forums

זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי

גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
 
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
אחד הגופים האמור לדאוג לרווחת האוכלוסייה המבוגרת הינו המוסד לביטוח לאומי שהופקד על ידי המדינה כגוף הנותן מענה לקבוצת גיל זאת. פעילות זאת של המוסד הינה חלק עיקרי ומהותי בפעילותו שמשתרעת על מתן סיוע ותמיכה גם לאוכלוסיות נוספות בתחומים אחרים, כאשר לאורך כל תקופת חיינו משלמים אנו, אזרחי המדינה, תשלומים לביטוח לאומי וכך שומרים על הזכות לקבלת קצבאות ותשלומים בתקופות ובאירועים הנדרשים לכך.

 

קצבאות ומענקים

ישנם מספר סוגי קצבאות ושירותים אותם מעניק המוסד לביטוח לאומי לקשישים ולבני משפחותיהם על פי החוק -

 

קצבת זקנה:

ניתנת לקשישים אשר זכאים לכך לאחר שעמדו בתשלומים לאורך השנים, כאלו שעברו תקופת הכשרה נדרשת והעומדים במבחן ההכנסות של הביטוח הלאומי. נכון לשנת 2018, סכום הקצבה עומד על סך של 1,535 ₪ ליחיד. החל מגיל 80 הסכום עולה לסך של 1,622 ₪. הסכום המגיע עבור זוג עומד על סך של 2,307 ₪ ובקרב זוג בו הזכאי לקצבה הינו בן 80 - על סך של 2394 ₪. סכומים אלו הינם בסיסיים ויש עליהם תוספות בגין ילדים שאינם נשואים.

 

קצבת שאירים:

משפחתו של קשיש שהיה מבוטח בביטוח לאומי, נפטר והשאיר אלמנה ויתומים, זכאית לקצבת שאירים והטבות נוספות שנובעות מחוק משפחות חד הוריות. שיעור הקצבה משתנה ונקבע על פי גיל האלמנה, מספר הילדים, ותק ועוד. לקצבה זו מתווספים על פי הצורך מענקי חימום, מענקים עבור חתונה, בר ובת מצווה, מענקי מחייה ולימודים ועוד.

 

גמלת סיעוד:

קשיש אשר הגיע לגיל פרישה, גר בביתו ולא בבית אבות, עומד במבחן ההכנסות, אינו מקבל קצבה ועומד במבחן המגדיר אותו כסיעודי זכאי לגמלת סיעוד. הפרמטרים המגדירים מצב סיעודי הינם אי יכולת לבצע פעילות יום יומית כגון רחצה, אכילה, ניידות וכדומה. גמלה זו ניתנת על ידי שעות טיפול של מטפל סיעודי.
לחילופין, ניתן לקבל תשלום כספי ובאמצעותו לבחור באופן פרטי את הגוף המסייע בסיעוד. הסיעוד הכספי נועד גם לסייע לקבלת שירותים נוספים כמו משדרי מצוקה, טיפולים במרכזי יום, שירותי כביסה, מוצרי ספיגה וכו'. 

 

מענקים נוספים:

 המוסד לביטוח לאומי אחראי לקבלת מענקים נוספים דוגמת מענקי פטירה וקבורה, גמלאות, חימום, השלמת הכנסה ועוד. באם נתקלתם בקשיים בירוקרטיים כאלו ואחרים מצד המוסד ו/או סירוב לתשלום קצבאות מסיבות שונות, ניתן לפנות כיום למשרד עו"ד המתמחים בדיני הביטוח לאומי לטובת קבלת ייעוץ וסיוע מקצועי בנושא.

 

שירותים נוספים

שירותי ייעוץ לקשיש: המוסד לביטוח לאומי גם נוהג לספק שירותי ייעוץ הדרכה והכוונה לקשישים נזקקים. שירותי אספקת מתנדבים: המוסד דואג לשליחת מתנדבים לבית הקשיש. מתנדבים צעירים אשר מסייעים לו בתפקוד היום יומי. מתנדבים אלו אף מאתרים קשישים הנמצאים במצבי סיכון. תמיכה במשפחות: המוסד מקיים מפגשי וקבוצות תמיכה לקשישים ובני משפחותיהם הנמצאים במצבי משבר שונים בהתאם הצורך הקיים ואופי המקרה.

.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.