forums

פיטורי עובד לפני גיל פרישה

הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
 
פיטורי עובד לפני גיל פרישה

מבוגרים לקראת פנסיה? החוק מגן עליכם

 

עובדים מבוגרים נוטים לחשוש שמא יפוטרו ממקום העבודה שלהם, שכן אין ספק שהיחס בשוק העבודה כלפי מבוגרים הוא פחות טוב מכפי שנהוג כלפי הצעירים. אם אתם חוששים מפני מצב שבו יפטרו אתכם לפני הפרישה, יהיה כדאי לכם פשוט להכיר בחוק, אשר מורה על כך שאפליה בשל גיל איננה דבר תקין.

 

אל תתנו למעסיק לפגוע בזכויות שלכם

 

אם יצא לכם להתמודד עם מקרה שבו החליטו לפטר אתכם אך ורק בגלל הגיל שלכם, אז מצדכם תצטרכו לפנות בהקדם אל עו"ד דיני עבודה שיוכל לעזור לכם להתמודד עם הסיטואציה מבחינה חוקית בהקדם ולהבטיח שאתם לא תצטרכו לשבור את הראש בניסיונות לקבל את שמגיע לכם. עורך דין מקצועי ומנוסה יוכל להסביר לכם כיצד עליכם לפעול מבחינה חוקית, ומהם הדברים שמגיעים לכם, כך שאתם תוכלו לדעת בדיוק כיצד עליכם להתנהל.

 

כל מקרה והסיבה שלו

 

בדרך כלל כאשר מדובר על זכויות עובדים, חשוב לשים לב שכל מקרה צריך להיבחן לגופו. כך שאם אתם נאלצים לעבור מצב לא נעים שבו אתם חושדים שפגעו בזכויות שלכם, יהיה כדאי לכם לפנות אל גורמים מקצועיים שידעו לעזור לכם ולהתאזר בסבלנות עד שתבינו טוב יותר מה אתם צריכים לעשות בכדי להיות בטוחים שאתם עושים את הדבר הנכון בעבורכם.

 

בדיקה ראשונית באתרים רלוונטיים ברשת

 

במקרה שבו אתם לא בטוחים מה מגיע לכם מבחינה חוקית, והאם המקרה שלכם נחשב לכזה שבו הזכויות שלכם נפגעו, תוכלו לעשות בדיקה ראשונית באינטרנט באתרים רלוונטיים, כגון: כל זכות, אתר משרד העבודה והרווחה ועוד. בכך תוכלו לדעת טוב יותר מה עליכם לעשות אם אתם רוצים להבטיח שאתם מתנהלים כשורה ופועלים בצורה כזו שתטיב אתכם בסופו של דבר.

 

לפעמים מדובר בהליך ארוך ולא פשוט

 

עליכם לשים לב שאם אתם מאמינים שהחליטו לפטר אתכם מחמת גיל, יהיה עליכם להוכיח זאת ולהסביר מה הוביל אתכם לחשוב בצורה כזו. במקרים מסוימים זה יכול להיות יותר קל מאשר במקרים אחרים, ולפיכך אתם צריכים לשים לב שאתם פשוט עושים את הדבר הנכון ביותר, כך שתוכלו לדעת שאתם לא תפעלו בצורה שגויה.

 

התייעצות ראשונית עם עורך דין דיני עבודה

 

בדרך כלל התייעצות קצרה עם עורך דין יכולה לעזור לכם להבין טוב יותר באיזו סיטואציה משפטית אתם נמצאים והאם מגיע לכם לקבל את אשר אתם דורשים. בסופו של דבר אתם צריכים לשים דגש על התנהלות חכמה מצדכם, וזאת תוך כדי שאתם לא מוותרים על אף אחת מהזכויות שלכם. אל תהססו לעמוד על שלכם ולעשות כל שאתם יכולים בכדי למצות זכויות שלכם שנפגעו. גם אם מדובר בהליך שיכול לקחת זמן רב ויהיה מסובך מבחינה בירוקרטית, אתם רק צריכים להיות סבלניים ולדעת שאתם עושים את הדבר הנכון ביותר.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.