forums

ביצוע בדיקת רטיבות טרם הכניסה לדיור מוגן

דיור מוגן זהו סוג דיור המספקת שירותים מקיפים העונים על הצרכים של אוכלוסייה קשישה, שאינה בעלת כושר מנטאלי ירוד. טרם הכניסה לדיור זה חשוב לבחון מספר דברים, המפורטים במאמר זה.
 
ביצוע בדיקת רטיבות טרם הכניסה לדיור מוגן
אנשים מבוגרים וקשישים לרוב מתמודדים בשלב כזה או אחר עם מגבלות טכניות כאלה ואחרות במסגרת התנהלותם היום יומית. דיור מוגן הוא פתרון אידיאלי עבור מי שרמת התפקוד הפיזי שלו פחתה ולא מעוניין גם בירידה בתפקוד הנפשי או המנטאלי. סוג דיור זה, אם כן, הוא הדרך שלנו כילדים להורים מבוגרים ודרכם של מבוגרים רבים, לדאוג לעצמם, ללא צורך בסיכון הבריאות. חשוב ביותר, טרם מעבר לדיור מוגן לשים את הדעת על מספר נושאים, את חלקם נפרוט בשורות הבאות.

 

קריטריונים שחשוב לבדוק לפני המעבר לדיור מוגן

 

דיור מוגן, הוא למעשה מתחם מגורים המספק שירותים יום יומיים למבוגרים במגוון תחומים. תחזוקת הבית, שירותי כביסה וניקיון, בישול ולעיתים גם פעילויות פנאי ותרבות. לפני המעבר לדיור מוגן חשוב לבדוק ראשית כי יסודות הדיור אינם רעועים. מבחני בדק בית, במסגרתם נערכת בדיקת רטיבות מקצועית, בדיקת נזילות, בדיקות חשמליות למיניהן ועוד הם מבחנים שחשוב לבצע טרם המעבר לדיור מוגן. על אף שלכאורה המבנים אמורים להיות מתוחזקים כל העת, מומלץ לא לסמוך על אף אדם מלבד עצמכם כאשר מדובר בבריאות שלכם או של בני משפחתכם.

 

חשיבותה של בדיקת רטיבות בדירות למבוגרים

 

כאמור, מבנה רעוע מיסודו, ספק אם יוכל יתאים למגורים, במיוחד עבור אוכלוסייה מבוגרת. לא תמיד ניתן לראות בעין בלתי מזוינת מבנה שאינו כשיר למגורים. עובש, רטיבויות, נזילות ומפגעים תברואתיים שונים הם מנת חלקם של בנייני מגורים רבים, במיוחד כאלה ישנים. נצפה מדיור מוגן שעובר תחזוקה שוטפת להיות בעל תעודות על בדיקת רטיבות שגרתית שנערכת בו, על בדיקת בטיחות חשמלית ועל בדיקות תברואתיות שונות שנערכות כדרך קבע. זכרו, לא כל הנוצץ זהב, ולעיתים יש לחפש מתחת לפני השטח את מה שעלול להיות הגורם לבעיות בריאותיות שלכם או של בני המשפחה שלכם.

 

חשיבות השירותים המוצעים במסגרת הדיור המוגן

 

דיור מוגן לרוב יעלה לכם סכום כסף לא מבוטל בכל חודש בעבור הנוחות שהוא מעניק. חשוב ביותר, טרם המעבר, לבדוק האם השירותים המוצעים במסגרת הדיור המוגן תואמים את הציפיות שלכם והאם הם שווים את המחיר הנגבה עבורם. פעילויות תרבות לדוגמא אינן נפוצות בכל מוסדות הדיור המוגן, ולמי שהדבר חשוב, מומלץ שיבדוק טרם המעבר האם הן מתקיימות במוסד הרלוונטי. כך גם לגבי בדיקות שגרתיות שונות, כמו בדיקת מזיקים או בדיקת רטיבות, שאינן מוגדרות כחובה אך לחלוטין מהוות קריטריון חשוב בעבור אנשים מסוימים.

 

בעבור הוריכם, או בשביל עצמכם - היו זהירים וחשדנים גם כשאין סיבה נראית לעין

 

בין אם אתם קוראים מאמר זה בשבילכם או בשביל מי מבני המשפחה שלכם, זכרו להיות מודעים לפרטים הקטנים כאשר אתם מגיעים לבחור בדיור מוגן. התחומים האפורים, הפרטים השוליים לכאורה והנושאים שאינם בגדר חובה, הם בדיוק אלו שאתם צריכים לשים עליהם את הדעת ביתר שאת. זו ההזדמנות של בעלי מוסדות דיור מוגן שאינם הגונים לרמות אתכם בכדי להרוויח עוד גרוש על חשבונכם.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.