forums

נזקי נחירות בגיל השלישי

לא מעט אנשים כיום סובלים מתופעת הנחירות ומחפשים לה כל פתרון שיוכלו למצוא. הנחירות עצמם מוגדרות כרעשים שמשמיע אדם במהלך השינה, רעש שנגרם מהיווצרות של כלי הנשימה במהלך השינה.
 
נזקי נחירות בגיל השלישי

מהן הנחירות?

 

ראשית חשוב לציין שבאופן כללי וגורף ניתן לומר שאין סכנה בריאותית ממשית או מוחשית בעצם הנחירות עצמן, הבעיה שהן מביאות עימן היא בעיקר חברתית, שכן האדם הישן כלל לא שומע את עצמו ובדרך כלל לא מודע לכך שהוא נוחר אך בנחירותיו הוא עלול להפריע למי שישן לידו או אפילו בחדר הסמוך. כפי שמיד נראה מכיוון שמדובר בתופעה שחוצה כמה תחומים ברפואה - יש כמה אפשרויות לטיפול והקלה - חלקן רפואיים וחלקם כאלה שנחשבים לתומכים ברפואה.

 

נחירות של אנשים בגיל השלישי

 

כאשר מדובר על נחירות של אנשים בגיל השלישי מקבל הנושא משנה חשיבות, שכן גם אם בריאותו של אותו אדם תקינה - היווצרות דרכי הנשימה אינה תופעה מומלצת, שכן היא גם עלולה לגרום להפחתת אוויר וחמצן שמגיעים לריאות ומהן למחזור הדם ולשאר איברי הגוף. לכן בגילאים אלה חשוב מאד לטפל בתופעה, או לפחות להביא להקלה של הנחירות באופן יזום ולו רק במהלך השינה. כאשר היווצרות דרכי הנשימה תצטרף לבעיות רפואיות אחרות - עלול להתקבל מצב בעייתי יותר מבחינה בריאותית.

 

מה עושים עם הנחירות?

 

יש כמה רופאים שאפשר וכדאי להתייעץ איתם כאשר מתעוררת בעיה חמורה של נחירות בקרב אנשים בגיל השלישי:

 

רופא משפחה

 

רופא המשפחה עשוי להימצא ככתובת טובה להערכת המצב ולקבל מידע, גם אם כללי אודות התופעה והנזקים שלה לטווח הקצר או הארוך.

 

רופא מתמחה

 

רופא המתמחה בתחום של אף, אוזן וגרון יוכל לבדוק האם בין איברים אלה ובחיבורים ביניהם נעוץ הגורם לנחירות וכך יוכל להמליץ על הטיפול המתאים.

 

רופא שיניים

 

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים פונים לעזרתו של רופא השיניים, שכן הם יודעים ומבינים את הידע שלו ואיך רפואת השיניים קשורה באופן ישיר גם לנושא של נחירות.

 

אין סיבה לסבול יותר

 

כיום אין סיבה ממשית לסבול מנחירות, ללא קשר לעוצמה או לדרגה שלהן, מהסיבה הפשוטה שיש שלל אפשרויות טיפול העשויים לסייע להפחית את העוצמה או אפילו להעלים לגמרי את הנחירות. החוכמה היא למצוא את השיטה המתאימה ביותר עבור אנשים בגיל השלישי.

 

איך מטפלים בנחירות?

 

במידה והצעות או המלצות של רופא המשפחה והרופא מתחום אף אוזן וגרון לא סייעו - זה הזמן לקבוע תור לביקור אצל רופא השיניים. אנשים רבים בגיל השלישי נוטים לחרוק שיניים בזמן השינה, מה שגורם בעצמו להיווצרות מעברי האוויר וכך בעצם לגרום לנחירות בעוצמה זו או אחרת. בפתרון למצב זה הוא התקן סד דנטלי (סד לילה) המותאם באופן אישי לכל אדם בנפרד ומתאים בדיוק למבנה הפה והשיניים. כך מורחקות השיניים זו מזו ואין הן נוגעות האחת בשנייה. בדרך זו גם גדל מעבר האוויר וגם השיניים לא נפגעות מהחריקה.

 

חשוב מאד לזכור ולהבין

 

נחירות אינן גזירת גורל ויש איך לטפל בהן. אף אחד לא רוצה לקום בבוקר ולשמוע שהוא נוחר בלילה עד כדי שהוא מפריע לאנשים אחרים לישון בבית, בעיקר כשאין הוא כלל מודע לזה ויתרה מכך - לא יכול לשלוט בכך. בזכות טיפולים חדשניים ומתקדמים יכולים אנשי הגיל השלישי לישון טוב בלילה לצד האנשים האהובים עליהם בדרך כזאת שכולם יישנו טוב - שינה אורכה, עמוקה ואיכותית ללא הפרעות. שינה טובה מביאה איתה איכות חיים גבוהה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.