forums

יתרונות בהסכם לחיים משותפים בגיל השלישי

מי שרוצה לחתום על הסכם לחיים משותפים יכול לעשות זאת די בקלות, כל מה שהוא צריך זה לפנות לעורך דין משפחה ולדבר איתו על כל הסעיפים. התהליך גם ככה נחשב לפשוט אוד אך הוא עוד יותר פשוט אם מדובר על בני הגיל השלישי. מדוע יש הבדל ביניהם לבין זוגות צעירים ומהם היתרונות?
 
יתרונות בהסכם לחיים משותפים בגיל השלישי

 

מתאחדים בגלל האהבה

 

יש הרבה אנשים שחושבים שהסכם לחיים משותפים למעשה מוריד מאוד מהערך החשוב שכולנו רוצים ליהנות ממנו, מהאהבה. יש אנשים שבטוחים שמי שחותם על הסכם כזה למעשה לא מאמין לבן הזוג שלו ולא בטוח שהוא יחיה איתו באושר ואושר לעולמי עולמים. כמובן שזה לא נכון אך כאשר מדובר בבני הגיל השלישי, יש סיכוי שיהיה אי צדק במהלך הזוגות או אחריה. יכול להיות שללא הסכם חיים משותפים צד אחד מבני הזוג ירצה לעזוב בשלב מוקדם את הזוגיות ויהיו לו דרישות כספיות או בנושאים אחרים, וההסכם למעשה ימנע ממצב כזה לקרות.

 

לא צריך להתעסק עם ילדים

 

אולי יש יתרון אחד שבולט מעל כל שאר היתרונות, שגם הם רבים ומשמעותיים, וזה גם הנושא הכואב והרגיש ביותר במהלך גירושין או פרידה אפשרית. הנושא הזה הוא כמובן הילדים, שיכולים להיות ממש בין הפטיש לסדן במכבש לחצים עצום בין ההורים, למרות כל ניסיון שלהם להסתיר זאת. כאשר יש ילדים משותפים, כל נושא הפרידה הופך להיות הרבה יותר רגיש, כי ילדים אי אפשר לחלק וגם לא לכמת למספר. הם מושפעים מאוד מכל החלטה שיקבל בית המשפט אך כאשר חותמים על הסכם חיים משותפים בגיל השלישי, הילדים כנראה כבר גדולים ולכן הסעיפים הללו לא רלוונטיים עבורם.

 

ההסדר הכלכלי נוח יותר

 

עיקרו של הסכם לחיים משותפים באופן כללי יהיה העניין הכלכלי וכאשר מדובר בבני הגיל השלישי, זה יכול להיות גם הנושא היחיד. ההסדר הכלכלי בין בני הזוג השלישי יסתכם בסעיפים על הצוואות, כלומר על הרכוש שיש לכל אחד מהאנשים והחלוקה שלוב ין ילדיו לבין הצד הנשי. לא יהיה מפתיע אם בני הזוג בגיל השלישי יסכימו כי הרכוש יילך אך ורק לצאצאים שלהם ולא לבן הזוג כאשר גם אם יהיה רכוש שיעבור זה לזה, יהיה זה רכוש סמלי שניתן מתוך הוקרה וזיכרון. חשוב לזכור שהסדר כלכלי בין בני זוג בגיל השלישי יהיה נוח וקל יותר לחתימה כי בסופו של דבר כסף כבר לא כל כך מעניין אותם.

 

יש פחות השפעה מהחברה

 

יש עוד יתרון בולט מאוד לחתימה על הסכם חיים משותפים בגיל השלישי והוא הצד החברתי. לא מעט אנשים תוהים מדוע יש צורך לחתום על הסכם חיים משותפים אם בני הזוג כבר החליטו לחיות זה עם זה, וזה אומר שהם אוהבים זה את זה ומאמינים זה לזה בכל נושא. עם זאת יש יתרונות רבים חתימה על הסכם כזה ולכן אסור להתעלם מהאפשרות הזו בלי לכל הפחות לשקול אותה היטב. כאשר מדובר בבני הגילה שלישי יהיה עליהם הרבה פחות לחץ, אין ויכוחים בשלב כזה וכנראה שזה לא האיחוד הראשון של אותם בני זוג עם בני זוג אחרים. 

 

יש פחות משתנים מפתיעים

 

כאשר חותמים על הסכם לחיים משותפים יש תמיד חשש שיהיו אירועים בלתי מתכוננים כמו נסיעה לחו"ל או עבודה חדשה וכן הלאה. כאשר מדובר על בני הגיל השלישי יש פחות גורמים שיכולים להשפיע על ההסכם ועל הזוגיות שלהם וזה יתרון גדול מאוד. חשוב לזכור כי לבני הגיל השלישי יש גם ניסיון חיים רב והוא בוודאי משפיע על קלות חתימת ההסכם.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
היערכות ביטוחית לגיל הזהב
בני הגיל השלישי וגיל הזהב, כך תוכלו להבטיח את עתידכם הבריאותי, הרפואי והסיעודי באופן נבון ומושכל באמצעות הערכות מקדימה ותכנית ביטוחית כוללת המשלבת מספר פוליסות ביטוח – וגם לצעירים יותר, כך תתכנו העתיד הרחוק בצורה אחראית ונכונה.
לקריאה
חשיבות כתיבת ייפוי כוח מתמשך בגיל השלישי
ייפוי כוח יכול להישמע לכם כמו תהליך מסובך מאוד אך הוא פשוט מאוד, בעיקר נוכח החשיבות שלו להמשך חייכם. ייפוי כוח יכול להיות חשוב מאוד בכל מיני תחומים כמו למשל ייצוג במס הכנסה או בייצוג משפטי, אך הוא חשוב עוד יותר לבני הגיל השלישי. זה הזמן להבין עד כמה ייפוי הכוח חשוב.
לקריאה
יתרונות בהסכם לחיים משותפים בגיל השלישי
מי שרוצה לחתום על הסכם לחיים משותפים יכול לעשות זאת די בקלות, כל מה שהוא צריך זה לפנות לעורך דין משפחה ולדבר איתו על כל הסעיפים. התהליך גם ככה נחשב לפשוט אוד אך הוא עוד יותר פשוט אם מדובר על בני הגיל השלישי. מדוע יש הבדל ביניהם לבין זוגות צעירים ומהם היתרונות?
לקריאה
סוגי צוואות בקרב הגיל השלישי
יכול להיות שאתם בכוונה לא חושבים עלה צוואה כי אתם לא מעוניינים לחשוב על נושא כל כך עצוב, אך אם אתם מתקרבים לגיל 50 כדאי שכבר תתחילו לחשוב על זה. למעשה גם אם אתם צעירים יותר ויש לכם ילדים ורכוש קרב, כדאי שתתחילו לנסח את הצוואה שלכם.
לקריאה
הלוואות לגיל הזהב – איך עושים את זה?
כולנו, לא משנה באיזה גיל, זקוקים להלוואה מפעם לפעם ומתקופה לתקופה, בין אם לקראת הטיול של אחרי הצבא, לצורך מימון לימודי התואר, רכישת רכב או לרגל רכישת דירה חדשה.
לקריאה
התנהלות כלכלית בגיל הזהב
גיל הזהב הוא תקופה המזמינה את האדם ליהנות משפע זמן פנוי שיוכל לבלות אותו בחברת מכרים, חברים ובני משפחה, בעיסוק בתחביבים ישנים ואף בהיכרות עם עיסוקים ועם תחומי עניין חדשים. למצב הפיננסי יש השפעה ישירה על איכות החיים בגיל הזהב, ולכן כדאי להכין את עצמכם מראש לימי הפנסיה.
לקריאה
יתרונות יועץ פנסיוני או סוכן פנסיוני מומלצים בגיל הזהב
יועצים פנסיוניים מומלצים הם לא דבר פשוט למצוא בימינו. יש הרבה אנשי מקצוע שמספקים ייעוץ פנסיוני לא מקצועי, ולכן חשוב לדעת עם מי ליצור קשר ועל מי לסמוך.
לקריאה
ניהול כספים בגיל הזהב
העלייה בתוחלת החיים והיוקר במחייה, הופכים את קצבאות הפנסיה ללא רלוונטיות, מכיוון שלא בטוח שהם יספיקו על מנת שנוכל לחיות בכבוד כאשר נצא לפרישה מהעבודה.
לקריאה
הלוואה לכל מטרה – לגיל הזהב
מבוגרים רבים בגיל הזהב זקוקים לקבלת הלוואה לכל מטרה עבור מספר מטרות כמו למשל תרופות יקרות, דיור מוגן, מטפלים אישיים, בתי אבות ואפילו חופשות ארוכות טווח. הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאיות, מעניקים לגיל הזהב מספר הטבות להלוואות במיוחד עבור אותן מטרות שהוצגו קודם.
לקריאה
הלוואות שמומלץ לקחת עד שנפתחות תוכניות חיסכון
בגיל השלישי, עת היציאה לפנסיה, נפתחת האפשרות המחודשת לעשות דברים שזמן כה רב חלמתם עליהם ולא היה לכם מתי לבצע אותם. נסיעות לחו"ל, טיפוח הבית, חוגים שונים, פעילויות פנאי או מעבר לדיור מוגן הם מעטים מהדברים שיתאפשרו לכם עם ההגעה לגיל הנכסף.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.