forums

העלמת צלקות בגיל הזהב

עם השנים אנו אוספים צלקות על גופינו. בין אם אלו צלקות נפשיות ובין אם אלו צלקות הנראות על פנינו וגופינו. בגיל השלישי זה עוד לא מאוחר לטפל בהן ואף להעלימן.
 
העלמת צלקות בגיל הזהב

מהי צלקת?

 

הן קורות במפתיע במהלך החיים ונשארות לתמיד. לא תמיד אנחנו מייחסים להם חשיבות אך עם הזמן אנחנו מבינים שגם פגיעה קטנה יכולה להותיר סימן. כאלו הן צלקות, מקועקעות לנו על הגוף כך שתמיד יזכירו לנו אירוע קטן של חתך או אירוע גדול יותר של תאונה. אך בשורות טובות בפינו, צלקות ניתן להעלים כך שלא ייראו או שייראו בצורה הרבה פחות בולטת. וגיל הזהב הוא זמן מעולה לעשות זאת.

 

כיצד היא נגרמת?

 

צלקת קורת בגלל פגיעה בשכבת הדרמיס, זוהי השכבה החיה של העור. השכבה העליונה היא אך ורק תאים מתים שמתחלפים כל הזמן, אפי דרמיס, והדרמיס היא שכבה בגוון ורוד בה יש כלי דם, עצבים, בלוטות הזעה, זקיקי שערה, בלוטות חלב ועוד. כל פגיעה בשכבה הזו תיצור סימן תמידי על העור. בגלל עובייה של השכבה, צורת הצלקת תלויה מאוד בעומק הפגיעה, ישנן פגיעות שפוגעות בדרמיס אך לא משאירות סימן גדול לעומת פגיעות עמוקות יותר שמתירות סימן נרה וברור.

 

לא רק צלקות מתאונות

 

  • אמנם צלקות הן שליליות ומותירות סימן לא נעים אך הם יכולות לקרות גם מניתוח וטיפול רפואי שכולל חתך. במקרים כאלו אין ביכולתנו לעשות דבר ועלינו לשאת את הסימן כל חיינו. אמנם צלקת אינה מפריעה לשגרת החיים מלבד מראה אסתטי לא רצוי אך בכל זאת לאחרון יש משקל כבד בחלק מהמקרים, גדול יותר ויותר ביחס לגודל הצלקת ומיקומה. צלקות יכולות לקרות גם בפעילות הורמונלית אגרסיבית למשל 'צלקות אקנה'.
 

  • צלקת בנפש: אמנם צלקת היא חיצוני ונראית אך היא פוגעת גם בביטחון של הנפגע. צלקת בנפש אי אפשר למגר לחלוטין ולעתים היא לא רק בביטחון הנפגע אלא גם זיכרון רע  מהאירוע שקרה בין אם מדובר בתאונה, באירוע טרור, בדקירה כלשהי או אפילו נפילה שגרתית שיצרה חתך מכוער. טשטוש הצלקת יכולה לעזור רבות לשקם את הנפש ואת הזיכרונות הרעים אפילו עד כדי דחיקתם במוח לזיכרון קטן ומטושטש.
 

האם ניתן להעלים כל צלקת שנגרמה מכל סיבה שהיא?

 

תהליך העלמת הצלקות הוא תהליך חדשני מאוד שמטפל ברוב הצלקות. רצוי מאוד שהתהליך יתבצע על צלקות טריות ולא על ישנות, כך יעילות הטיפול תעלה מאוד, אך גם בגיל הזהב ,לאחר מספר שנים, ניתן לראות תוצאות. אומנם בחלק מהמקרים אי אפשר להעלימן לגמרי, בעיקר כשמדובר בצלקות גדולות או צלקות שנגרמו כתוצאה מחתך במהלך ניתוח שלרוב הם בולטות יותר ומאסיביות יותר, אך כן ניתן לשפר את המראה שלהם עד כדי כך שהן לא יורגשו ולא יהיה ניתן להבחין בהן בקלות.

 

כיצד מתבצע תהליך העלמת הצלקות?

 

התהליך עצמו מתבצע באמצעות סדרת טיפולים ולא טיפול בודד. הטיפול קורה בעזרת קרן לייזר באורך גל של 1540 ננומטר ויכול להתבצע גם באמצעות גלי רדיו שמשולבים עם אולטרה סאונד. את סוג הטיפול יקבע הרופא יחד עם המטופל כאשר יבחן את הממצאים ויתייעץ עמו לאחר הסבר על כל אחת מהשיטות. שיטה זו טובה ובטוחה וגם ניתן להפסיק למרוח משחות ולהשתמש במייק אפ כדי להעלים את הצלקת כל פעם שאנו יוצאים מהבית. צלקות בפנים הם צלקות שקשה לסבול בגלל שהן נראות לכל אדם שבא אתנו במגע אפילו בהיכרויות קצרות. בכל תהליך שנבחר בעצם נוצרת רקמת עור חדשה בעזרת הגלים השונים, לייזר ורדיו או שניהם יחדיו, וכך הצלקת נראית פחות ופחות. בחלק מהמקרין יש צורך לשלב בין כמה שטות זאת בהתאם לסוגים השונים של הצלקות. למשל בצלקת היפר טרופית נדרשת הזרקת סטרואידים לעור ולאחר מכן טיפול בלייזר או אולטרה סאונד משולב עם גלי רדיו. במקרה של צלקות קלואידיות משלבים את השימוש בגלי לייזר או רדיו יחד עם חבישת סיליקון, וכולה.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.