forums

ניתוח אף רפואי - מידע לגיל השלישי

ניתוח אף הוא מושג השגור בפי רבים מתחילת המאה העשרים. ניתן לחלק את הניתוח המבוקש לשני סוגים: אסתטי ורפואי. רבים מתעניינים בניתוח השכיח - גם בגיל השלישי. הכירו את הסיבות לניתוח אף מכל סוג, הבדיקות שצריך לעשות, תהליך ההחלמה ותופעות הלוואי.
 
ניתוח אף רפואי - מידע לגיל השלישי
ניתוח פלסטי אפשר לעשות בכל גיל החל מגיל 16-17 במקרים מסוימים. בגילים המבוגרים ניתוחים פלסטיים הופכים להיות יותר ניתוחים לשימור הנעורים וטיפולים השומרים על המראה הצעיר על ידי תיקון נזקי הגיל. גם ניתוח אף של ממש לא מאוחר לעשות, להפך. אולי דווקא בגיל הזה אתם יכולים להרשות לעצמכם ניתוח אף כמו שתמיד רציתם ותוכלו לשפר את מראה תווי פנים שלכם. עם זאת, יש לזכור בכל זאת שתהליכים המבוצעים בגיל מבוגר שונים מתהליכים המבוצעים בגיל צעיר ולכן כדאי לשים לב לנקודות הבאות.

 

מצב בריאותי

 

חלק מניתוחי האף בגיל השלישי נעשים לא רק בגלל שיקולים אסתטיים אלא בגלל בעיות רפואיות שמתרחשות עם הזמן או כדי להקל על מצוקת נשימה שהחמירה בגלל הגיל. כך שבכל מקרה חייבים לנתח את האף ודרכי הנשימה. במקרים כאלה ההיסטוריה הרפואית שלכם חיונית מאוד ולכן כל פרט מידע שיש לכם, כל תרופה שאתם לוקחים או לקחתם, כל פרוצדורה רפואית או אלרגיה ורגישות שלכם חייבת לבוא לידיעת הצוות הרפואי. מן הסתם, בגיל כזה כבר צוברים תיק רפואי מאוד גדול, ולכן כדאי מאוד להביאו בכתב ולא לסמוך רק על הזיכרון. לא משנה עד כמה הפרטים ברורים לכם, בתיק נמצאים כל המסמכים ותוצאות הבדיקות שלכם.

 

סיכויי החלמה ותופעות לוואי של ניתוח אף בגיל השלישי

 

בגיל צעיר העור וכלי הדם גמישים וחיוניים יותר כך שההחלמה מהירה יותר. העור חוזר לקדמותו בגמישות ובמהירות וכלי הדם מתפקדים ומגיבים טוב. זרימת הדם משופרת יותר ולכן בגיל השלישי חייבים לשים לב גם לגנטיקה שלכם בתחום זה וגם להשפעות הגיל. תופעות לוואי כמו שטפי דם ונפיחויות, או מחלות כרוניות הקשורות לגיל כמו לחץ דם וסוכרת או חסימות למיניהן בהחלט עשויות להשפיע על מהירות ההחלמה שלכם מכל ניתוח אף קל או מקיף יותר. על כך יש לדון עם הרופא ולקחת זאת בחשבון.

 

הסיבות לעשות ניתוח אף

 

שיפור הביטחון העצמי והמראה שאתם יכולים סוף סוף להרשות לעצמכם, אהבה חדשה עם בני זוג צעירים מכם, משבר הגיל וההזדקנות, או כל סיבה נפשית או מנטלית אחרת שגורמת לכם לרצות את הניתוח באף תילקח בחשבון על ידי הרופא ותהווה שיקול בקביעת הניתוח. כלומר, גם אם רצונכם בניתוח אף גדול מאוד אבל המצב הגופני אינו תומך בהיתכנות שלו, יומלץ לכם לוותר על כך למרות השיפור הצפוי בדימוי העצמי או בביטחון העצמי שלכם דווקא בגיל מתקדם זה.

 

ניתוח בגלל סיבות רפואיות

 

יש ניתוח אף שחייבים לעשות בגלל ההקלה החיונית בדרכי הנשימה. ניתוח כזה יתקיים כנראה בכל מקרה אבל יש לדעת שאותם קשיי גיל שמקשים על החלמה מהירה קיימים גם כאן בכל מקרה. ירידה של איכות העור והיעדר שומן בפנים הם אולי בעיות קוסמטיות אבל אם לא יפריעו למהלך הניתוח ולא ישפיע עליו אין שום סיבה לא לנתח, בזמן שמקרים אחרים יהיו פשוט בהשגחה קפדנית יותר.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.