forums

נזק רפואי בניתוח קטרקט בגיל הזהב

קטרקט או ירוד בעברית היא תופעה בה עדשת העין נעכרת עקב ספיחת נוזלים מגלגל העין. מחלה זו גורמת לירידה באיכות הראייה (טשטוש), סנוור מאורות חזקים, וראיית לילה ירודה. הטיפול היחידי לקטרקט כיום הוא ניתוח.
 
נזק רפואי בניתוח קטרקט בגיל הזהב

כיצד מתבצע ניתוח קטרקט?

 

ניתוח קטרקט הוא ניתוח המתבצע תחת הרדמה מקומית בלבד. במהלך הניתוח מוחלפת עדשת העין בעדשה תותבת מלאכותית בצבע שקוף. הניתוח מחייב ביצוע פעולות כירורגיות מורכבות יחסית ואינו אפשרי לביצוע באמצעות טכנולוגיית לייזר בלבד, בניגוד לניתוחי עיניים רבים אחרים. במהלך הניתוח, הרופא המנתח צריך לחתוך מסביב לעדשה, להוציא אותה, ולהכניס את העדשה המלאכותית במקומה. תהליך זה דורש תפרים אשר עשויים לגרום לצילינדר בעין לאחר הניתוח. כמו כן, ישנו ניתוח שאינו מצריך תפרים, בו מבצעים חתך קטן יותר אשר דרכו מוציאים את עדשת העין הטבעית ולאחר מכן מכניסים את העדשה המלאכותית. עם זאת, סוג הניתוח נקבע לפי מצב העין ולא כל אחד יכול לעבור את הסוג השני שאינו מצריך תפרים. אם כך, ניתוח קטרקט הינו ניתוח מסובך שיכול לגרום לנזק במצבים של רשלנות רפואית בניתוח.

 

אילו נזקים יכולים להיגרם כתוצא מניתוח קטרקט?

 

  • זיהומים – אחד הסיבוכים הנפוצים ביותר בכל ניתוח, בכל חלק בגוף, הוא זיהומים. זיהומים לרוב מתפתחים עקב רשלנות רפואית בניתוח, במצבים בהם הציוד הרפואי אינו עוקר וחוטא כראוי, הרופא לא שטף ידיים ולבש ציוד מגן כדרוש, ומקרים דומים. כמו כן, זיהומים יכולים להיגרם גם עקב חבישה לא נכונה של העין לאחר הניתוח.
 

  • היפרדות של הרשתית – מאחר ובמהלך הניתוח מוציאים את עדשת העין המקורית ומכניסים במקומה עדשה חדשה, ייתכנו מקרים של היפרדות רשתית. זוהי תופעה מסוכנת ביותר אשר יכולה להוביל להידרדרות משמעותית בראיה ובמקרים חמורים אף לעיוורון מוחלט. גם נזק זה עשוי להיגרם עקב רשלנות רפואית, במקרים בהם הרופא המנתח לא תופר את העדשה החדשה כראוי או במקרים בהם נגרם נזק לרשתית במהלך ההליך הכירורגי.
 

  • ירידה בחדות הראיה – לאחר כל ניתוח קטרקט תתרחש ירידה זמנית בחדות הראיה, שכן העין זקוקה לזמן התאוששות לאחר הניתוח. אולם, במידה והראיה אינה חוזרת לקדמותה לאחר זמן רב, זהו סימן שנגרם נזק בניתוח. ירידה בחדות הראיה יכולה להיגרם מפגיעות שונות של חלקי העין השונים, בין אם בקרנית, ברשתית, או שמא בעדשה התותבת. במידה ובמבחינים בפגיעה בחדות הראיה יש להיוועץ עם רופא עיניים אשר ינסה למצוא את מקור הבעיה ויוכל לייעץ בנוגע לדרכי טיפול.
 

לא כל נזק רפואי מהווה עילה לתביעה

 

בכל ניתוח באשר הוא ישנם סיכונים וסיבוכים אפשריים. מאחר וניתוחי עיניים הם ניתוחים רגישים ומסובכים ביותר, הסיכון לנזקים רפואיים הוא גבוה יחסית. לפני שמגישים תביעה על רשלנות רפואית בניתוח, כדאי להתייעץ עם עורכי דין מומחים בתחום שידעו לייעץ האם יש עילה מספקת לתביעה. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.