forums

טיפול רפואי דחוף בגיל הזהב

גיל הזהב מביא איתו שינויים רבים בחיים. רוב האנשים אינם עובדים בתקופה זו, לרוב אין אחריות לקרובי משפחה צעירים יותר, אך עם החופש מגיעות לפעמים בעיות שיש לטפל בהן.
 
טיפול רפואי דחוף בגיל הזהב

שמירה על אורח חיים בריא

 

טיפולים רפואיים דחופים יכולים להידרש בשל הידרדרות המצב הרפואי ובעקבות תאונות כתוצאה מפעילות יום יומית שגרתית.
בגיל הזהב יש לשמור על הבריאות עוד יותר מבעבר. מערכות הגוף מגיבות בצורה שונה למה שמתרחש מסביב, השרירים נוטים להיחלש והרגישות גבוהה יותר. בגיל זה ישנן גם יותר תופעות פיזיולוגיות כמו נטייה לאוסטאופורוזיס, עלייה בלחץ הדם ועוד. כל אלה יכולים להסתיים בצורך בטיפול רפואי דחוף שמירה על אורח חיים בריא, פעילות ספורטיבית המתאימה לגיל זה (במיוחד כאשר מתחילים לעסוק בה) ותזונה עשירה ומגוונת חשובים ביותר ויכולים להרחיק את הצורך בטיפול דחוף.

 

סביבה מוגנת

 

בנוסף להבנה של הסכנות ולאימוץ הרגלים בריאים, חשוב להפוך את הסביבה שחיים בה לסביבה מוגנת. פעולות שונות כמו התקנת מעקה משני צדי המדרגות ועזרים נוספים יכולות למנוע פגיעה. בנוסף, חשוב להבין כי בכל רגע נתון יכול להתעורר צורך בפניה לטיפול רפואי, ולכן יש לדאוג ללחצן מצוקה או לאמצעי אחר שיאפשר לכם לקבל טיפול, במיוחד כאשר אתם נמצאים בביתכם לבד. הגיל השלישי הוא הזמן לדאוג לעצמכם ולהבין כי הסביבה תשמח להעניק לכם טיפול מהיר ככל האפשר. כל שעליכם לעשות הוא לאפשר זאת.

 

בחירה במקום מגורים בטוח

 

דרך טובה להבטיח לעצמכם את קבלת הטיפול בזמן היא בחירה במקום מגורים מתאים. במקרה של דיור מוגן, תוכלו לקבל מענה בעת הצורך. אם אתם מתגוררים באזור השרון או רוצים לעבור אליו, דעו כי יהיה לכם קל יותר להשתמש בשירותי רפואה דחופה בשרון אם תגורו באזור מוגן שיש בו צוות שיכול לתת מענה מהיר ויעיל לקריאות. מקום המגורים שלכם יכול לקבוע את איכות חייכם, להעניק לכם מקום בטוח, ארוחות מגוונות ושפע פעילויות, וכן להיענות לקריאה אם יהיה צורך בכך.

 

הכירו את הזכויות שלכם

 

רוב האנשים, ובהם גם אלה אשר מגיעים אל הגיל השלישי, מעדיפים להימנע מטיפולים רפואיים שלא לצורך. עם זאת, חשוב מאד לדעת מהן הזכויות שלכם ואילו בדיקות מגיעות לכם מטעם קופת החולים, ולבצע בדיקות דם שיסייעו לכם לשפר את התזונה. זה הזמן לבדוק את הזכויות שמגיעות לכם מטעם הקופה ולבצע מעקב רפואי שיכול להרחיק מכם את הצורך ברפואה דחופה.

 

הגיל השלישי הוא הזמן לדאוג לעצמכם

 

אם עד עכשיו דאגתם לכל מי שהיה סביבכם, עכשיו זה הזמן לדאוג לעצמכם, וזאת כדי שלא תזדקקו לשירותי רפואה דחופה. הקפדה על אורח חיים המתאים ליכולות שלכם, קבלת המלצות מהרופא ומגורים בסביבה הנכונה לכם – כל אלה יהיו הדרך הבטוחה, וגם אם תזדקקו לשירותי רפואה דחופה תוכלו לקבל אותם ויש מי שידאג לכך.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.