forums

טיפים למניעת החלקות בגיל השלישי

הבית שלכם יכול להוות מקור סכנה ניכר כאשר הוא לא מאובזר היטב. ככל שעובר הזמן, והשנים מתחילות לתת אותותיהן, אנו מגלים כי פעולות שבעבר היו פשוטות לנו, היום מחייבות משנה זהירות. כך בנוגע לזהירות במקלחת, במטבח או בקרבת מוצרים חשמליים שונים.
 
טיפים למניעת החלקות בגיל השלישי

אילו אוכלוסיות נוטות יותר לתאונות ביתיות והחלקות בדירה

 

אוכלוסיית הגיל השלישי, ואוכלוסיית האנשים בעלי המוגבלויות השונות, נתונים לסכנת (שהיא טבעית וגדולה יותר משל שאר האוכלוסייה) החלקה. מדובר בסכנות במדרגות הבית, במטבח ובמקלחת. סכנת ההחלקה במקלחת היא משמעותית וגדולה יותר, שכן המים הם המקור הגדול ביותר להחלקה. הסכנה הגדולה הטמונה בה היא שברים (בעיקר באזור האגן), שבגיל השלישי קשים יותר לאיחוי ולשיקום, ועל כן חשוב למנועם.

 

התקינו מעקה בטיחות במקלחת

 

טיפ חשוב שעשוי למנוע רבות מן ההחלקות במקלחת הוא התקנה מעקה בטיחות כזה או אחר שיאפשר לכם להחזיק בדבר מה אם אתם מאבדים את שיווי המשקל במקלחת. אמנם קשה לדמיין סיטואציה כזו, אך ברגע שתמעדו, הצורך שלכם להחזיק בדבר מה יהיה כה חזק, עד שמעקה בטיחות מכל סוג שהוא יראה כדבר הטבעי ביותר במקלחת. השתדלו להתקין מעקה מחומר שאינו חלק ואשר יאפשר לכם יכולת אחיזה נוחה בו בעת הצורך.

 

הציבו שטיח למניעת החלקה

 

שטיחים למניעת החלקה הם פתרון מצוין לסיכון שבמקלחת בגיל בו היציבה אינה כפי שהייתה בעבר. התאימו את השטיחים לפי רצונכם, והם יאפשרו לכם להיכנס להתקלח בלי לחשוש מפני נפילה או מעידה. בגיל שבו לכל תאונה יכולה להיות השפעה קריטית פריטים פשוטים וניידים כמו שטיח למניעת החלקה עשויים להיות משני עתיד ומצילי חיים עבור המשתמשים בהם. היו חכמים והתקינו שטיח כזה עוד היום.

 

היכנסו להתקלח עם כפכפים

 

ההמלצה הבאה נשמעת כמו תחילתה של סצנה מחדר האמבטיה הצבאי, אך נעילת כפכפים במהלך המקלחת היא חשובה עבור מי שיש לו נטייה להחליק במקלחת. הכפכפים מספקים יציבות ושיווי משקל, לצד שמירה על היגיינה אישית. כפכפים למקלחת הם פתרון פשוט אך יעיל ביותר כאשר אין זמן או כסף להשקיע באבזור הבית במוצרים בטיחותיים שונים. בכפכפים למקלחת משתמשים גם מי שאינם בסיכון להחלקה, פשוט כי זה נוח ונקי.

 

וודאו כי יש מישהו מחוץ למקלחת שדואג לשלומכם

 

אולי זה יישמע מעט מצחיק או קשה לביצוע, אך הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם בפני החלקה במקלחת, היא פשוט לדאוג שתמיד יהיה מישהו מחוץ למקלחת שיהיה בקשב ובריכוז למידה שקורה לכם משהו. פעולה זו יכולה להיות מצילת חיים, משום שבמקרים רבים אנחנו אפילו לא נשמיע קול במידה ויקרה לנו משהו. אדם שעומד מחוץ למקלחת ודואג לשלומנו, ידאג לוודא מה שלומנו במידה ולא שמע מאיתנו במשך זמן מה.

 

היו אדון לגורלכם ואל תתנו לאחרון לשלוט בכם

 

שלטו בחייכם ואל תתנו להם לשלוט בכם. החיים יקרים מדי בכדי לבזבז אותם בין כתלי בית החולים או במצבי חולי שונים. היו אדון לגורלכם, ודאגו למנוע תאונות ביתיות קטנות, כמו החלקה במקלחת, טרם התרחשותן. הצבת שטיחים במקלחת, התקנת מעקה בטיחות או הימצאותו של אדם שדואג לכם מחוץ למקלחת, מהווים גורמים מכריעים בבטיחות שלכם. אם בריאותכם וחייכם חשובים לכם, דאגו לשמור על עצמכם, מפני החלקה ומפני כל השאר.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.