forums

השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי

העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
 
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי

 

זוגיות חדשה בגיל השלישי

תוחלת החיים הולכת ועולה כמו גם איכות החיים בגיל השלישי. אין פלא, אפוא, שבקרב האוכלוסייה של בני 60+ רבים מוצאים עצמם במערכת יחסים זוגית חדשה.  מערכות יחסים זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי הן בעלות פוטנציאל עצום לתרום לשמחת החיים, אולם לא פעם הן מעוררות סוגיות משפטיות לא פשוטות, אשר עלולות להעיב על יחסיהם של מי מבני הזוג עם בני משפחתם.

 

ידועים בציבור

חשוב להבין שאין הכרח לקיים חתונה כדי להיחשב בני זוג. בדרך כלל מגורים משותפים וניהול מערכת יחסים המאופיינת באכפתיות הדדית, קרבה, שלא לומר אהבה ויחסי אישות, די בהם כדי שבני הזוג יחשבו ידועים בציבור על כל המשתמע מכך. מצבם המשפטי של ידועים בציבור הוא זהה כמעט לחלוטין לזה של בני זוג שנרשמו כנשואים במשרד הפנים. בין היתר בן או בת זוג ידועים בציבור זכאים לרשת את בן זוגם ממש כאילו היו נשואים.
צוואה הדדית הן דרך מצוינת להסדיר ענייני ירושה של רכוש משותף שצוברים בני זוג נשואים או ידועים בציבור.

 

 

ילדים בוגרים החוששים לחלקם בעיזבון

נסיבות אופייניות בהן מתעוררים חיכוכים הן כאשר ילדים בוגרים חוששים שבן/בת הזוג החדשים של אימם או אביהם יזכו לקבל רכוש שלטעמם אמור בסופו של דבר להגיע לידיהם. פעמים רבות מי שנכנסים למערכת יחסים זוגית חדשה בגיל השלישי הם אלמנים ואלמנות שהיו נשואים שנים רבות ולהם ילדים בוגרים. מכיוון שילדים אלה כבר התייתמו מאב או אם אך טבעי הוא שהם נותנים דעתם לנושא חלוקת הרכוש שצברו הוריהם. המצב הרגיל הוא חלוקה שווה בין הילדים אולם מרגע שנכנס בן זוג חדש לתמונה קיים חשש שחלק מהרכוש יעבור לידי בן זוג כזה. חשוב לציין כי צוואה משותפת שעורכים הורים היא דרך מצוינת להבטיח שהילדים המשותפים לא יאלצו להשלים עם בן/בת זוג חדש היורש עימם.

 

הסכמי ממון

הסכם ממון הוא כלי המבטיח את האופן בו יחולק רכוש במקרה של פרידה. לעיתים קרובות בני זוג שהחלו דרכם המשותפת בגיל השלישי אינם עורכים הסכם ממון וחבל. דווקא זוגות כאלה עשויים להפיק תועלת רבה מהסכם ממון מכיוון שבלעדיו תבוצע חלוקת הרכוש לפי חוק יחסי ממון שהוראותיו מתאימות יותר לזוגות שהחלו לצבור רכוש משותף סמוך לתחילת דרכם כאנשים בוגרים. בני זוג שהכירו בגיל מאוחר יחסית מביאים עימם למערכת היחסים החדשה רכוש שצברו בעצמם או עם בן/בת זוג קודמים. עריכת הסכם ממון תבטיח חלוקה הוגנת במקרה של פרידה. חשוב מאוד להבין שגם ידועים בציבור יכולים לערוך הסכם ממון ולהביאו לאישור בית המשפט.

 

חוסר תום לב

יש וגברים ונשים מבוגרים נופלים קורבן למי שמבקשים את קרבתם כאילו ממניעים טהורים ורגשות חיבה אך למעשה כל רצונם הוא להשיג לעצמם נתח מרכושם. הסכנה להתפתחות כזו גוברת ככל שהמצב הנפשי של בן הגיל השלישי מורכב יותר. לא פעם הגיעו לדיון בבתי המשפט לענייני משפחה מקרים של קשישים שהלכו לעולמם תוך שהותירו אחריהם צוואות לטובת מטפל או מטפלת שסעדו אותם (תמורת תשלום) בשנותיהם האחרונות.


 

מינוי אפוטרופוס

חשוב לדעת שניתן לתקוף צוואות שנערכו על ידי מי שדעתם אינה צלולה כמו גם צוואות שנערכו תחת השפעה בלתי הוגנת. מצבים כאלה ניתן למנוע באמצעות מינוי אפוטרופוס לאדם מבוגר שכבר אינו כשיר משפטית לנהל ענייניו. כאמור, זוגיות חדשה בגיל השלישי עשויה להביא עימה אושר גדול אולם כדי להימנע מחיכוכים ועימותים משפטיים חשוב לנצל כלים כגון צוואות משותפות, הסכמי ממון ואפוטרופסות.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.