forums

הסכנות בחשיפה לרטיבות ועובש בגיל השלישי

האם תהיתם פעם מהו אותו עובש שאנחנו רואים בקירות ובחדר רחצה? עובש מעיד על כל שחלל לא מקבל את התחזוקה שהוא צריך, במאמר הבא נפרט אודות הסכנות בחשיפה של אנשים מבוגרים לרטיבות.
 
הסכנות בחשיפה לרטיבות ועובש בגיל השלישי
העובש נוצר בדרך כלל בתנאי לחות ולכן מופיע בסופו של דבר במתארים מימיים כמו נזילות בגג או במקלחות שלא מנקים אותם היטב ולא מנקזים את המים. מדובר בהצטברות של חיידקים שאוהבים את הסביבה הלחה שנוצרת להם והוא יכול לפגוע בבריאות יותר ממה שנראה לנו.

 

הסכנות בחשיפה בגיל השלישי

 

שאלה שרבים שואלים את עצמם היא מדוע העובש כל כך מסוכן. אמנם קשה לשים את האצבע איפה בדיוק הוא יכול לגרום למוות ומתי זה קרה בהיסטוריה אך למעשה העובש מזיק לבריאות על פי מחקרים רבים שבוצעו בנושא. הוא מסוכן למערכת הנשימה והימצאות שלו באותה חלל יכולה לפתח אצל אנשים אלרגיות, מחלות כרוניות נשימתיות כמו למשל אסתמה ראו ברונכיטיס ועוד בעיות רבות אחרות.

 

מערכת חיסונית מוחלשת בגיל מבוגר

 

העובש מסוכן בעיקר לבני גיל זה, כשם שסכנות אחרות כמו נפילה ברחוב או לחץ דם נמוך מסוכן יותר עבורם. ככל שגוף האדם מבוגר יותר בשלב מסוים הוא גם נהיה חלש יותר ומערכת החיסון פוחתת. אלרגיה לכך לא תופיע אצל כולם אלא רק אצל חלק מהאנשים וזה תלוי במערכת החיסון, עד כמה שהיא חזקה, ומפה אפשר להבין שגם הגיל מאוד משפיע.

 

החשיבות של תחזוקה ראויה

 

בבתי חולים ניתן לראות איך תנאי ההיגיינה והתברואה תמיד נמצאם ברמה הכי גבוהה שיש. גם בבתי אבות ובדיור מוגן בו יש אוכלוסייה מבוגרת מבצעים זיפות גגות כדי למנוע מצב של עובש בתקרה ובקירות. עובש מעיד על בעיה וברגע שיש עובש אוכלוסיית הגיל השלישי היא הראשונה להימצא בסכנה אפילו במחלות שלא היו למבוגרים לפני כן ו-ודאי למחלות נשימה קיימות וזיהומים שיכולים לתקוף את המערכות ואת העור.

 

כיצד אפשר להימנע מסכנות אלו?

 

זיפות גגות הוא רק אחד מההגנה שתוכלו להעניק לעצמכם כנגד העובש אך הוא אחד מאמצעי ההגנה הטובים ביותר. עובש נוצר בקירות ביתנו בצורה ניכרת מסכן אותנו יותר מהכול. לנקות אותו אפשרי ביותר, אך יותר יעיל יהיה למנוע ממנו להצטבר לחלוטין וכאן זיפות גגות נכנס לתמונה. הרטיבות עצמה נגמרת בדרך כלל ממי הגשמים שמגיעים בחורף. גג לא אטום יקלוט אליו את כל הנוזלים ויהיה לח מאוד. הלחות יוצרת בית גידול נפלא לחיידקים ולעובש להתפתח וכך אתם תמיד תהיו בסכנה כל פעם מחדש עד שלא תזפתו את הגג.

 

כיצד מבצעים זאת ?

 

זיפות גגות היא פעולה חשובה מאוד כדי לשמור על המקום בטוח לחלוטין. אמנם יש שיטות איטום אחרות ויקרות יותר אך זיפות גגות משיג את המטרה בצורה נפלאה. אחרי ניקיון יסודי של הגג מורחים שכבת זפת חמה בצורה אחידה על כל הגג ולאחר מכן נותנים לה להתייבש. כמובן כדי לבדוק את האטימות יש צורך להציף את הגג כדי באמת לוודא שהוא בסדר גמור ושהרטיבות לא תחדור בכל מקרה.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.