forums

התאמת חדר השינה לצורכי הגיל השלישי

חדר השינה הוא חדר בו מבלים חלק נכבד משעות היממה. לכן, ישנה חשיבות גבוהה להתאימו לצרכיהם השונים של דייריו. בגיל השלישי ישנן מספר דרכים שונות לעשות זאת, רצוי לבחור את הדרך המתאימה ביותר עבור כל דייר.
 
התאמת חדר השינה לצורכי הגיל השלישי
עם השנים, הגוף מתעייף וקשה יותר לבצע פעולות שהיו קלות לביצוע בעבר. למשל, ירידה מהמיטה יכולה להיות משימה מאתגרת ביותר לאנשים עם בעיות אורתופדיות. בנוסף, איכות השינה משתנה עם הגיל, ולכן נרצה להבטיח תנאים שיאפשרו שנת לילה נינוחה וערבה. כמו כן, במקרים מסוימים ישנן בעיות רפואיות המצריכות מכשור רפואי או התאמת תנאים בחדר השינה שיאפשרו טיפול בבעיות אלו. כל ההתאמות הללו יכולות לעשות מול נגרים, חברות פרזול, חברות דלתות, ואנשי מקצוע רלוונטיים נוספים.

 

כיצד ניתן להתאים את חדר השינה לגיל השלישי?

 

  • התקנת דלת רחבה והשארת מרחב תנועה בחדר השינה – בגיל השלישי לעיתים יש צורך בכיסא גלגלים או עזרי הליכה, ולכן חשוב להתקין דלת רחבה ולהשאיר מרחב תנועה רחב בחדר השינה בכדי לאפשר מעבר עם ציוד זה.
  • מיטה – כפי שצוין קודם, לאנשים רבים בגיל השלישי קשה לעלות ולרדת מהמיטה. לכן, כדאי להתאים את גובה המיטה לגובה הנוח ביותר עבור הדייר. במידה ונדרשת מיטה גבוהה במיוחד או מיטה נמוכה, ניתן למצוא מגוון רחב של בסיסי מיטה וניתן גם להזמין מיטה בהתאמה אישית מנגר. כמו כן, חשוב להתאים מזרון אורתופדי ונוח לשימוש.
  • מעקות – במקרים רבים ניתן לפתור את הקושי לקום או לשכב במיטה על ידי התאמת מעקות ליד המיטה. ניתן לפנות לחברות פרזול אשר יתאימו מעקה בגודל ובצורה המתאימה והנוחה ביותר. בנוסף, לאנשים אשר מתקשים לעמוד, ניתן להתאים מעקות לאורך הקירות בכדי שיוכלו לנוע בחדר באופן עצמאי, ואף מעקה בסמוך לארון הבגדים בכדי שיוכלו להתלבש ביתר קלות. את כל סוגי המעקות ניתן להזמין בהתאמה אישית מחברה המתמחה בפרזול.
  • תאורה – לעיתים רבות ישנה התדרדרות בראיה בקרב הגיל השלישי. לכן, מומלץ להשקיע בתאורה מתאימה ומספקת הן לשעות היום והן לשעות הלילה. רצוי להתקין מנורה גדולה על התקרה, ובנוסף מנורות קריאה לצד המיטה. בנוסף, כדאי להתקין מנורות המאירות את ארון הבגדים בשביל לספק תאורה נאותה גם לאזור זה.
  • ארון בגדים – בגיל השלישי קשה יותר לטפס על מדרגה או סולם, ולכן חשוב לבחור ארון בו ניתן לגשת למדפים הגבוהים בקלות. ישנם ארונות בהם ניתן להתקין ידית אשר מורידה את התליה מהמדפים הגבוהים לגובה הראש, וכך אין צורך לטפס בכדי להגיע למדפים אלו.

 

 לכל אדם יש צרכים שונים ולכן יידרשו התאמות שונות

 

חשוב לזכור שישנן דרכים נוספות להתאים את חדר השינה לגיל השלישי, דרכים אלו מציינות רק התאמות כלליות שיכולות להתאים למגוון רחב של אנשים. בכדי להתאים את חדר השינה בצורה הטובה ביותר לצרכיך, חשוב להתייעץ עם אנשים מקצוע בתחום הנגרות, פרזול, ועוד אשר יוכלו לייצר מוצרים שיהפכו את חדר השינה למתאים ביותר עבורך.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.