forums

ניצול כלכלי של קשישים

רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
 
ניצול כלכלי של קשישים

למנוע ניצול כלכלי של ההורים

 

ניצול כלכלי של קשישים זוהי תופעה מבישה שממדיה התעצמו בשנים האחרונות. התמימות וכושר שיקול הדעת הירוד של מבוגרים בני הגיל השלישי,  לרוב עקב פגיעה בחדות המנטלית, השמיעה והראייה, עלול להוביל לכך שהם יקבלו החלטות כלכליות שגויות עקב ניצול של גורמים שונים.  הניצול יכול להתבצע על ידי נוכלים בטלפון או דרך מפגש פרונטלי עם אדם זר, אך גם על ידי גורמים קרובים, כמו מטפלים זרים או ישראלים שמתקרבים אל הקשיש רק מתוך מטרה להשים יד על כספו ורכושו.

 

חשוב לפנות לעורך דין בעת הצורך

 

ברגע שבו הבחנתם בניצול כלכלי של קשישים, תצטרכו פשוט לשים לב שאתם בוחרים לפנות אל עורך דין פלילי מנוסה שיוכל לעזור לכם. אין זה משנה אם מדובר בהורים שלכם שעברו מצב לא נעים או שקשישים אחרים שנתקלתם בהם, תעשו כל שאתם יכולים בכדי להבטיח שהקשיש יוכל להתמודד היטב עם המצב שבו הוא נמצא.

 

נוכלות טלמרקטינג

 

חברות רבות מנצלות את הפגיעה בשיקול הדעת שיש לקשישים, וזאת על ידי ניסיונות לשווק להם מוצרים בטלפון על ידי בלבולם. זהו ללא ספק מצב שיכול להיות לא נעים בכלל, אבל אם אתם שמים לב שדבר כזה קורה לאחד הקרובים אליכם, אל תעברו על כך בשקט, שכן ניתן לפנות אל הגורמים לאכיפת החוק ולקבל פיצויים על שהתרחש. אל תוותרו עד שהצדק ישוב על קנו והקשיש שחווה את המצב הזה יקבל בחזרה בדיוק את שמגיע לו.

 

מחנכים להתמודדות נכונה

 

אם אתם רוצים לשמור על ההורים שלכם ולדעת שהם לא יצטרכו להסתבך יותר מידי, יהיה כדאי לכם להסביר להם בצורה פשוטה שבמקרים רבים אנשים שמנסים למכור להם מוצרים דרך הטלפון עלולים להתברר ככאלה שמציעים להם עסקאות לא הוגנות ומנסים לנצל את שיקול הדעת שלהם. אם תודיעו להם על כך מראש, יגברו הסיכויים שהם ידעו להתמודד טוב יותר עם סיטואציה מהסוג הזה, וזה ללא ספק דבר שאתם צריכים לחשוב עליו.

 

 

נוכלות פנים אל פנים מול הקשיש

 

חשוב לשים לב שיש מקרים רבים של נוכלות שמתרחשת פנים אל פנים, בפגישה עם אדם זר. אם אתם דואגים להורים שלכם ונמצאים אתם לעתים קרובות, יהיה כדאי לכם לשים לב שאתם בוחרים שלא להזמין סוכני מכירות או אנשי מקצוע זרים שייפגשו אתם אחד על אחד, שכן הם עלולים לנצל אותם לרעה. מקרים נוספים של ניצול הם של גורמים הקרובים לקשיש, כמו מטפל צמוד או "חבר". נוכלים מהסוג הזה יוצרים קשר חם עם הקשיש מתוך מטרה לשים יד על כספו ורכושו.

 

אם נתקלים במקרה בעייתי פועלים בהקדם

 

ברגע הראשון שבו נתקלתם במקרה שבו קשיש נוצל לרעה, המטרה שלכם תהיה פשוט לפעול בהקדם ולשים לב שאתם בוחרים לפנות אל רשויות החוק במטרה לטפל בסיטואציה ולקבל בחזרה את מה שמגיע לאדם הקשיש. תעמדו על הזכויות שלכם ותזכרו שבסופו של דבר אתם אלו שנמצאים בצד הצודק. אם אתם לא בטוחים לגבי סיטואציה כזו או אחרת, תמיד תוכלו למצוא מידע ברשת כמעט לגבי כל מקרה.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.