forums

כאבי צוואר בגיל השלישי גורמים עיקריים

הגיל השלישי כרוך בשינויים רבים בגוף ובעמוד השדרה. בין היתר, בגיל הזה מתחילים גברים ונשים כאחד לחוות כאבי צוואר בתדירות גבוהה יותר. למרות שהכאב אינו מסוכן, הוא פוגע בצורה משמעותית באיכות החיים של בני הגיל השלישי בארץ ובעולם.
 
כאבי צוואר בגיל השלישי  גורמים עיקריים

 

מתי מדובר על תהליך מסוכן?

קודם כל צריך לזכור שכאבי צוואר בפני עצמם לא בהכרח מעידים על מחלה או תופעה פיזיולוגית מסוכנת. יש לפנות לבדיקה רפואית מהירה רק אם הכאב חזק מאוד והוא מלווה בתסמינים נוספים כמו ירידה בכוח הזרועות או תחושת נימול בידיים. בכל שאר המצבים ניתן להסתפק בשינוי אורח החיים על מנת למנוע את הישנות הכאבים בעתיד.

 

סיבות נפוצות לכאבי צוואר

הצוואר הוא מוקד הפעילות של עמוד השדרה, חוט השדרה ומערכת העצבים שיוצאים ממנו. המבנים הללו עלולים להיפגע במשך החיים ובעיקר בגיל השלישי בדרכים שונות, כגון:

 

 עומס יתר 

הגורם הכי נפוץ לכאבים אלו בגיל השלישי הוא עומס יתר. העומס נובע משימוש לא נכון בעמוד השדרה לאורך השנים ומהרגלים שגויים של הרמת ציוד כבד, ישיבה או אפילו שכיבה במיטה. עומס יותר גם נוצר בגיל השלישי בשל עבודה ממושכת ותנוחה לא מתאימה בעת נהיגה על רכב פרטי.

 

פגיעה במפרקים ובחוליות בעמוד השדרה

בעמוד השדרה יש אזורים עם כושר תנועה מוגבל ואזורים בעלי כושר תנועה ורסטילי יותר. תנועה מרובה כמו זו שמאפיינת את הצוואר גורמת במשך השנים לשחיקת המפרקים, מה שבא לידי ביטוי בכאבים  אצל בני הגיל השלישי.

 

 פריצת דיסק צווארי 

זהו גורם נדיר אך לא פחות מסוכן. פריצת דיסק זו לא רק מדגישה את כאבי הצוואר ופוגעת באיכות החיים, אלא גם גורמת לחץ על עצב תחושתי ולכן גם לכאבים עזים בשאר חלקי הגוף. הפתרון הוא לשקול טיפול בפריצת דיסק צווארי ולהתייעץ עם אנשי מקצוע.

 

סימנים של פריצת דיסק

פריצת דיסק מסוג זה מתאפיינת בכאבי כתף שמוקרנים מהצוואר ובכאבים בין השכמות. מזהים אותה גם לפי חולשה בגפיים שנובעת מלחץ על שורש העצב, מסחרחורות וכאבי ראש וממיגרנה. הבעיה היא שאצל בני גיל הזהב מופיעים חלק מהתסמינים האלה גם בלי קשר לבעיות וכאבי צוואר, לכן חשוב מאוד לפנות לייעוץ רפואי בשביל למצוא טיפול.

 

טיפול בפריצת דיסק מסוג זה

ההבדל העיקרי בכל הנוגע לטיפול בפריצת דיסק צווארי הוא בין הרפואה הקונבנציונאלית והאלטרנטיבית. ברפואה הקונבנציונלית משתמשים בניתוח אנדוסקופי כדי לשמר ולשפר את התנועה, תוך כדי שמוציאים חלק מהדיסק הצווארי או הרקמה שלוחצת על הנקודה הרגישה. לעומת זאת, בטיפול האלטרנטיבי מנסים להוריד את עוצמת הכאב המוקרן מחוליות הצוואר ומרפים את שרירי חגורת הכתפיים כדי לעודד את זרימת הדם לאזור.

 

בחירת טיפול לכאבים

לא כדאי לבני הגיל השלישי להקל ראש בכאבי צוואר. חשוב לעקוב אחר התסמינים ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע. יש לברר מה המשמעות בפועל של כאבים שונים, לבחון את המצב בפרספקטיבה רפואית רחבה ולבדוק אפשרויות טיפול. כך ניתן למנוע את הכאבים ובטווח הארוך גם לחסוך פגיעה באיכות החיים שמאפיינת את הגיל השלישי ואת גיל הזהב. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.