forums

טיפול בדורבן בגיל הזהב

עם השנים הגוף שלנו באופן טבעי נחלש, ובגיל המאוחר ניתן להרגיש הבדל ממשי בתפקוד הגוף. בגיל מתקדם הסיכוי לחלות במחלות שונות הולך וגובר, לחלק מהן יש פתרון ולחלק עוד לא נמצא טיפול מתאים. ישנן מספר מחלות שמאופיינות עם הגיל השלישי, אחת מהן היא דורבן בעקב. ועליה נרחיב במאמר.
 
טיפול בדורבן בגיל הזהב

כיצד נדע שיש לנו דורבן בעקב?

 

דורבן בעקב הינה מחלה דלקתית בעקב, אז הסימפטום הראשון למחלה זו יהיה כאבים עזים, כמו דקירות חזקות בעקב ומכאן השם – דורבן בעקב. אבחון מוקדם של המחלה יכול להיות משמעותי מאד בהמשך הטיפול. לכן אם אתם חשים בכאב דומה כדאי ללכת להיבדק, עד הפנייה לרופא ניתן להקל על הכאב באמצעות שימוש במדרסים לנעליים. הסימפטום החשוב מכולם שיכול להעיד על דורבן בעקב היא כאבים אך ורק ברגל אחת. לרוב כאבי רגליים מאופיינים בכאבים זהים בשתי כפות הרגליים. אך כיוון שמדובר בדלקת נקודתית, במקרה של דורבן בעקב, הכאב יופיע רק ברגל אחת.

 

תהליך אבחון התופעה

 

קודם כל האבחון מתחיל כאשר הולכים להיבדק אצל רופא מומחה או אורטופד. אל האבחון יש להגיע עם כל המסמכים אשר מתעדים את הרקע הרפואי שלכם, זאת בכדי להקל על הניתוח של המקרה שלכם בידי האורטופד. הרופא ירצה לדעת על התחושות אותן אתם חווים, רמת הכאב, תדירות וזמני הכאבים. במידה ואתם סובלים מאד מכאבי המחלה ומתקשים אפילו להגיע אל האורטופד תוכלו להשתמש במדרסים בנעלים ולהקל במעט על הכאבים העזים.

 

איך אפשר לטפל בדורבן בגיל הזהב?

 

היום קיימים מספר טיפולים אשר נמצאו כיעילים לטיפול בדורבן בעקב בגיל הזהב, ראשית ישנו טיפול תרופתי. מאחר ומדובר בדלקת ניתן לטפל בה באמצעות תרופה או אנטיביוטיקה, טיפול תרופתי משפיע לרוב תוך ימים בודדים והוא לרוב אפקטיבי מאד. סגנון טיפול נוסף הוא הטיפול השמרני, לפיו, יש לנוח, לקבע ולקרר את איזור הרגל, החיסרון בטיפול זה הוא זמן ההחלמה, לרוב החלמה שמרנית תיקח זמן רב יותר מטיפול תרופתי. לעיתים בזמן ההחלמה תתבקשו לא לדרוך על הרגל. כאשר תחזרו ללכת מומלץ לשים מדרסים בנעלים על מנת להקל על ההליכה.

 

כיצד נשמור על עצמנו ונמנע ממחלה מהסוג הזה

 

כולנו בכל גיל רוצים לשמור על הבריאות שלנו במצב הטוב ביותר ולהימנע ממחלות שונות שיכולות להיות מסוכנות לנו וכמובן לא נעימות. על מנת להימנע ממחלה כמו דורבן בעקב יש מספר דברים שכדאי להקפיד עליהם. ראשית, להתמיד בתדירות ביקורים אצל רופא, ללכת להיפגש עם רופא לפחות כל 4 חודשים לאבחון תקופתי. שנית, לנעול נעלים נוחות אשר כוללות מדרסים, המדרסים הם רפידות אורטופדיות שמקלות על העומס של הרגלים בעת הליכה. לעיתים נעלים יכולות להיות מזיקות לכפות הרגליים והמדרסים נועדו על מנת להפוך את הנעל לטובה מבחינה אורתופדית.

 

כמה דברים שתיקחו אתכם על מחלת הדורבן

 

דורבן בעקב היא תופעה שכיחה שיכולה לקרות לכל אחד, בוודאי בגילאים מתקדמים. במידה ואתם חשים כאבים עזים באחת מכפות הרגלים יש ללכת להיבדק בהקדם האפשרי על ידי רופא אורטופד. לדורבן בעקב קיימים מספר טיפולים שיכולים להקל או להילחם במחלה. ישנה חשיבות רבה לאבחון מוקדם של התופעה ולשגרה רפואית תקינה על מנת לנסות למנוע אותה.  



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.