forums

סיבות לאובדן שיניים בגיל השלישי

תהליך הזדקנות טבעי של הגוף מביא איתו שורה ארוכה של תופעות לוואי, ובין היתר גם אובדן שיניים. כדאי להכיר את הסיבות הנפוצות לאובדן שיניים בגיל השלישי ובמידת הצורך לתאם טיפולי שיקום הפה מול אנשי מקצוע
 
סיבות לאובדן שיניים בגיל השלישי
רפואת שיניים היא חלק בלתי נפרד משמירה על איכות חיים גבוהה בגיל השלישי. כל תהליך הזדקנות טבעי של הגוף גורר איתו תופעות פחות רצויות, כמו למשל אובדן שיניים. אובדן מן הסוג הזה פוגע בתחושת הביטחון ועלול לגרום עוגמת נפש. אחד הפתרונות המומלצים הוא להכיר את הסיבות לאובדן שיניים ולהסיק מתוכן על טיפולים ראויים לשיקום הפה.

 

הסיבות הנפוצות לאובדן שיניים:

 

א. יובש בפה – תופעת היובש נפוצה בשליש מאוכלוסיית המבוגרים בארץ ובעולם. הרוק שמיוצר בפה משמש בדרך כלל להגנה טבעית על שלמות רקמות השן, אך בגילאים מבוגרים קצב הייצור שלו יורד. התוצאה המיידית היא תחושת יובש בפה והתוצאה בטווח הארוך היא אובדן שיניים. בנוסף, יש תרופות שגורמות לירידה בהפרשות הרוק ולכן גם לירידה נוספת באיכות וכמות הרוק.

 

ב. נסיגת חניכיים – עוד תופעה נפוצה שמלווה לעיתים קרובות באובדן שיניים בגיל השלישי היא נסיגת חניכיים. זו תופעה שבה נהוג לטפל באמצעות שיקום הפה, כאשר הדגש הוא על בחינת חלופות ובחירת הטכניקה הטובה ביותר עבור המטופל.

 

ג. שחיקת שיניים – מבוגרים סובלים מבליה, שחיקה והידוק של השיניים בחוזקה ובצורות לא רצוניות. התוצאות עלולות להיות הרות אסון ולגרום נזקים בלתי הפיכים. בין היתר, שחיקת שיניים גורמת לפגיעה אסתטית ולקשיי לעיסה. בטווח הארוך עשויה השחיקה לגרום לשינויים בסגירת השיניים בין הלסתות.

 

מה עושים במקרה של אובדן שיניים?

 

החלטה על טיפולי שיקום הפה אף פעם לא פשוטה בקרב מבוגרים בגיל השלישי, אך יש מקרים שבהם היא חיונית. אפשר לבצע את השיקום בדרכים שונות ולבחור בין פתרונות כמו שתלים, תותבות נשלפות וכמובן תחזוקה שוטפת. ביקור תקופתי מדי חצי שנה אצל רופא שיניים ימנע את רוב תופעות הלוואי שאינן רצויות בקרב בני גיל הזהב. הטיפול הסדיר מעודד מבוגרים לשמור על היגיינה אוראלית, להשתמש בתכשירי ג'ל למניעת יובש בפה ולשקול מעבר למברשת שיניים חשמלית במקרים שבהם קיימת מגבלה תפקודית מסוימת.

 

טיפולים נוספים לבני הגיל השלישי:

 

מלבד האמור לעיל, הטיפולים המוצעים לבני הגיל השלישי במסגרת שיקום הפה כוללים התקנת גשר. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי שתל דנטאלי כתחליף מלאכותי לשורש שן טבעית חסרה, או להשתיל עצם במקום העצם שאינה מתפקדת בתוך הלסת. גשר הוא מטבע הדברים פתרון נוח יותר, אך לא תמיד הוא רלוונטי למצב השיניים של המטופל.

 

תחזוקה נכונה של השיניים:

 

אובדן שיניים בגיל הזהב יכול להיות קשור למחלות חניכיים ופה ולמחלות שונות נוספות כמו סרטן, גידולים, דלקות וזיהומים. חשוב להתמודד עם האובדן באמצעות הטיפולים הקיימים ולשמור על היגיינה אוראלית ותחזוקה נכונה של השיניים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.