותן?

 

מניעה של מחלות חניכיים היא דבר שאפשרי בהחלט לעשות. אחת הדרכים הטובות ביותר למניעתן היא שמירה על אורח חיים בריא עבור השיניים והחניכיים, כמו אכילה של מזון עם מעט סוכר והפסקת עישון. קו ההגנה השני שהוא חשוב במיוחד, במיוחד בגיל הזהב, הוא ביקור באופן שוטף אצל רופא שיניים שמומחה במחלות חניכיים, אשר יוכל להעריך את מצבכם ולתת לכם טיפול נוגד דלקת בזמן, אשר יוכל לטפל במצב ולמנוע את חזרתו.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
חדשנות בטשטוש קמטים בגיל השלישי
הגיל השלישי הוא כבר מזמן לא גיל זקנה קלאסי. עבור נשים רבות זו הזדמנות להתפתח, לבלות ולנצל כל רגע. טיפולי האסתטיקה החדשים שמסייעים לטשטש את הקמטים עוזרים להן להרגיש נפלא ולממש את עצמן.
לקריאה
רכיבה על אופניים – קורס הכשרה לגמלאים
ספורט הרכיבה הוא ענף ספורט שקיבל תאוצה רבה בעשור האחרון. מספרם של רוכבי האופניים בארץ ובעולם הוא גדול מאד ואפשר לראותם בכל מקום. רכיבה על אופניים מתקיימת גם בקבוצות של אוהבי הרכיבה היוצרת ביניהם הווי משותף, חוויות נפלאות וידידות נהדרת.
לקריאה
המלצות לארוחת בוקר מזינה לבני הגיל השלישי
תזונה נכונה היא מרכיב חשוב מאוד ואפילו קריטי בבריאות מיטבית בכל שלבי החיים ובפרט כך כשמגיעים לגיל השלישי. חשוב להבין שכשאנחנו מתבגרים ישנם שינויים משמעותיים בכל מערכות הגוף וגם במבנה הגוף, וגם הרגלי התזונה חייבים להתעדכן.
לקריאה
יתרונות טיפולי הילינג בגיל השלישי
שיטות טיפול אלטרנטיביות שונות יכולות לסייע ולהקל על מטופלים בני הגיל השלישי. טיפולי הילינג, המתבססים על טיפול באמצעות אנרגיה ורוחניות יכולות להקל על מתחים ולחצים שונים בקרב הקשיש וכתוצאה מכך אף להקל על כאבים פיזיים.
לקריאה
טבעונות בגיל השלישי
בני הגיל השלישי המקפידים על תפריט טבעוני ושומרים על אורח חיים בריא נוטים לסבול פחות ממחלות האופייניות לגיל זה ונהנים מאיכות חיים גבוהה. למדו על היתרונות השונים של המזון הטבעוני במאמר הבא.
לקריאה
דיקור סיני למחלות עיניים בגיל השלישי
דיקור סיני נחשב לאחד הטיפולים היותר אפקטיביים בהפחתת חוסר נוחות וכאבים הנגרמים על ידי מחלות. אבל האם ידעתם שהוא יעיל גם בטיפול במחלות עיניים הנפוצות בגיל השלישי?
לקריאה
תזונה נכונה ובריאה בגיל השלישי
תזונה נכונה ובריאה חשובה בכל גיל, אך בגיל הזהב יש לה משמעות קריטית ויש להתאים את התזונה למצב הבריאותי, לשינויים הגופניים ולמצב התפקודי של הקשיש
לקריאה
יתרונות הדיקור הסיני בגיל השלישי
הדיקור הסיני הוא טיפול בעלת היסטוריה ארוכה ויעילות מוכחת. באמצעות דיקור סיני מטפלים לא רק בגוף אלא גם בנפש ולכן הטיפול בו יעיל למטרות שונות, גם עבור אנשי צעירים כגון נשים בגיל הפוריות וגם עבור אנשים בגיל השלישי הזקוקים לחיזוק ושיפור באורח החיים שלהם.
לקריאה
יתרונות השימוש במוצרים טבעיים בגיל הזהב
עד לא מזמן התבגרות וזקנה היו גזרות שלא ניתן היה להתמודד איתן. אך כיום, הודות לרפואה הטבעית והמוצרים הטבעיים, ניתן להקל, לשפר ולשדרג את חייהם של רבים.
לקריאה
טיפולים אלטרנטיביים לטיפול בפריצת דיסק בגיל הזהב
פריצת דיסק בגיל השלישי פוגעת במידה ניכרת באיכות החיים ויש לטפל בה בהקדם בנוסף לשיטות הטיפול המסורתיות המוכרות קיימים כיום טיפולים אלטרנטיביים אשר יעילים גם לטיפול, במאמר זה אביא אותם בפניכם.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.