forums

הקשר בין מגורים לאורח חיים בריא בגיל השלישי?

אורח חיים בריא בכלל, ובגיל השלישי בפרט, הוא אחד מהדברים היחידים שעליהם מצליחים להסכים כל המומחים מהתחומים השונים. עם זאת, על שאלת ההמשך "מהו אורח חיים בריא?" כבר נקבל אינספור תשובות אפשריות שונות ומנוגדות.
 
הקשר בין מגורים לאורח חיים בריא בגיל השלישי?
מה אורח חיים בריא? אורח חיים בריא כולל המון ניואנסים קטנים של "עשה" ואל תעשה", אשר מטרתם להביא אותנו לגילים המבוגרים יותר באיכות חיים ובבריאות טובה. לעומת זאת, אורח חיים בגילאים המבוגרים יותר, מטרתו, לרוב, לשמר את הקיים בצורה בה הפער בין העתיד להווה לא יהיה גדול כמות שהיה עלול להיות, במידה ולא היינו שומרים על אורח חיים בריא. מבולבלים? תכף כבר לא תהיו.

 

מהו ההבדל בין אורח חיים בריא בגילאים השונים?

 

אם תשימו לב לכל ההמלצות הבריאותיות לגילאים השונים, תוכלו לגלות מספר מאפיינים מסוימים. למשל, בעוד ההמלצות לאורח החיים הבריא בגיל הצעיר יותר יכוונו אתכם לתרגילי זיכרון ולתזונה נכונה שמטרתה למנוע התפתחותו של אלצהיימר, ההמלצות בגיל המבוגר יותר תעסוקנה בדרכים למתן את התפתחותו של אלצהיימר, כנ"ל לגבי התדלדלות העצם וכן הלאה. ההמלצה, היחידה שאולי יוצאת דופן מכך, היא ההמלצה על בחירת מקום המגורים הנכון, אשר זהה למדי בכל הגילאים. אבל כיצד משתלבים המגורים בהמלצות על אורח חיים בריא יותר?

 

בחירת מקום המגורים כאמצעי להשגת אורח חיים בריא יותר

 

לבחירת מקום המגורים, למשל, פרויקטים חדשים בקרית מוצקין, ישנה השפעה על אורח החיים הבריא ברמות שונות. ראשית, בחירה באזור מגורים נקי מעשן ופיח, כבר יוצרת עבורנו בסיס טוב יותר להימנעות ממחלות שונות, אשר מקורן בזיהום האוויר. הוסיפו לכך את האפשרות לבצע פעילות גופנית באוויר הצח, מבלי להתרחק מהבית ולנסוע אל אזור נקי יותר (לדוגמה, אל חוף הים), ותקבלו כבר שתי סיבות טובות לבחור באזור מגורים שאיננו סובל מזיהום אוויר.

 

כיצד מקום מגורים עשוי להשפיע על איכות החיים בגיל השלישי?

 

מקום מגורים איננו מתרכז רק באוויר הצח, הוא כולל את הדירה, הנוף הנשקף ממנה, את הקהילה שסביב לפרט ואלמנטים נוספים, אשר כל אחד מהם בנפרד וכולם גם יחד, הופכים את האדם לבריא יותר בגופו ובנפשו. אגב, לבריאות הנפש ולאיזון הנפשי ישנו קשר ישיר לשמירה על אורח חיים בריא, כך שמדובר בבונוס נוסף לבני כל הגילאים, אבל בעיקר לבני הגיל השלישי, אשר חשופים יותר למצבי דיכאון בשל שינויים הורמונאליים ושינויים אובייקטיביים אחרים בחייהם (כפרישה לגמלאות, התאלמנות, מוות של חברים וכד').

 

מיקומה של יצירת קשרים בגיל השלישי

 

גם לסביבה המקיפה את האדם המבוגר (שאף היא, תוצאה של בחירת מקום המגורים), לקהילה, ישנו חלק בהישארותו של האדם המבוגר בריא, מכיוון שברוב המקרים, לקהילה תומכת כזו ישנו משקל מכריע בהנחלת התחושה כי הוא עדיין חיוני ונוטל חלק במשהו גדול יותר, חיי הקהילה. כך שאין זה משנה אם המדובר בדיור מוגן או בחיים עצמאיים בסביבה רב-גילית, האדם חייב לחוש את עצמו חלק בלתי נפרד מהקהילה שסביבו.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.