forums

תחזוקת כלים סניטריים בבתי אבות

אחד המקומות הכי טובים לפרק האחרון של החיים הם בתי אבות. אמנם אנשים רבים לא יודעים מה הולך בבית אבות ולעתים מדמיינים דברים אחרים לחלוטין אך בתי אבות הם מקומות חברתיים מאוד שיכולים לתת למבוגרים בני הגיל השלישי בדיוק את מה שהם צריכים.
 
תחזוקת כלים סניטריים בבתי אבות
 

בני הגיל השלישי מקבלים שם חברה, פעילויות שונות שנעשות יחד, אנשים בני גילם כדי להכיר ולפתח חברויות חדשות, עזרה בכל מה שצריך כולל משק בית ותחזוקה נכונה וכמובן מקום הגייני ונעים להיות בו. במצב כזה גם הילדים לא צריכים להיות מודאגים מהביטחון של אבא ואימא ולאנשים בגיל מתקדם שחיים לבד ללא בת זוג האפשרות הזו טובה ביותר. הסביבה בבית אבות איכותית מאוד החל מהריהוט הנוח ועד הכלים הסניטריים הנקיים הנמצאים במקום.

 

מהם כלים סניטריים?

 

כל הכלים שקשורים לזרימת המים. דוש במקלחת, ברזים ואמבטיות, אסלות, כיורים, בידות ועוד. ניתן למצוא כלים אלו עשויים משיש או מקרמיקה כאשר גם השימוש בחרסינה נפוץ. כל אלו הם כלים שחשוב שיהיו להחלפה בכל בית ובכל בניין למקרה שמשהו יתקלקל. לכלים הסניטריים יש צורך לייחס חשיבות גדולה בעיצוב ובאיכות השימוש בעיקר לאוכלוסיות שעלולות לגלות בשימוש בהם קשיים. לבני הגי הצעיר המשימה נראית די ברורה ופשוטה אך לאוכלוסייה שנמצאת בבתי האבות יש צורך באביזרים איכותיים במיוחד.

 

מדוע הם חשובים בבית אבות?

 

כלים סניטריים צריכים להיות בראש ובראשונה נגישים וקלים לשימוש. כלים קטנים או תקולים יכולים להקשות מאוד על המבוגרים בבתי האבות והם יכולים להימנע משימוש בהם. אף אחד לא אוהב לעבוד עם ברז תקוע בסופו של דבר מקלחת לא תקינה פוגעת קשות באיכות החיים ובמקרה של בתי אבות גם בהיגיינה. האביזרים הסניטריים חייבים להיות איכותיים ושפעולתם תהיה ללא תקלות כולל תחזוקה שוטפת שלהם. לכלים יש איכות משתנה לדוגמא כלים מקרמיקה יהיו שונים מכלים משיש.

 

כלים סניטריים מעוצבים

 

הכלים הסניטריים חייבים להיות מעוצבים ולאפשר מראה נוח ונעים. לחדר האמבטיה יש משמעות גדולה באיכות המקום בו האדם שוהה ובעיקר בבתי אבות בו לכל מבוגר יש חדר משלו יש צורך לתת לו את התחושה הכי נוחה והכי ביתית בעולם. אבזרים אלו  מקרמיקה, משיש או מכל חומר אחר חייבים להיבחר בקפידה לפי עיצוב מודרני ולאפשר תחושה נעימה בכל שימוש בהם.

 

כיצד ניתן לתחזק בבית אבות?

 

תחזוקת של כלים סניטריים צריכה להיות מתמדת. אי אפשר לנקות אותם רק לעתים רחוקות כיוון שהשימוש בהם הוא יום יומי ויש צורך הכרחי לשמור על ההיגיינה. ניקיון קבוע בבתי אבות חייב לעבור גם בכלים אלו  כדי לאפשר סביבה בריאה לכל דייר והיא נעשית על ידי כוח אדם גדול ושימוש נכון בחומרים מתאימים. כלים מסוימיים מקרמיקה יכולים לדרוש חומרי ניקוי מסוימים שלא יהיו בכלים אחרים כדי לשמור עליהם בצורה איכותית. הניקיון חייב להיות יסודי ולא ניקיון חובבני כיוון שמדובר כאן על ההיגיינה בצורה הכי ישירה שיש.

 

החלפה במידת הצורך

 

כדי לאפשר סביבה נעימה ואיכותית לכל דייר בבית האבות יש צורך גם להחליף כלים שנשברו או שנשחקו עם הזמן. הבלייה הטבעית של כלים סניטריים מקרמיקה ומחומרים איכותיים אחרים היא אמנם איטית מאוד אך לכל כלי הגיע הזמנו להיות מוחלף וחשוב מאוד לשים לב מתי זה אמור להתבצע.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.