forums

בעיות נפוצות בגיל השלישי

בגיל השלישי יש לשים לב בעין בוחנת את השינויים הפיזיולגיים אותם עוברים המבוגרים בגיל השלישי, על השינויים, הטיפול והבעיות הנפוצות נסקור במאמר הבא.
 
בעיות נפוצות בגיל השלישי

מה הוא הגיל השלישי

 

הגיל השלישי הינו הגיל בו אנשים מבוגרים יוצאים לפנסיה. זהו גיל בו למרבית האנשים כבר יש ילדים, נכדים ואף נינים. הגיל מביא עמו בעיות רבות – בעיות בריאותיות, קשיי הסתגלות לאורח החיים החדש, בעיות תנועה ובעיות מגורים. במאמר הבא נתמקד בכמה בעיות גופניות נפוצות בקרב בני הגיל השלישי, ונציע מספר פתרונות להתמודדות עמן.

 

בעיות נפוצות בגיל השלישי

 

  • בעיות הליכה: בני הגיל השלישי חווים לעתים קרובות בעיות שונות בהליכה. מפרקי ושרירי הגוף כבר אינם חזקים כפעם, והגוף נתקל בבעיות תנועה שונות. אנשים רבים בני הגיל השלישי נזקקים לתמיכתו של אביזר הליכה, דוגמת מקל הליכה או הליכון. ניתן להתקין בבית בן הגיל השלישי גם מעלון נוסעים, או מעלית קטנה בבניין המגורים. אביזרים אלו מקלים מאוד את תנועת האדם במרחב, ומביאים לשיפור מיידי באיכות החיים.
 

  • בעיות דיבור: חלק מבני הגיל השלישי חווים קשיים בדיבור, נוכח גילם, בעיות רפואיות שונות והשינויים אשר מתרחשם בחלל הפה. מבוגרים רבים אשר איבדו חלק ניכר משיניהם חווים כתוצאה מכך קשיים בדיבור ובלעיסה. אנו ממליצים על שימוש בשיניים תותבות, אשר יקלו על הפעולות היומיות הללו.
 

  • בעיות עיכול: אנשי הגיל השלישי סובלים פעמים רבות מבעיות עיכול. לעתים, בעיות עיכול אלו נובעות משום קשיים בלעיסה, אשר נוצרים כתוצאה מחללים בשיני הישיש. היות ומערכת העיכול אינה חיונית כפעם, קשיי לעיסה אלו מובילים לקשיי עיכול. גם בבעיות עיכול ניתן לטפל – באמצעות שימוש בשיניים תותבות, תרגולי לעיסה ממושכת והסתכלות רפואית.
 

  • בעיות שמיעה: בעיות נפוצות נוספות בקרב בני הגיל השלישי, הינן בעיות שמיעה שונות. רבים מבני הגיל השלישי משתמשים במכשיר שמיעה, שעוזר להתגבר על ליקויי השמיעה אשר מגיעים עם הגיל. מכשיר שמיעה בירושלים מומלץ לכל אוכלוסיית בני הגיל השלישי. מכשיר שמיעה מאפשר קיום חיים מלאים גם בגילאים המבוגרים, ופותר את בעיות השמיעה הנפוצות של בני הגיל השלישי.
 

  • מחלות תדירות: קיימים מחלות רבות שהן מחלות תלויות גיל. לא רק דמנציה, גם צינונים תכופים, דלקות גופניות ושפעות תוקפים את בני הגיל השלישי לעתים קרובות. בעת ההתבגרות, גופנו נחלש, וכבר לא יכול לעמוד בזיהומים אשר תוקפים אותנו בתדירות רבה. בני הגיל השלישי סובלים רבות ממחלות חורפיות שונות, לצד דלקות פרקים חוזרות ונשנות ובעיות הנובעות מהזדקנות הגוף.
 

אנו ממליצים על הקלת הקשיים באמצעות שימוש בעזרים שונים

 

מרבית קשיי בני הגיל השלישי ניתנים להקלה באמצעות עזרים ואביזרים שונים. לדוגמא, ניתן לפתור בעיות שמיעה באמצעות שימוש במכשיר שמיעה. מכשיר שמיעה בירושלים מומלץ מאוד לכל אנשי הגיל השלישי, אשר מתמודדים עם לקויות שמיעה המקשות על חייהם היומיים. באמצעות מכשיר שמיעה ניתן לטפל גם בבעיות מולדות, הנוצרות שלא כתוצאה מגיל. על כן, מכשיר שמיעה בירושלים מומלץ לאנשי הגיל השלישי וצעירים כאחד.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.