forums

עבודות יצירה למבוגרים

מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
 
עבודות יצירה למבוגרים
סדנת יצירה היא חלק חשוב בשגרת היום של מבוגרים. באמצעות סדנאות מן הסוג הזה ניתן לעודד מבוגרים לקחת חלק בעבודות יצירה מיוחדות. לכל עבודת יצירה יש מאפיינים שונים, אך המטרה המשותפת לכולן היא לסייע למבוגרים וקשישים לשפר את איכות החיים שלהם. זו גם הסיבה לכך שעבודות היצירה משולבות לא רק במסגרות פרטיות אלא גם בבתי אבות, מוסדות דיור מוגן ועוד.

הנה למשל כמה עבודות יצירה למבוגרים שמאוד כדאי להכיר:
 

שזירת פרחים

בודות יצירה עם פרחים מתאימות גם לגברים ונשים מבוגרים שאין להם ניסיון בענף. השזירה יכולה להתבצע עם כל סוגי הפרחים ולכל אורך השנה. היא מפתחת את היכולת הקוגניטיבית של אנשים מבוגרים בכך שהיא גורמת להם לנסות לזהות את סוג הפרח, כמו גם מהווה מקור עניין ונושא לדיון.
 

סדנאות פסיפס

סדנאות פסיפס משפרות בעיקר את הטכניקה של אנשים מבוגרים. עבודות פסיפס מבוססות על שימוש באבנים קטנות והצמדה שלהן אחת לשנייה כדי ליצור תמונה. חלק מהמשתתפים בוחרים בתמונות מקוריות על מנת להפוך אותן ליצירות פסיפס גמורות, בעוד אחרים מעדיפים להעתיק עבודות קודמות. השיפור בטכניקה בא לידי ביטוי גם בעבודה מוטורית שגורמת לקשישים ומבוגרים תחושת סיפוק.
 

בצק סוכר

מבוגרים שמעדיפים את חלל העבודה של המטבח לא יסכימו לוותר על בצק סוכר. אחד המרכיבים הנפוצים באפייה המודרנית הפך לאחרונה לפתרון מועדף בקרב קשישים ומבוגרים שמעוניינים להשתתף בסדנאות יצירה. העבודה עם בצק סוכר פשוטה מכפי שנהוג לחשוב והיא מבטיחה תוצאות יפות במיוחד.
 

סריגת בגדים

אי אפשר לדבר על עבודות יצירה למבוגרים בלי להזכיר את סריגת הבגדים. הסריגה היא פעילות נפוצה מאוד בקרב קשישים ומבוגרים בכל רחבי העולם. באמצעות פעולות סריגה יכולים מבוגרים להפוך תחביב למקצוע, להפתיע חברים ובני משפחה וגם לדאוג לעצמם לפריטי לבוש חדשים. בנוסף, הסריגה מומלצת כפעילות יצירה בגלל שהיא מחייבת מיומנות גבוהה וטכניקה מדויקת.
 

איך בוחרים עבודות יצירה למבוגרים?

עבודות יצירה אהובות תורמות למי שמתעסק בזה וצריך לבחור אותן בקפידה. כדאי להביא בחשבון את המצב הרפואי של המבוגר, את יכולת התפיסה והזיכרון שלו ואת תחומי העניין האישיים. אין כמובן טעם לחייב מבוגרים בבתי אבות או מוסדות דיור מוגן לעסוק בעבודות יצירה מסוימות, אך חשוב בכל זאת לחשוף אותם לכמה שיותר אפשרויות.

בשורה החתונה, המטרה של עבודות יצירה למבוגרים היא לא רק לסייע להם להעביר את הזמן אלא גם להעניק להם ערך מוסף. את המטרה הזו משיגים רק באמצעות בחירה מוקפדת ורגישה של פעילויות או סדנאות מסוימות. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.