forums

שירותי נוטריון לגיל השלישי

במאמר זה אנו נסביר בקצרה מהם שירותי הנוטריון הניתנים לגיל השלישי ומה מיוחד דווקא בשירותי נוטריון הניתנים לבני קבוצת גיל זו. בפרט, נעסוק בשירותי נוטריון בספרדית לבני הגיל השלישי.
 
שירותי נוטריון לגיל השלישי

מהו הגיל השלישי ?

 

קודם למתן הסבר על שירותי הנוטריון הניתנים לבני הגיל השלישי, רצוי להגדיר את המושג "הגיל השלישי". ובכן, הגדרתו של מושג זה אינה ברורה וחדה. בעולם ניתשות מחלוקות ודיונים בקרב מומחים בעולם לגבי הגדרת המושג "הגיל השלישי". ברם, באופן כללי, נסתפק בציון, כי קבוצת הגיל השלישי מתחלקת לשלוש קבוצות משנה: הראשונה, קבוצת בני 75-65, השנייה, קבוצת בני 85-75 והקבוצה השלישית, בני 85 ומעלה.

 

מה מייחד את בני הגיל השלישי?

 

קשה להתייחס אל בני הגיל השלישי כקבוצה אחת או אפילו כשלוש קבוצות משנה נפרדות, כדי לציין מה מייחד אותה קבוצה או קבוצות משנה. לכן, ולצורך נושא מאמר זה, אנו נסתפק במכנה המשותף הרחב ביותר לכל יחד בני קבוצת גיל זה. באופן כללי, בני גיל 65 ומעלה מתחילים לצאת לגמלאות, ענייני הבריאות והגוף הולכים ותופסים מקום נכבד יותר בסדר היום שלהם. בד בבד עם העלייה בגיל נוצרים קשיי ניידות, החושים נחלשים, וההיזקקות לעזרת הזולת גוברת.

 

מימד חשוב נוסף שמעסיק מאוד את בני הגיל השלישי (וביתר שאת ככל שהגיל מתקדם יותר), הוא נושא חלוקת רכושם בין קרובי המשפחה וצדדים אחרים, באופן אשר יניח את דעת המצווים, וימנע סכסוכי ירושה וסבל ליורשים. על כך נרחיב מיד.

 

שירותי נוטריון לבני הגיל השלישי

 

בנקודה זו, אפשר להרחיב את המבט לעבר שני שירותים עיקריים הניתנים לבני הגיל השלישי:

ראשון, שירות נוטריוני בבית הלקוח – כפי שכבר אמרנו, אחת הבעיות המאפיינות את בני הגיל השלישי (וכאמור, ככל שגיל מתקדם יותר) היא ניידות. כאשר בן הגיל השלישי נזקק לשירותי נוטריון, הוא עשוי להתקשות להרחיק לכת או לנסוע עד למשרדו. התאמת שירותי הנוטריון לבני הגיל השלישי פירושה, הגעה של הנוטריון לבית הלקוח, באופן אשר יחסוך ממנו טרחה או מאמץ שהוא אינו מסוגל או מתקשה לו. בבית הלקוח יעניק הנוטריון את השירות ללקוח (לדוגמא, אימות חתימה, אימות חיים), ובמקרה הצורך אף יסייע ללקוח לשלוח את המסמך הנוטריוני אל יעדו (לדוגמא, משלוח אישור חיים לקרן הפנסיה של הלקוח בחו"ל).

 

כאן ראוי לציין שני דברים: האחד, במקרה והלקוח מרותק לביתו, כלומר הוא סובל מחוסר ניידות מוחלט או כמעט מוחלט עשוי הנוטריון להיזקק לאישור רפואי מטעם הרופא המטפל בלקוח. באישור הרפואי יציין הרופא המטפל (על גבי טופס מיוחד), כי הלקוח כשיר לעריכת אישור נוטריוני. זהו תנאי יסוד למתן שירותי נוטריון לאדם במצב כאמור. הדבר השני, נוגע לתעריף השירות הנוטריוני.

 

כידוע, שכרו של הנוטריון נקבע על ידי משרד המשפטים. השכר הקבוע על ידי משרד המשפטים הוא מחייב ולא ניתן לסטות ממנו. כאשר הנוטריון מוזמן לבית הלקוח שכרו של הנוטריון גבוה יותר מהשכר שהיה משולם לו אילו ניתן השירות במשרדו. תעריף הנוטריון ביחס למתן שירותי מחוץ למשרדו מחושב לפי שעה. יחד עם זאת, כאשר קושי הניידות עשוי למנוע את השירות כליל, רבים יעדיפו לקבל את השירות הנוטריוני בביתם.

 

עניין שני, הנוטריון יכול לערוך צוואה נוטריונית ללא עדים. כאשר עורך-דין, שאינו נוטריון עורך צוואה עבור מצווה, על מנת להעניק תוקף לצוואה צריכים להיות נוכחים שני עדים בעת עריכת הצוואה. לפעמים קשה לגייס עדים לצוואה ולעתים המצווה עצמו אינו חש בנוח מעצם נוכחותם של זרים בעת עריכת צוואות. מבחינות אלו, הנוטריון מביא עימו יתרונות חשובים. הוא יכול לערוך את הצוואה בבית הלקוח ואף יכול לערוך אותה בנוכחות המצווה עצמו, ללא עדים.

 

שירותי נוטריון בספרדית לבני הגיל השלישי

 

נוטריון אינו מוסמך לחתום על אישור נוטריוני בשפה שאינה ידועה לו. לפיכך, נוטריון דובר ספרדית – ורק נוטריון דובר ספרדית – יכול לערוך צוואה בשפה הספרדית ולאשר את חתימה המצווה עליה. נוטריון בספרדית מוסמך לתת "אישורי חיים" (Certificado de supervivencia) הנחוצים לבני הגיל השלישי, פנסיונרים ילידי ספרד ואמריקה הלטינית אשר מתגוררים בישראל אך מקבלים פנסיה וזכויות סוציאליות מארץ מוצאם.

 

המאמר נערך בשיתוף עם משרדו של אורן שבת עו"ד – תרגומים נוטריונים בספרדית.    



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.