forums

חמישה דברים שחשוב לתחזק בבית אבות

כולנו נתקלנו במצבים שבהם היינו צריכים להחליף פריטים שונים בביתנו הפרטי או מבנה מגורים גדול כמו בית אבות, ולבצע שיפוצים נרחבים. סיבה עיקרית לשלל הבעיות הללו נעוצה בעובדה שלא נעשית תחזוקה ראויה של פריטים ואזורים שונים בבית המגורים.
 
חמישה דברים שחשוב לתחזק בבית אבות
 

תחזוקה של בריכות

 

אמנם מדובר במותרות שלא נמצאות בבתים רבים, אולם ניכר כי בתי אבות מעטים מכילים בריכות (מסוגים שונים). חימום מי הבריכה יכול להיעשות באמצעות שימוש באנרגיה סולארית. למשאבות יש אופציות שונות לצריכת אנרגיה מעטה יותר וכן כיסויים שונים לבריכות מבטיחים ניצול יעיל יותר של הסביבה הטבעית. איטום האזורים הללו, בדומה לאיטום גגות ולאיטום מקומות אחרים בבית, צריך להיעשות בדרך שתשמור על הסביבה. חומרים מגוונים קיימים בתחום, וחלקם מבטיחים חיפוי יעיל תוך שמירה על סביבה נקייה.

 

איטום גגות

 

איטום גגות עשוי למנוע מצב של הצטברות מזיקים ודליפות שונות. לאיטום יש חשיבות רבה בנושאים הצטברות חומרים מיוחדים, כמו האסבסט. היות ופינוי גגות אסבסט נחשב למסוכן – ואף יקר מבחינה פיננסית – רבים החלו לשאול עצמם האם באמת קיים צורך אקוטי בהסרת החומר או שמא ניתן להשאירו כך? מגורים בבית עם חומרים שמכילים אסבסט, ואינם נוטים להישבר או להיסדק, אינם מהווים סכנה בריאותית. עם זאת, כאשר החומרים שמכילים את האסבסט נפגעים במידה כלשהי, סיבי אסבסט עלולים להשתחרר לחלל האוויר ולגרום לנזקים בריאותיים.

 

דודי שמש

 

היעילות של דודי שמש קשורה בצורה ישירה ליכולת שלהם לאבד חום, ובידוד מיוחד מסייע להאטת קצב איבוד החום (בשונה מאיטום גגות למשל). שנית, ידוע כי אבדן חום הנו גבוה יותר במצבים שבהם הבדל הטמפרטורות בין גוף החימום לבין הסביבה הוא גבוה. הגישה הפשוטה ביותר לחימום באמצעות אנרגיה סולארית היא הצבת מיכל מלא במים וכוונו אל עבר השמש. חום השמש יחמם את מיכל המתכת ואת המים שבתוכו. הצבת קופסת בידוד מסביב למיכל וכן הוספת זכוכית בחלק העליון של המכל תגרומנה לשימור חום. תחזוקה שוטפת של הדוד תבטיח ניצול חסכוני של האנרגיה ושימוש תקין במים.

 

מעליות

 

תחזוקה שוטפת של מעליות, החל מיום התקנתן הראשון, תורמת לאמינות ולאורך החיים של הציוד. על מנת למנוע מצבים של חוסר הבנה בסיסי, ראוי כי החוזה שנחתם בין בעלי הבניין לבין חברת המעליות יכלול את כלל הנהלים הרלוונטיים בנושא. בנוסף, יש להציג עותק של המסמך בפני כלל דיירי הבניין. בסופו של דבר, תפקוד תקין של המעליות הוא אינטרס חשוב לכלל הצדדים – הן לחברת המעליות שצוברת מוניטין, הן לבעלי הבניין שחוסכים כאבי ראש מיותרים והן לדיירי הבניין ששומרים על איכות שימוש ראויה במתקני הבניין.

 

פרגולות

 

בנייה של פרגולה איננה תהליך זול. עם זאת, לקוחות רבים מבקשים להתאים את הפרגולה למבנה בו הם גרים, הן מבחינת מידות והן מבחינת עיצוב אישי. אין ספק כי תחזוקה ראויה של פרגולה עשויה לתרום לערכו של הבית, ולהביא לייחודיות אשר לא ניתן למצוא במקומות אחרים. תוספת סנטף לפרגולה מעניקה אפשרויות שימור נרחבות של המצב התקין של המוצר, לכן ניתנות כמה אופציות בתחום עם אפשרות לבחירה.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.