forums

תביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים

טיפולי שיניים הינם טיפולים עדינים ביותר, אשר ביצוע לא נכון שלהם עלול לגרום לנזקים חמורים לשיניים ולחלל הפה, אשר מצדיקים תביעה בגין רשלנות רפואית
 
תביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים
כאשר טיפולי שיניים מתבצעים בצורה נכונה, הם יכולים לשפר לנו משמעותית את איכות החיים ולסייע לנו בשיפור תפקוד השיניים וחלל הפה וכן בשפור מראם, אולם במידה והטיפולים משתבשים מסיבה כזו או אחרת, הנזק אשר עלול להיגרם לשיניים יכול להיות חמור ביותר, להסב לנו כאבים רבים ולהצדיק תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפולי שיניים.

 

מהם המקרים שעלולים להוביל לתביעה בגיל רשלנות רפואית ומתי נגיש תביעה?

 

  • רשלנות בגין טיפול לקוי: טיפולי שיניים לרוב מסתיימים בתוצאה טובה, אשר משפרת את מצב שינינו וחלל הפה, אולם מקרים מסוימים עלולים לגרום לנו נזק רב. כאשר נגרם לנו נזק ממשי בעת הטיפול, אשר הינו בלתי הפיך או דורש מאתנו מעבר של טיפולים נוספים אשר לא היינו צריכים לעבור בלעדיו, יש לנו עילה לתביעת רשלנות רפואית בטיפולי שיניים. תביעות אלו יכולות להיות מוגשות הן בגין טיפולים אסתטיים והן בגין טיפולים כירורגיים, וחשוב להתייעץ עם עורך דין נזקי גוף בנוגע לעילה לתביעה במידה וסבלנו מפגיעה בעת טיפולי שיניים.
 

  • רשלנות בגין אבחון לקוי: הטיפול הנקבע עבור אדם מסוים צריך להיות מותאם לבעיה הממשית ממנה הוא סובל. כאשר רופא שיניים קובע מהלך טיפול- השתלות שיניים, בניית כתרים, טיפול שורש ועוד- הוא עושה זאת בהתאם לתלונות המטופל ומצבו הרפואי. במידה ודרך הטיפול שנקבעה אינה מתאימה לטיפול בבעיה ממנה באמת סובל המטופל, וגרמה לביצוע טיפולים מיותרים אשר עלו לנו בזמן, סבל וכמובן הוצאה כלכלית, גם במקרים אלו ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.
 

  • הדרך הטובה ביותר להימנע בעיות הינה פניה לרופא בעל הסמכה מתאימה: רופאי שיניים רבים עוסקים ביומיום בסוגי טיפולים ספציפיים, ואינם מתמחים בטיפולים אחרים. בין אם אנו מעוניינים בביצוע יישור שיניים, השתלות שיניים, סתימת חורים או כל טיפול אחר בשינינו, חשוב לפנות לרופא המתמחה בתחום בכדי לוודא קבלת טיפול מיטבי. רופאים מומחים יודעים באילו מקרים לטפל ובאילו מקרים ישנה סכנה לכישלון הטיפול, כך למשל רופא מומחה השתלות שיניים לא ימליץ על ביצוע השתלות שיניים בגיל השלישי בשל נסיגת עצם הלסת, אשר הינה חשובה ביותר להצלחת הטיפול. רופאים שאינם מתמחים בתחום הטיפול עלולים לבצע טיפולים מסוכנים, אשר אינם מומלצים לנו ואינם מבוצעים נכון, דבר אשר יגרום לנזק בלתי הפיך.
 

העילה לתביעה בגין רשלנות רפואית על טיפול שלא צלח

 

חשוב להימנע מביצוע טיפולי שיניים מיותרים אשר עלולים לסכן אותנו, אך גם לדעת מתי לתבוע בגין רשלנות רפואית. טיפולים כגון יישור שיניים, השתלות שיניים, הלבנת שיניים ועוד יכולים לסייע לנו רבות, אך גם לגרום לנו נזק במידה ואינם מתבצעים כראוי, ולכן נקפיד על היעזרות ברופא מומחה במידה ואנו זקוקים לאחד מהטיפולים הללו, כאשר במידה והטיפול כשל חשוב שנדע מתי ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.