forums

ביצוע בדיקות רפואיות בבית לבני הגיל השלישי

בגיל הזהב, ישנן בדיקות שחשוב מאוד לבצע, בכדי למנוע התדרדרות בלתי נראית, התפרצות של מחלות שניתן למנוע ו\או לטפל בהן בשלבים המוקדמים ועוד. במאמר הבא נציג מספר בדיקות שמומלץ לבצע.
 
ביצוע בדיקות רפואיות בבית לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי, השלב בחיים שבו חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים, לשינויים ההדרגתיים שמתרחשים בגוף האדם. מעקב זה יאפשר להקדים תרופה למכה במקרים רבים של בעיות כרוניות, דגנרטיביות וכו', מה שעשוי לא רק להאריך את תוחלת החיים, אלא גם לשפר את האיכות שלה לשנים ארוכות, כולל יכולת להתנהל באופן עצמאי ללא צורך בדיור מוגן עד לשיבה טובה. או לחילופין, היעזרות בדיור מוגן המאפשר התנהלות כמה שיותר עצמאית, לצד סיוע סיעודי אך ורק במקרה הצורך. צילום רנטגן או בדיקות אבחון תקופתיות עשויות לשפר את איכות החיים לטווח הארוך. להלן דוגמאות לבדיקות שניתן לבצע:

 

בדיקות שמיעה

ישנם אנשים מבוגרים שלא מודים בשמיעתם שהולכת ונפגעת, הם חושבים שמדובר בבעיה בריאותית קלה לכאורה אך עשויה להביא לסכנת חיים. לדוגמה, כאשר האדם לא שומע צפירה של רכב בזמן שהוא חוצה את הכביש, או לא מצליח לשמוע קריאה לעזרה של אחד מקרוביו. כיום ניתן לרכוש מכשירי שמיעה כמעט מוסתרים, כך שאין בכך כל בושה. מומלץ לדרבן את בני הגיל השלישי לבצע בדיקת שמיעה בבית אפילו, על מנת לבצע מעקב אחרי מצב השמירה באופן קבוע.

 

בדיקות ראייה

רופאי עיניים המתמחים ברפואת בני הגיל השלישי, ממליצים לבצע בדיקות ממוקדות לאבחון מוקדם של בעיות עיניים האופייניות . כגון מחלות ניווניות של העין העשויות להביא לעיוורון. חשוב לציין שיכולות האבחון של הרפואה הישראלית ידועות בדיוקן וביעילות שלהן, לכן בארצנו אחוז מניעת העיוורון הינו מן הגבוהים בעולם.

 

בדיקת צפיפות עצם

אחד התחומים שחשוב מאוד להקדיש לו תשומת לב רבה בגיל השלישי – הוא השלד. בעקבות בריחת סידן וירידה ביכולת הספיגה של מנות הסידן המגיעות מהמזון ומתוספים, חשוב מאוד לעקוב אחר מצב העצמות ולנקוט בשיטות מניעתיות שונות. בנוסף, חשוב מאוד לזכור ששברים בגיל זה עשויים להירפא בקושי רב יותר מאשר בגיל צעיר, לכן במקרה והתרחשה תאונה כלשהי, מומלץ לבצע צילום רנטגן ישירות מהבית, באמצעות שירותי הדמייה ניידים כגון MEDIX AT HOME. מכונות רנטגן מתקדמות מגיעות לכל מקום והתוצאות מפוענחות, מה שמאפשר להתחיל בטיפול הרבה יותר מוקדם ולהבטיח ריפוי מלא ומוצלח, חזרה לשגרת החיים ותפקוד מלא.

 

בדיקת לחץ דם

נושא נוסף שכדאי מאוד לעקוב אחריו וניתן לעשות זאת בקלות בבית זהו נושא לחץ הדם. מעקב אחרי מדד זה יכול לאפשר למנוע או לטפל בשלב מוקדם בבעיות רבות בתחום הלב וכלי הדם, מה שמצדו מבטיח בריאות יציבה לשנים ארוכות.

 

אל תזניחו את הבריאות שלכם

הבדיקות שצוינו לעיל הן רק חלק מהבדיקות שכדאי לבצע בגיל השלישי. הקפידו לבצע בדיקות שגרתיות אחת לכמה זמן, והתייעצו עם הרופא המטפל שלכם לגבי הטיפולים שעליכם לעבור. חשוב לזכור שבגיל זה המצב הפיזי  והנפשי יורדים משמעותית, לכן אל תקלו ראש בעניין זה גם כאשר אתם בטוחים שהכל בסדר.  



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.