forums

טיפים לבחירת פסיכוגריאטר

אנשים הסובלים מקשיים רגשיים הולכים הרבה פעמים לפסיכולוג. קשישים אשר סובלים מבעיות מסוימות הקשורות לגיל, צריכים לא רק פסיכולוג, אלא מישהו שיש לו ראייה הוליסטית ומבין גם בנפש הקשיש וגם בפתרונות שהוא יכול להציע לו לטובת שיפור איכות החיים. או בקיצור: הם צריכים פסיכוגריאטר.
 
טיפים לבחירת פסיכוגריאטר

מהו פסיכוגריאטר?

פסיכוגריאטר הוא פסיכולוג המתמחה בטיפול בקשישים. שלא כמו פסיכולוג רגיל שמספק מענה לצרכים רגשיים או כמו פסיכיאטר שמאבחן מחלות נפש ומציע טיפולים תרופתיים, פסיכוגריאטר גם מאבחן את המצב, גם מציע טיפולים תרופתיים או תרפויטים וגם מספק לקשיש ולמשפחתו את כל המידע שהם צריכים אודות מוסדות בהם יוכל הקשיש לשהות במצבו, אפשרויות טיפוליות כאלה ואחרות ועוד.

 

איך בוחרים פסיכוגריאטר?

מכיוון שמדובר באדם קשיש שההסתגלות לשינויים ולאנשים שהוא לא מכיר יכולה להיות לו קשה, הרי שהדבר החשוב ביותר הוא שתהיה התאמה כמה שיותר טובה בינו ובין האדם שמטפל בו. לכן, חשוב לבחור עבורו פסיכוגריאטר שאיתו ירגיש בנוח לדבר וישתף איתו פעולה בצורה הטובה ביותר. אז איך בוחרים פסיכוגריאטר מתאים? הנה מספר טיפים שיכולים לעזור:

 

המלצות

כדאי מאוד לקבל המלצות על פסיכוגריאטר מאדם שמשתמש בשירותיו. הרבה פעמים זה מאוד יכול לעזור למצוא את המטפל המתאים במהירות וביעילות.

 

הכשרה

חשוב מאוד לוודא שהאדם שאליו מגיעים לצורך טיפול פסיכולוגי ואולי גם פסיכיאטרי בקשיש, יהיה באמת אדם אשר מוסמך לכך. לכן, גם אם מדובר באדם ששמו הולך לפניו ושקיבלתם עליו הרבה מאוד המלצות, מותר, ואפילו כדאי, לבקש לראות תעודות. אם יש ברשותו אסמכתא של פסיכוגריאטר מוסמך מטעם מוסד מוכר – סביר מאוד להניח שאתם בידיים טובות.

 

זמינות

חשוב מאוד שהפסיכוגריאטר יהיה זמין עבורכם כמה שיותר מהר, כמו גם שתוכלו ליצור עמו קשר אישי לא רק בזמן הטיפול עצמו. אחרי הכול, כשמדובר בקשישים אשר סובלים ממחלות או מצבים נפשיים מסוימים והזקוקים לטיפול נפשי כזה או אחר – חשוב מאוד שתהיה לבני המשפחה ולקשיש עצמו יכולת לפנות לפסיכוגריאטר על מנת להתייעץ גם מעבר לשעות הקבלה.

 

מחיר

כמובן שגם מחיר הביקורים אצל הפסיכוגריאטר הוא שיקול חשוב בבחירת המטפל, אולם אין בכלל ספק שעדיף לשלם קצת יותר ולקבל טיפול יותר טוב מאשר לקבל טיפול שלא באמת עוזר- ולשלם פחות. לכן, כדאי מאוד לעשות סקר שוק, להבין מהם המחירים המקובלים לטיפול אצל פסיכוגריאטר, ולבחור את המטפל שיש לו את הכימיה הטובה ביותר עם הקשיש, ואשר מבקש מחיר הוגן.

 

לסיכום: פסיכוגריאטר הוא בהחלט כתובת נכונה לליווי קשישים הסובלים ממצבים נפשיים שונים ובני משפחותיהם. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר שניתן מטיפול זה, חשוב מאוד לבחור פסיכוגריאטר שיש לקשיש כימיה מצוינת איתו, ואשר מאפשר לו להרגיש כמה שיותר בנוח כשהוא נמצא במחיצתו. כדאי לבחור מטפל שיש עליו המלצות, וחשוב לוודא שהוא פסיכוגריאטר מוסמך אשר זמין עבורכם מהר ככל אשר ניתן. רק בריאות והרבה הצלחה. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
השפעות הקורונה על הבדידות בבתי-אבות
הדרך להתמודד עם השפעות הבדידות בבתי אבות היא לייצר פעילויות עבור קשישים בגילאים שונים ובעיקר להיות קשובים לצרכים שלהם. גם כיום שהתחלנו לחזור לשגרה, עדיין יש לשמור על כללי הבטיחות.
לקריאה
איך מקבלים טיפול פליאטיבי בבית?
בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבות מתן טיפול פליאטיבי שמטרתו להקל על ההתמודדות של המטופל והקרובים לו עם מחלה מסכנת חיים תוך דגש על הפחתת התסמינים שקשורים למחלה ולטיפולים שניתנים לחולים אלה. הטיפול הינו הוליסטי ומשלב טיפול סיעודי, רפואי ורגשי כדי לסייע למטופל ולבני משפחתו בהתמודדות עם המחלה.
לקריאה
מהם הסימנים לירידה בשמיעה אצל מבוגרים?
ירידה בשמיעה היא תופעה שכיחה בקרב בני ובנות הגיל השלישי, ופוגעת ב-30% מן המבוגרים לאחר גיל 65. הסיבות לירידה בשמיעה הן רבות ומגוונות, החל מסיבות גנטיות, סביבתיות דוגמת חשיפה ממושכת לרעשים חזקים, בריאותיות- עקב מחלה או פגיעה, כתוצאה מטיפול תרופתי מתמשך וסיבות נוספות.
לקריאה
איך להתמגן מווירוס הקורונה בגיל מבוגר?
וירוס הקורונה תקף את כולנו בחודשים האחרונים, אם בבידוד, בהשבתת העסק ועוד – אך כיצד לשמור על סבא וסבתא או כיצד להתמגן מפניו בגיל מבוגר רבים מאיתנו עוד שואלים.
לקריאה
בית אבות סיעודי
בתי אבות סיעודיים יכולים לשנות את איכות חייו של אהוב לבכם. אם אתם כבר לא מצליחים לעזור לו ויש גורמים רפואיים שממליצים לו להיות בבית אבות סיעודי כדאי לשקול זאת היטב. זה בדיוק הזמן להבין מהו, כיצד אפשר לבחור אותו נכון ולמה הוא כל כך חשוב לאיכות חיי המבוגר.
לקריאה
התנדבות בסיעוד לגיל השלישי
אם אתם נמצאים במצב שבו אתם מחפשים כיצד אפשר לתרום ולתת מעצמכם אז התנדבות לשירותי סיעוד לגיל השלישי יתאימו לכם, התנדבות כזו לגיל השלישי יאפשרו למטופלים לנהל את החיים בצורה הרבה יותר טובה, אז יהיה כדאי לכם לחשוב היטב על הבחירה שלכם ולשים לב שאתם עושים כל מה שאתם יכולים.
לקריאה
סימנים לסרטן המעי הגס
סרטן המעי הגס הוא שם גולל לגידולים במעי הגס, ברקטום או בתוספתן. זהו סוג הסרטן השלישי בשכיחותו בעולם והשני בשכיחותו בישראל כשבכל שנה מתגלים בארץ כ-3500 חולים חדשים. במאמר הבא ננסה להבין את גורמי הסיכון והסימנים לזיהוי מוקדם שלו.
לקריאה
תכנית הסיעוד החדשה
חוק הסיעוד האחרון, אשר נחקק ב-2018 הביא עמו בשורה של ממש עבור האוכלוסייה הקשישה המדינה. הרפורמה כוללת שורה של תקנות שנועדו להיטיב עם אוכלוסייה זו הן מבחינת גובה הקצבאות והן מבחינת הגדלת מספר שעות הטיפולים הסיעודיים.
לקריאה
העסקת עובד סיעודי ישראלי או זר
כאשר אתם או בני משפחתכם זקוקים לטיפול סיעודי, ואתם זכאים לסיוע לפי חוק הסיעוד, אתם צריכים לבחור בין מטפל ישראלי למטפל זר. ההבדלים ביניהם גדולים מאוד, הן במחיר והן במאפיינים של המטפל, ובמאמר זה ננסה להציג כמה שיותר מידע שיעזור לכם לבחור בין העסקתם.
לקריאה
אפוטרופוס – על הכשרות המשפטית והליך המינוי
אנשים בקרב האוכלוסייה המבוגרת שבינינו, מבוגרים, קשישים, סיעודיים ואחרים עם מוגבלויות פיזיות ו/או נפשיות שונות נדרשים במרבית המקרים לקבל עזרה ותמיכה צמודה שתסייע להם בהתנהלות יומיומית השוטפת.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.