forums

חוגים פופולאריים לגיל השלישי

הגיל השלישי הוא הזדמנות טובה להתחיל להעשיר את תחומי הידע בעזרת תחביבים וחוגים חדשים. מאמר זה מציג כמה הצעות לחוגים שיכולות להתאים לקהילת הציבור המבוגר בכל רחבי הארץ.
 
חוגים פופולאריים לגיל השלישי
מבוגרים בגיל השלישי מוצאים את עצמם מול שעות ארוכות של זמן פנוי. הפתרון הטוב ביותר לאותן שעות הוא להירשם לחוגים ייעודיים, שמעשירים את הידע ופותחים צוהר לעולמות חדשים. יש היום מגוון רחב של חוגים פופולאריים לגיל השלישי והנה כמה מהם:

 

חוג יוגה ופילאטיס

 

 מבוגרים שרוצים לנצל את הזמן הפנוי כדי לשפר את הבריאות וגם ליהנות מבילוי חברתי יכולים להירשם לחוגי יוגה ופילאטיס. החוגים מותאמים לדרישות הגופניות של בני הגיל השלישי והם מועברים על ידי מנחים מקצועיים. לוח השיעורים של החוג נבחר בקפידה והוא עולה בקנה אחד גם עם הצרכים של חולים סיעודיים.

 

הרצאות וסדנאות מעניינות  

 

 אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות לימוד ברחבי הארץ מציעים מסלולי הרצאות וסדנאות לבני גיל זה. כל סדנה עוסקת בנושא אחר והיא כוללת מפגשים תיאורטיים והתנסות מעשית. הרצאות מאפשרות למבוגרים להביא לידי ביטוי את הידע הקודם שלהם, אך גם להיחשף להשפעות עדכניות. בעזרת הרצאות וסדנאות ניתן לרענן את השגרה ולקחת חלק בחוג שלא מחייב מאמץ פיזי.

 

חוג יצירת עבודות קרמיקה

 

 אי אפשר לדבר על חוגים פופולאריים לגיל השלישי בלי להזכיר סדנאות יצירה. כאן מדובר בעיקר על חוג קרמיקה, שמתקיים תוך שיתוף פעולה בין גורמים רבים. בני גיל הזהב יכולים להירשם לחוג ולראות מקרוב כיצד מכניסים חומרי גלם אל תוך תנור קרמיקה כדי להפוך אותם ליצירות מוגמרות. חוגי קרמיקה משלבים גם הם בין הקניית ידע תיאורטי ומעשי והם מתאימים למבוגרים עם ובלי ניסיון קודם.

 

טיולים המותאמים לגיל זה

 

מסגרת פעילות פופולארית נוספת בקרב בני הגיל השלישי כוללת יציאה לטיולים ברחבי הארץ והעולם. טיולים קצרים הנמשכים מספר שעות בלבד וטיולים ארוכים הכוללים לינת שטח או שהות בבתי מלון ואכסניות. החוגים עצמם עוסקים בהיערכות לקראת הטיול, בבחירת מסלולים ובאיתור אטרקציות שונות.

 

החשיבות בהתאמת החוגים לקהל היעד

 

כפי שניתן לראות, כל חוג שזמין עבור מבוגרים בגיל השלישי מביא איתו מאפיינים שונים. התכונה המשותפת היחידה לכל החוגים הוא הצורך בהתאמת התכנים למבוגרים ובשמירה על כללי בטיחות מחמירים. רק כך ניתן להשתמש בתנור קרמיקה באופן זהיר ולמנוע נפילות במהלך חוגי יוגה ופילאטיס. מבחינתם של מבוגרים, שמירה על הבטיחות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות בעת בחירת חוגים ומוסד לימודים.

 

אפשר לקבל המלצות על חוגים בטיחותיים ולהגיע לשיעורי ניסיון. מבוגרים או קשישים בגיל הזהב שעדיין לא החליטו איזה חוג יתאים לכם יכולים גם להתייעץ עם נציגי המוסדות השונים. אפשר לעקוב אחר עדכונים של הרשות המקומית, ליצור קשר עם המשרד לאזרחים ותיקים ולנצל גם הטבות של מועדוני לקוחות וצרכנות.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  מעניין, תודה
שלום רב, כתבה מעניינת ומעשירה בהחלט. יש היום אינספור אפשרויות אטרקטיביות לבני גילנו וצריך לנצל כל רגע! יכול להמליץ בחום גם על הפעילויות הרבות והמהנות של ארגון "מילב" - יש להם אתר באינטרנט שבו כל הזמן מעדכנים פעילויות חדשות www.milav.org.il
דוד (2.2.19)
2.  חוגים בתל אביב
אני משתתפת בשיעור פילאטיס מצויין במרכז רייך בתל אביב נהנת מאוד חברות יחד איתי נשים בגילנו ממליצה לכל מי שמתעניינת http://www.reichcenter.org.il/
חנה שמיליאן (18.3.19)
אולי יעניין אתכם גם :
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
לקריאה
עבודה בגיל השלישי – מהן זכויות גמלאים ועובדים מבוגרים?
לא מעט עובדים שמגיעים לגיל הפרישה, מעוניינים להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה או לעבוד במקום עבודה חדש, בו יש תנאי העסקה שמתאימים לגילם המתקדם
לקריאה
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית
לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
לקריאה
קורס הכשרת גימלאים להוראה באנגלית
אנשים רבים, בייחוד לאחר היציאה לפנסיה ובגיל השלישי, מחפשים דרכים בהן יוכלו להשתלב בחיים הציבוריים וכן לתרום את חלקם לחברה בצורה כזו או אחרת.
לקריאה
יזמות בגיל השלישי - על השקעה בנדל"ן כבר חשבתם?
אחד מהיתרונות בגיל השלישי הוא שכל עיתותיכם נתונות בידיכם. לעיתים, את כל מה שרציתם לעשות לאורך כל השנים בהן עבדתם ולא היה לכם זמן לנשום, תוכלו להגשים עכשיו. על השקעה בנדל"ן, כבר חשבתם?
לקריאה
לא מפסיקים לגדול וללמוד גם בבתי הדיור המוגן
גם בבתי הדיור המוגן המבוגרים שבחבורה ממשיכים ללמוד ולהחכים במגוון נושאי הנדל"ן ועוד. היכנסו למאמר הבא והעשירו ידע רב איך גם בגיל השלישי אפשר ללמוד נדל"ן לבד.
לקריאה
קורס גינון לבני הגיל השלישי
מבוגרים בגיל הזהב מחפשים תעסוקה למילוי שעות הפנאי. אחד הפתרונות הטובים הוא קורס גינון אחת. את קורס הגינון ניתן לעבור בטווח רחב של גילאים ובמגוון מוסדות הפזורים ברחבי הארץ. הקורס לא דורש ידע קודם והוא מתאים לגברים ונשים כאחד.
לקריאה
לימודים בגיל הזהב– הסבת מקצוע לעבודה
לימודים אקדמאים או לימודי תעודה? בדרך כלל אנשים צעירים אשר סיימו צבא מתחבטים בסוגיה הזאת, אולם בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה היענות מרשימה מאוד בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ללימודים – הרחבת האופקים ומציאת עבודה גם בגיל הזהב.
לקריאה
אסקייפ רום - פעילות חברתית בגיל הזהב
אז נכון, מזמן עברתם את גיל עלילות הבלשים וסיפורי הרפתקה כאלה ואחרים לא תופסים נוכחות רבה על המדפים בספרייה האישית שלכם. אבל כשאתם בעצמכם מתמזגים עם העלילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, כשאתם נדרשים להפעיל את מיטב הכישורים במטרה להיחלץ מתסריט אימים כזה או אחר, וכשאתם נדרשים להיות הבלשים בכבודם ובעצמם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
לקריאה
תכניות בריאות בטלוויזיה עבור הגיל השלישי
ערוצי הטלוויזיה השונים מספקים כיום מגוון תכני בריאות. במסגרת תכנים אלו ניתן למצוא מגוו טיפים ומידע בריאותי חשוב עבור בני הגיל השלישי.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.