forums

סימנים לסרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הוא שם גולל לגידולים במעי הגס, ברקטום או בתוספתן. זהו סוג הסרטן השלישי בשכיחותו בעולם והשני בשכיחותו בישראל כשבכל שנה מתגלים בארץ כ-3500 חולים חדשים. במאמר הבא ננסה להבין את גורמי הסיכון והסימנים לזיהוי מוקדם שלו.
 
סימנים לסרטן המעי הגס
 

גורמי סיכון

 

עוד לפני שמגיעים להיבדק, ישנם כמה גורמי סיכון שצריך להכיר על מנת להיות ערניים יותר. הראשון הוא הגיל. ישנה שכיחות גבוהה הרבה יותר למחלה בגיל השלישי, ולמעשה 80% מהחולים הם מעל לגיל 60. גורם הסיכון השני והמשמעותי לא פחות הוא ההיסטוריה המשפחתית. אם יש או היה לכם במשפחה ובעיקר בקרבה ראשונה סרטן המעי הגס, כדאי שתפנו למרפאת כירורגיה קולורקטלית על מנת להיבדק וסביר להניח שהרופא יבקש מכם להיבדק בתדירות גבוהה. גורמי סיכון נוספים הם מחלות מעי דלקתיות, הימצאות פוליפ, וכמובן, תזונה עשירה בבשר אדום או בשר מעובד.

 

סימנים

 

הנה כמה סימנים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה ולאותת לכם שעליכם להיבדק: דימום מפי הטבעת או דימום בצואה, צואה שחורה שיכולה להעיד גם היא על דימום פנימי, שינוי באיכות היציאות, שינוי בתדירות היציאות, חסימה בצואה, תחושה של התרוקנות חלקית כשמסיימים, כאבי בטן שאין להם הסבר אחר, אנמיה שמעידה על ירידה בהמוגלובין מה שיכול להעיד על דימום פנימי נסתר, צואה עם ריר או כל דבר אחר שאינו שגרתי בכל מה שקשור לבטן וליציאות שלכם. הבעיה העיקרית עם סוג סרטן זה היא שלא תמיד יש סימנים מוקדמים מה שיוצר גילוי מאוחר.

 

איך מאבחנים סרטן המעי הגס?

 

במרפאה אשר מתמחה בכירורגיה קולורקטלית ניתן לעשות קולונוסקופיה, שזו השיטה שנחשבת לשיטה המומלצת ביותר בישראל ובמערב. במידה ומוצאים פוליפים, ניתן לכרות אותם ולקחת מהם דגימות על מנת לבחון את הרקמה שהודגמה. בדיקות נוספות שקיימות – MRI שזו בדיקה של אנטומיית המעי הגס שבודקת את עומקו של הגידול, סיגמואידוסקופיה שזו בדיקה שדורשת שימוש בכדורים משלשלים ובחוקן והיא מאבחנת 70-80% מהגידולים במעי, וקולונוסקופיה וירטואלית שלא ניתן לקחת בה ביופסיות אם צריך ואם מתגלים פוליפים, צריך לעבור לקולונוסקופיה רגילה.

 

אורח חיים וסרטן המעי הגס

 

כפי שציינו אורח חיים הוא אחד מגורמי הסיכון ושמיר על אורח חיים בריא, מפחיתה באופן משמעותי את הסיכויים לחלות במחלה. גם בגיל השלישי אפשר להתחיל ולשמור על אורח חיים בריא יותר, מה שמתבטא באי אכילת בשר אדום או מעובד או הפחתה כמה שיותר ממנו, אכילת פירות וירקות בכמות מוגברת כמו גם שמירה באופן כללי על המשקל וכמובן, פעילות גופנית. מחקרים מוכיחים שהקטנת הסיכויים לחלות במחלה היא עד ל-80% למי ששומר על אורח חיים בריא ומאוזן.

 

גילוי מוקדם הוא המפתח

 

כפי שציינו, הבעיה עם סרטן המעי הגס היא שלא תמיד יש סימנים מקדימים וכשהם מגיעים, זה עלול להיות כבר בשלב מאוחר מידי. רבים מהניגשים להיבדק הינם בני הגיל השלישי שנראה כי התייחסותם לתסמינים הנה לעתים תדירה יותר, שכן הם מעורבים יותר בבדיקות ומודעים לחשיבותן.  מי שיש לו את אחד מגורמי הסיכון ובעיקר מי שיש לו היסטוריה משפחתית, חייב להגיע למרפאה אשר מתמחה בכירורגיה קולורקטלית (לאחר שעבר כמובן אצל רופא המשפחה) ולהיבדק. גילוי מוקדם הוא המפתח לריפוי ממחלת סרטן המעי הגס.

 




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
השפעות הקורונה על הבדידות בבתי-אבות
הדרך להתמודד עם השפעות הבדידות בבתי אבות היא לייצר פעילויות עבור קשישים בגילאים שונים ובעיקר להיות קשובים לצרכים שלהם. גם כיום שהתחלנו לחזור לשגרה, עדיין יש לשמור על כללי הבטיחות.
לקריאה
איך מקבלים טיפול פליאטיבי בבית?
בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבות מתן טיפול פליאטיבי שמטרתו להקל על ההתמודדות של המטופל והקרובים לו עם מחלה מסכנת חיים תוך דגש על הפחתת התסמינים שקשורים למחלה ולטיפולים שניתנים לחולים אלה. הטיפול הינו הוליסטי ומשלב טיפול סיעודי, רפואי ורגשי כדי לסייע למטופל ולבני משפחתו בהתמודדות עם המחלה.
לקריאה
מהם הסימנים לירידה בשמיעה אצל מבוגרים?
ירידה בשמיעה היא תופעה שכיחה בקרב בני ובנות הגיל השלישי, ופוגעת ב-30% מן המבוגרים לאחר גיל 65. הסיבות לירידה בשמיעה הן רבות ומגוונות, החל מסיבות גנטיות, סביבתיות דוגמת חשיפה ממושכת לרעשים חזקים, בריאותיות- עקב מחלה או פגיעה, כתוצאה מטיפול תרופתי מתמשך וסיבות נוספות.
לקריאה
איך להתמגן מווירוס הקורונה בגיל מבוגר?
וירוס הקורונה תקף את כולנו בחודשים האחרונים, אם בבידוד, בהשבתת העסק ועוד – אך כיצד לשמור על סבא וסבתא או כיצד להתמגן מפניו בגיל מבוגר רבים מאיתנו עוד שואלים.
לקריאה
בית אבות סיעודי
בתי אבות סיעודיים יכולים לשנות את איכות חייו של אהוב לבכם. אם אתם כבר לא מצליחים לעזור לו ויש גורמים רפואיים שממליצים לו להיות בבית אבות סיעודי כדאי לשקול זאת היטב. זה בדיוק הזמן להבין מהו, כיצד אפשר לבחור אותו נכון ולמה הוא כל כך חשוב לאיכות חיי המבוגר.
לקריאה
התנדבות בסיעוד לגיל השלישי
אם אתם נמצאים במצב שבו אתם מחפשים כיצד אפשר לתרום ולתת מעצמכם אז התנדבות לשירותי סיעוד לגיל השלישי יתאימו לכם, התנדבות כזו לגיל השלישי יאפשרו למטופלים לנהל את החיים בצורה הרבה יותר טובה, אז יהיה כדאי לכם לחשוב היטב על הבחירה שלכם ולשים לב שאתם עושים כל מה שאתם יכולים.
לקריאה
סימנים לסרטן המעי הגס
סרטן המעי הגס הוא שם גולל לגידולים במעי הגס, ברקטום או בתוספתן. זהו סוג הסרטן השלישי בשכיחותו בעולם והשני בשכיחותו בישראל כשבכל שנה מתגלים בארץ כ-3500 חולים חדשים. במאמר הבא ננסה להבין את גורמי הסיכון והסימנים לזיהוי מוקדם שלו.
לקריאה
תכנית הסיעוד החדשה
חוק הסיעוד האחרון, אשר נחקק ב-2018 הביא עמו בשורה של ממש עבור האוכלוסייה הקשישה המדינה. הרפורמה כוללת שורה של תקנות שנועדו להיטיב עם אוכלוסייה זו הן מבחינת גובה הקצבאות והן מבחינת הגדלת מספר שעות הטיפולים הסיעודיים.
לקריאה
העסקת עובד סיעודי ישראלי או זר
כאשר אתם או בני משפחתכם זקוקים לטיפול סיעודי, ואתם זכאים לסיוע לפי חוק הסיעוד, אתם צריכים לבחור בין מטפל ישראלי למטפל זר. ההבדלים ביניהם גדולים מאוד, הן במחיר והן במאפיינים של המטפל, ובמאמר זה ננסה להציג כמה שיותר מידע שיעזור לכם לבחור בין העסקתם.
לקריאה
אפוטרופוס – על הכשרות המשפטית והליך המינוי
אנשים בקרב האוכלוסייה המבוגרת שבינינו, מבוגרים, קשישים, סיעודיים ואחרים עם מוגבלויות פיזיות ו/או נפשיות שונות נדרשים במרבית המקרים לקבל עזרה ותמיכה צמודה שתסייע להם בהתנהלות יומיומית השוטפת.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.