forums

כל המידע על ניתוח קטרקט בעין

כמו שאמרנו הקטרקט נחשב לאחד מהניתוחים השכיחים ביותר המתקיימים בישראל, ואחד הקלים שבו. למעשה, אנחנו מכירים לפחות אחד או שניים אשר עברו את התהליך ללא קושי, או שאובחנו כבעלי קטרקט.
 
כל המידע על ניתוח קטרקט בעין

במאמר זה נבין מא' עד ת' על ניתוח קטרקט בעין

 

ניתוח קטרקט,  כולל השתלת עדשה מלאכותית בעין, אשר תפצה על זאת ש"התעייפה" או נפגעה מגורמים שונים. מה חשוב לדעת בנושא? מהם סימני הזיהוי להתפתחות מצב כזה בעין? ומהן הפתרונות החלופיים? ננסה לענות על שאלות אלו בכתבה הבאה.

 

קטרקט וגיל – האם קיים קשר ישיר?

 

עקרונית, קטרקט לרוב נגרם עקב סיבה טבעית של הזדקנות או התעייפות של העדשה בעין. לכן, המצב השכיח הוא שהקטרקט נגרם דווקא אצל אנשים מבוגרים יחסית. אולם, קטרקט יכול להיווצר גם אצל אנשים צעירים יותר, ולרוב הגרם על ידי פגיעות חיצוניות בעין, כגון חבלה כלשהי, וכדומה. בנוסף, קיים מצב של הרעה בעדשה הטבעית כתוצאה מלקיחת תרופות ואך קטרקט מולד.

 

מהם הסימנים לקטרקט?

 

כמעט כל הרעה באיכות הראייה, בייחוד הגיל מבוגר, עשויה להצביע על קטרקט. לכן, חשוב כמובן ללכת להיבדק אם מבחינים בתסמינים חוזרים, כגון סינוור, עכירות של הראייה, ירידה בחדות הראייה, ירידה באיכות הראייה המתרחשת בקצב מהיר וכיוצא באלו.

 

האם חייבים לעשות ניתוח במקרה של קטרקט?

 

לא, ממש לא חייבים. אולם, העניין מומלץ מאוד, בעיקר בשל החשש להתדרדרות במצב העין כתוצאה מקטרקט לא מטופל. אגב, ניתוח קטרקט בעין נחשב לניתוח נפוץ וקל יחסית, ולכן הידע המצטבר בנושא הוא רב. במידת הצורך, ניתן להתאים עדשות או משקפיים.

 

העדשה המוחדרת היא טבעית או מלאכותית?

 

מדובר בעדשה מלאכותית ושקופה, אשר נשארת בעין לצמיתות. אגב, זוהי הסיבה בין השאר שניתוח הקטרקט מומלץ, מכיוון שלאחר שמוחדרת העדשה, הבעיה איננה יכולה לחזור על עצמה. אמנם, קיימים מקרים אחרים הקשורים לקטרקט שיכולים להופיע, אך זהו נושא למאמר אחר.

 

האם ניתוח קטרקט בעין מומלץ לבעלי סוגים שונים של מבנה העין?

 

אני מניחה שקיימים מקרים מסוימים בהם לא ניתן לבצע את הניתוח, אולם שיטוט קצר ומהיר באינטרנט יראה לכם כי קיימות כיום עדשות מסוגים שונים אשר מותאמות לסוגים שונים של מבנה עין, כגון עין כעורה וכולי. בנוסף, קיימים כיום כל כך הרבה אנשי מקצוע אשר מתעסקים בעניין, שניתן בקלות רבה לגשת אליהם ולבקש ייעוץ והדרכה בנושא.

 

גיליתי שיש לי קטרקט, מה לעשות?

 

אז עקב כל מה שכתוב לעיל, ניתן להעלות כמה מסקנות עיקריות: ראשית, לא להיבהל! מדובר במצב שכיח ,כאמור. שנית, חשוב לבחור באיש מקצוע מיומן ומנוסה עבור ביצוע הניתוח, במידה ותחליטו לבצע אותו. ניתן במקרה הצורך להתאים גם עדשות או משקפיים, בדומה למצבים אחרים של התדרדרות בראייה. שלישית, המלצה שלי, שוטטו באינטרנט וקראו לבד אודות האפשרויות השונות, מידת היעילות ובצעו סקר מחירים (תמיד טוב).



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.