forums

בדיקת פוריות לגבר בגיל השלישי

לאנשים רבים חשוב להביא ילדים או לפחות לברר האם יש ביכולתם להביא ילדים בעתיד בגילאים שונים, ובין היתר גם בגיל השלישי. נושא פוריות הגבר בגיל זה הינו בעל השפעה רבה על היכולת להביא ילדים, ובמאמר זה נסקור את תחום בדיקת הפוריות תוך התמקדות בגיל השלישי.
 
בדיקת פוריות לגבר בגיל השלישי

גברים  רבים יחוו קושי להביא ילדים בגיל השלישי

 

לאנשים רבים ישנו רצון להביא ילדים בגילאים שונים, כאשר רבים מהם נתקלים בקשיים 
המונעים מהם להגשים רצון זה. קושי אפשרי נפוץ אחד הינו בעיות בפוריות הגבר או האישה
כאשר ניתן לבדוק את הפוריות של כל אחד מבני הזוג בכדי לברר היכן טמונה הבעיה.
סיווג הבעיה כבעיית פוריות מסייע רבות בהתאמת הטיפולים בהמשך הדרך, כאשר בדיקת
פוריות הגבר בגיל השלישי הינה חלק בלתי נפרד ממנה.

 

ביצוע בדיקות מגדיל את הסיכוי לטפל בבעיה

 

רבים נמנעים מביצוע בדיקת פוריות מתוך אמונה כי תוצאות הבדיקה לא ישפיעו כלל על היכולת שלהם להביא ילדים בגיל השלישי משום שגם אם תתגלה בעיה לא ניתן יהיה לטפל בה. סברה זו כמובן שאינה נכונה, אין לצאת מנקודת הנחה כי בעיות פוריות אינן ניתנות לטיפול, היות וכיום ישנם מגוון תרופות ודרכי טיפול אשר יכולות לסייע בהתמודדות עם הבעיה.

 

אחד מהחלקים בבדיקת הפוריות הינה המורפולוגיה

 

רבים שומעים את המונח מורפולוגיה בהקשר של בדיקת פוריות לגבר, אולם אינם יודעים מה משמעות הדבר. מורפולוגיה פירושה בעצם בדיקה של חלקיו השונים של הזרע (ראש, צוואר וזנב), בדיקת איכותו ובדיקת כמות הזרע החי, אשר צריכה להיות מעל לשלושים אחוז במצב תקין. בדיקה זו מתבצעת בהתאם להגדרות ארגון הבריאות העולמי, אשר קבע את התקנים למדידת איכות הזרע. 

 

בדיקת מורפולוגיה לגברים בגיל השלישי


בגיל זה ישנן בעיות שונות ומגוונות אשר יכולות להשפיע על ההתעברות, ידוע כי למרות שבכל יום הגברים מיצריים זרע טרי, ככל שעולה הגיל כך איכות וכמות הזרע נפגעת . אולם לא כולן נובעות מבעיית פוריות אצל הגבר. יתכן כי הבעיה נובעת ממקור אחר, אולם לא ניתן יהיה לגלות זאת ללא ביצוע בדיקת מורפולוגיה אשר תבחן את פוריות הגבר ותספק תשובה חד משמעית בנוגע להשפעתה על תהליך ההתעברות כולו.

 

חשוב לדעת כיצד הבדיקה מתבצעת


הבדיקה מתבצעת באופן פשוט למדי, בו על הנבדק לספק דגימה, אשר עוברת לבדיקה במעבדה על ידי מומחים. כמו כן, לרוב מומלץ לבצע בדיקה זו בשילוב עם בדיקות נוספות בכדי לבדוק את פוריות הגבר כגון בדיקת תרבית זרימה ועוד.

 

בדיקת פוריות הגבר בגיל השלישי- הצעד הראשון בהתעברות

 

במידה והנכם מתקשים להתעבר, מומלץ לבדוק את פוריות הגבר, בייחוד בגיל השלישי בו אנו רואים גורמים רבים אשר משפיעים על פוריות הגבר ועלולים להוביל לקשיים בהתעברות. לאחר גילוי מקור הבעיה, ניתן יהיה לספק פתרונות יעילים וברי מימוש עבורה אשר יסייעו לכם בתהליך. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.