forums

הפרעות נפשיות בגיל השלישי

בהגיעכם אל הגיל השלישי, גיל הזהב, ישנם מצבים בריאותיים ונפשיים אשר אליהם אתם חשופים בסיכון מוגבר. אז מה זה בדיוק גיל הזהב? ובאילו מקרים בגיל כדאי להתייעץ עם פסיכיאטר?
 
הפרעות נפשיות בגיל השלישי

בעיות רפואיות בגיל הזהב

 

עם גיל הזהב, הגיל המבוגר, מגיעות הרבה פעמים מחלות כגון אלצהיימר, דמנציה, פרקינסון, סוכרת, בעיות ראייה ועוד. כל המחלות האלה הן לא נעימות בלשון המעטה, ולחלקן אין טיפול ממשי אלא רק טיפול שיכול לסייע במניעת ההתדרדרות. אדם מבוגר הסובל מבעיות אלה סובל גם מהתופעות של המחלה עצמה, ועלול לסבול גם מתופעות נלוות הקשורות יותר לפן הנפשי, כגון דיכאון, הסתגרות בבית, חוסר רצון לפגוש אנשים ומחלות נפש נוספות.

 

מה צריך לדעת לפני שהולכים לטיפול פסיכיאטרי?

 

  • לא כל הפרעה נפשית היא לא נורמלית- עם הגיל מאוד טבעי כי מצבנו הגופני כבר לא יאפשר לנו לבצע את מה שהיינו עושים פעם. בנוסף, אנחנו לא תמיד "חדים" כמו שהיינו בעבר, ומועדים יותר לשכוח דברים, תאונות קטנות (או לפעמים גדולות לצערנו) ולפעמים יש תחושה כי המצב הכללי מדרדר. כל אלו בהחלט עשויים להשפיע על המצב הנפשי שלנו. לפני שהולכים לפסיכיאטר, כדאי לזכור כי תהליך ההזדקנות הוא נורמלי, וישנם דברים שעשויים לשפר את מצבנו הפיזי והנפשי ללא טיפול תרופתי.
 

  • ספורט, תזונה נכונה, והמרכיב הסודי- מחקרים רבים הוכיחו כי ספורט בצורה מתונה (לפחות 3 פעמים בשבוע, וכל המוסיף זה מבורך), תזונה נכונה המורכבת מהרבה ירקות ופירות, דגנים מלאים (לא, לחם לבן או אורז לבן זה לא נחשב דגנים מלאים) וחלבונים (לא חובה רק בשר אדום- דגים הם מקור מצוין לחלבון, עוף, ביצים וקטניות כגון עדשים או שעועית) יכולים לעשות פלאים. בנוסף, שינה טובה של לפחות 8 שעות בלילה עושה שינוי משמעותי במצב הרוח שלנו. לאחרונה מחקרים רבים מצביעים על החשיבות של קיום יחסי מין (במידה ואפשר) באנשים מבוגרים. פעילויות אלה מגבירות את הפעילות החיסונית של גופנו, את הפרשת האנדורפינים במוחנו (גורם להרגשה טובה) ובאופן כללי משפרים את מצב הרוח. כדאי לנסות.
 

  • פסיכיאטר- באם ההפרעה הנפשית היא במצב חמור, הגורמת לאדם לפגוע בעצמו או באחרים, כדאי להתייעץ עם פסיכיאטר מומחה. חשוב לזכור כי הטיפול הפסיכיאטרי אינו "מרפא" את רוב החולים, כי אם רק ממתן את התסמינים של המחלה. ובכל זאת, עדיף לתת טיפול פסיכיאטרי כדי שהאדם לא יפגע בעצמו ובאחרים.
 

כדאי לזכור- לפני שמפנים לטיפול פסיכיאטרי

 

המצב הנפשי שלנו מאוד מושפע מהמצב הגופני, ולהפך. טבעי לגמרי שכאשר אנשים מרגישים שהגוף בוגד בהם, הם יסתגרו בביתם, לא ירצו לצאת, ירצו פחות לתקשר עם סביבתם ובאופן כללי ילכו וידעכו. סביבה תומכת, משפחה אוהבת, התעמלות, תזונה נכונה, שינה טובה וגם חיות מחמד יכולות לעשות פלאים למצב הרוח ולמצב הגופני של אנשים מבוגרים.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.