forums

הוצאת תעודת אזרח ותיק

רבים אינם יודעים מה הן הזכויות הניתנות להם בהגיעם לגיל הפרישה. זכויות אלו ניתנות ליישום בקלות באמצעות שימוש בתעודת אזרח ותיק. במאמר הבא נפרט מה היא תעודה זו, מה הן הזכויות אשר היא מקנה והיכן מנפיקים אותה.
 
הוצאת תעודת אזרח ותיק

מה היא תעודת אזרח ותיק

זוהי תעודה המקנה זכויות והטבות רבות לבני הגיל השלישי אשר הגיעו לגיל פרישה. גברים בגיל 67 ונשים בגיל 62 זוכים בתעודה זו, הנשלחת אל ביתם באופן אוטומטי בסמוך לגיל הפרישה. ניתן לקבל תעודה זו גם באמצעות תמיכת בית אבות. היא מקנה נסיעה מוזלת בתחבורה הציבורית, הנחות בבתי קולנוע, הנחות באולמות תיאטרון ומופעי תרבות, הנחות בכניסה לאתרי מורשת והנחה בעמלות כל הבנקים.

 

כל מה שרציתם לדעת אודות הנפקת תעודת אזרח ותיק

 

מי זכאי לתעודה ומי הגורם המנפיק את התעודות

כל אזרח ישראלי אשר הגיע לגיל הפרישה (67 לגברים, 62 לנשים) זכאי לתעודת אזרח ותיק. המשרד לאזרחים ותיקים, המכונה "המשרד לשוויון חברתי" מנפיק את תעודות האזרח הותיק. זהותו משרד ממשלתי אשר מעגן בחוק ומפקח על יישום זכויותיהם של אזרחים ותיקים בישראל.

 

כיצד מקבלים תעודה זו

התעודה נשלחת באופן אוטומטי לבית האזרח הותיק. תהליך השליחה הינו בפרק זמן של עד 3 חודשים מרגע היציאה לפנסיה. ניתן לבקש כי היא תגיע לבית מגורים אחר, ולהיעזר בתמיכת בית אבות לשם קבלתה בזמן.

 

הנפקה מרוכזת בבית האבות

הסירו דאגה מליבכם - במידה ואתם או קרובי משפחתכם מתגוררים בבית אבות, דעו כי בית האבות מנפיק תעודת אזרח ותיק באופן מרוכז לכל דייריו. תמיכת בית אבות הינה חיונית במקרה זה, משום שהיא חוסכת זמן יקר ותהליכים ביוקרטיים מכם או מיקיריכם. זהו רק אחד מן היתרונות הרבים שבשיכון קרובי משפחה בבתי אבות.

 

עלות התעודה

הנפקתה אינה עולה דבר, בין אם מקבלים אותה בדואר ובין אם מקבלים אותה באמצעות תמיכת בית אבות. מטרתה היא להקל את חייהם של האזרחים אשר תרמו למדינה כל חייהם, ואין היא מיועדת על מנת לספק רווח כלשהו לגורם המעניק אותה.

 

תוקף התעודה

היא תקפה רק כאשר היא מוצגת לצד תעודה מזהה, עליה מופיע גיל האזרח או האזרחית הותיקים ותצלומם. הנוהל מיועד למנוע מצבים של שימוש לא ראוי בה, ולאפשר את מתן גורף של הזכויות וההנחות השונות לנושאיה.

 

שפת התעודה

היות ותעודת האזרח הותיק משמשת בארץ ישראל, היא כתובה בשפה העברית. קיימות מדינות אשר מקנות הנחות לאזרחים ותיקים שאינן תושביהן. במקרה זה ניתן להנפיק תעודת אזרח ותיק באנגלית, באמצעות יצירת קשר טלפוני עם המשרד לאזרחים ותיקים.

 

מה עושים במקרה של אבדה

במידה ותעודת האזרח הותיק אבדה או ניזוקה, ניתן לפנות למשרד לאזרחים ותיקים ולהפיק תעודה חדשה. ההנפקה אינה דורשת הגעה למשרד, אלא רק יצירת קשר באמצעות טלפון, פקס או הודעת דואר אלקטרוני. התעודה החדשה נשלחת בדואר, כמו תעודת האזרח הותיק המקורית. במידת הצורך, ניתן לבקש מבית האבות כי יטפל בתהליך במקום האזרח הותיק אשר תעודתו אבדה.

 

השימוש בתעודת אזרח ותיק הינו פשוט מאוד

תהליך ההנפקה והשימוש בתעודת אזרח ותיק הינו פשוט מאוד, על מנת להקל את חייהם של בני הגיל השלישי. הנפקדת תעודת אזרח ותיק אינה עולה כסף, מגיעה בדואר באופן אוטומטי, וניתנת להפקה מחודשת באמצעות תמיכת בית אבות. התעודה כתובה בעברית, המכובדת באמצעות הצגתה לצד תעודה מזהה, וניתנת לכל אזרח בגיל פרישה.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
עובדות ניקיון מטעם ביטוח לאומי בגיל השלישי
כולנו אוהבים לחיות בסביבה נעימה, נקייה ומטופחת, ואנחנו גם מקפידים לנקות ולסדר את הבית עד כמה שאפשר. עם זאת, בגילאים מבוגרים יותר מדובר באתגר של ממש, לפחות בהיבט הפיזי.
לקריאה
הוצאת תעודת אזרח ותיק
רבים אינם יודעים מה הן הזכויות הניתנות להם בהגיעם לגיל הפרישה. זכויות אלו ניתנות ליישום בקלות באמצעות שימוש בתעודת אזרח ותיק. במאמר הבא נפרט מה היא תעודה זו, מה הן הזכויות אשר היא מקנה והיכן מנפיקים אותה.
לקריאה
החזר מס במספר דקות
הגיע הזמו שכולנו נתחיל לחשוש פחות מרשויות המס, מאחר שלא תמיד הם אלו שגובים את התשלום.
לקריאה
יום מכירות לאזרחים ותיקים ב – 9.6.2015
רשת אופטיקה הלפרין ומועדון ותיקים ונהנים יוזמים יום מכירות לאזרחים ותיקים
לקריאה
כיצד לעשות תכנון פיננסי נכון לגיל השלישי?
תכנון פיננסי טוב יכול לפתור ולמנוע המון כאבי ראש בעתיד. אמנם הדבר נראה מרוחק, אבל ככל שתדאגו לכך מוקדם יותר, תסדרו לעצמכם את העתיד באופן איכותי וטוב יותר – כמובן שעל בסיס חקירה ובחירת התכנית הטובה ביותר עבורכם באופן פרטני.
לקריאה
היכן ניתן לרכוש מכשירי שמיעה בעלי תו תקן?
אחד מכל עשרה ישראלים סובל מלקות שמיעה, מתוכם שני אחוזים מרכיבים מכשירי שמיעה. מדובר במספרים לא נמוכים,
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
 
1 2
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.