forums

בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית

לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
 
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית

 

מי עורך את מבחני אמיר ואמירם?

 

על-מנת להוכיח בקיאות בשפה זו ישנן 3 בחינות אפשריות שצריך לעבור - הבחינה הפסיכומטרית וכן מבחני אמיר ואמירם. ההבדל העיקרי בין מבחן אמיר לבין מבחן אמירם הוא תקפות הציונים - המבחן הראשון נערך על-ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה (שאחראי גם על הבחינה הפסיכומטרית), ובהתאם הציון בו תקף בכל מוסד לימוד אקדמי בארץ, ואילו המבחן השני נערך באוניברסיטאות ומכללות ספציפיות ותקף רק בהן.

 

כיצד מבוצע המבחן?

 

הבדל נוסף, פחות מהותי, הוא הדרך שבה עונים על השאלות: במבחני אמיר הנבחנים מסמנים את התשובות בכתב, ואילו במבחני אמירם סימון התשובה הנכונה עבור כל שאלה הוא באמצעות מחשב (שבו גם מוצגות השאלות כמובן). למי שלא מתורגל בעבודה מול מחשב, מומלצת באופן טבעי האופציה של מבחן אמיר (ראו כאן). לכן לרב מבוגרים בוחרים באפשרות השניה, עבודה ללא מחשב בשל חוסר תרגול או מיומנות.

 

כמה זמן אורך המבחנים?

 

הבדל שלישי שיש לקחת בחשבון כשמתלבטים איזו בחינה לעבור כדי להוכיח שליטה באנגלית ולהתקבל למסלול הלימודים הנחשק, או לחלופין לקבל פטור מכל הקורסים באנגלית או מחלקם, נוגע לסוגיית הזמן: במבחן אמירם הזמן המוקצב הוא לכל שאלה בנפרד, כך שגם אם ישנן שאלות קלות מבחינתכם ועניתם עליהן מהר, לא יהיה לכם זמן רב יותר לשאלות הקשות. בנוסף גם אי אפשר לחזור לשאלות שכבר עניתם עליהן כדי לבדוק את התשובה או לתקן. במבחני האמיר לעומת זאת פרק הזמן הוא באופן כללי לכל אחד מהפרקים, כך שמענה מהיר על חלק מהשאלות משאיר זמן רב יותר לשאלות האחרות.

 

מהו המבנה של כל מבחן?

 

מבחינה אופי המבחן ומבנהו אין כמעט הבדלים - בשני המקרים ישנם 3 פרקים והם השלמת משפטים, ניסוח מחדש והבנת הנקרא. בפרק השלמת המשפטים המטרה היא לבחון את אוצר המילים ואת היכולת ליישם אותו בהקשרים נתונים. בפרק הניסוח מחדש המטרה היא לבחון את היכולת להבין משפטים מורכבים ואת המהות שלהם (באמצעות בחירה נכונה בנוסח השונה הנכון מתוך ה-4), ואילו הפרק של הבנת הנקרא מציג לנבחנים קטעים שעוסקים בנושאים שונים ממגוון עולמות תוכן וכן שאלות לגבי מה שקראו. בשני הפרקים הראשונים רמת הקושי של השאלות עולה בהדרגה ואילו בפרק השלישי הסדר של השאלות הוא כרונולוגי.

 

למה כדאי לתרגל את המבחנים?

 

מומלץ לתרגל את הבחינות לפני שניגשים אל אחת מהן - כדי לדעת למה לצפות ולתרגל את סוג השאלות שמופיעות במבחנים אלה, וכן לתרגל ניהול זמן אפקטיבי. התרגול, בפרט לבני הגיל השלישי, יביא בצורה חד משמעית לתוצאות יותר טובות. אנשים שלא תרגלו זמן רב את השפה זקוקים לריענון.

 

הפרק באנגלית בבחינה הפסיכומטרית

 

בנוסף לאופציות של מבחן אמיר ושל מבחן אמירם ישנה כאמור האופציה של הבחינה הפסיכומטרית. החיסרון שלה היא שבמבחן זה ישנם גם פרקים במתמטיקה ובעברית, ואם המטרה היא רק הוכחת ידע באנגלית ובקיאות בשפה חשובה זו, כמובן שאין טעם במבחנים כוללים. בכל מקרה הפרק באנגלית של הבחינה הפסיכומטרית מורכב מ-22 שאלות, ובדומה למבחני האמיר והאמירם גם בבחינה זו ישנן שאלות מ-3 הסוגים הנ"ל (השלמתם של משפטים, ניסוחם מחדש של משפטים והבנת הנקרא).

 

איך להתכונן למבחנים?

 

מומלץ לתרגל קריאה באנגלית, האזנה לאנגלית (בין אם בטלוויזיה ובין אם באינטרנט, וישנם גם אתרים ייעודיים שמסייעים בהכנה למבחנים באנגלית). בדרך זו גם תשפרו באופן כללי את השליטה בשפה ותזכו במיומנות חשובה בכל גיל, גם תבטיחו לעצמכם סיכויי הצלחה גבוהים יותר וגם תגיעו למבחן - בין אם אמיר, בין אם אמירם ובין אם הפסיכומטרי - עם ביטחון עצמי רב יותר, מרכיב שגם לו תרומה להצלחה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
לקריאה
עבודה בגיל השלישי – מהן זכויות גמלאים ועובדים מבוגרים?
לא מעט עובדים שמגיעים לגיל הפרישה, מעוניינים להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה או לעבוד במקום עבודה חדש, בו יש תנאי העסקה שמתאימים לגילם המתקדם
לקריאה
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית
לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
לקריאה
קורס הכשרת גימלאים להוראה באנגלית
אנשים רבים, בייחוד לאחר היציאה לפנסיה ובגיל השלישי, מחפשים דרכים בהן יוכלו להשתלב בחיים הציבוריים וכן לתרום את חלקם לחברה בצורה כזו או אחרת.
לקריאה
יזמות בגיל השלישי - על השקעה בנדל"ן כבר חשבתם?
אחד מהיתרונות בגיל השלישי הוא שכל עיתותיכם נתונות בידיכם. לעיתים, את כל מה שרציתם לעשות לאורך כל השנים בהן עבדתם ולא היה לכם זמן לנשום, תוכלו להגשים עכשיו. על השקעה בנדל"ן, כבר חשבתם?
לקריאה
לא מפסיקים לגדול וללמוד גם בבתי הדיור המוגן
גם בבתי הדיור המוגן המבוגרים שבחבורה ממשיכים ללמוד ולהחכים במגוון נושאי הנדל"ן ועוד. היכנסו למאמר הבא והעשירו ידע רב איך גם בגיל השלישי אפשר ללמוד נדל"ן לבד.
לקריאה
קורס גינון לבני הגיל השלישי
מבוגרים בגיל הזהב מחפשים תעסוקה למילוי שעות הפנאי. אחד הפתרונות הטובים הוא קורס גינון אחת. את קורס הגינון ניתן לעבור בטווח רחב של גילאים ובמגוון מוסדות הפזורים ברחבי הארץ. הקורס לא דורש ידע קודם והוא מתאים לגברים ונשים כאחד.
לקריאה
לימודים בגיל הזהב– הסבת מקצוע לעבודה
לימודים אקדמאים או לימודי תעודה? בדרך כלל אנשים צעירים אשר סיימו צבא מתחבטים בסוגיה הזאת, אולם בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה היענות מרשימה מאוד בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ללימודים – הרחבת האופקים ומציאת עבודה גם בגיל הזהב.
לקריאה
אסקייפ רום - פעילות חברתית בגיל הזהב
אז נכון, מזמן עברתם את גיל עלילות הבלשים וסיפורי הרפתקה כאלה ואחרים לא תופסים נוכחות רבה על המדפים בספרייה האישית שלכם. אבל כשאתם בעצמכם מתמזגים עם העלילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, כשאתם נדרשים להפעיל את מיטב הכישורים במטרה להיחלץ מתסריט אימים כזה או אחר, וכשאתם נדרשים להיות הבלשים בכבודם ובעצמם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
לקריאה
תכניות בריאות בטלוויזיה עבור הגיל השלישי
ערוצי הטלוויזיה השונים מספקים כיום מגוון תכני בריאות. במסגרת תכנים אלו ניתן למצוא מגוו טיפים ומידע בריאותי חשוב עבור בני הגיל השלישי.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.